Ok.
Jadac od góry:
-górny panel z przyciskami (np. z ogrzew. szyby): delikatnie podważajac od dołu śrubokrętem wyjąć wszystkie właczniki i rozłączyć z kabli, a następnie cała osłonę już tylko z otworami pchnąć do góry i podważając od dołu zwolnić z zaczepów & usunąć. ( Najlepiej robi się to niedużym, ostrym śrubokrętem owiniętym w cienką szmatkę - denerwuja potem podziabane plastiki)
-zdjąć przez pociągniecie uchwyty suwaków do przesuwania klap, te ze strzałkami.
-zdjąć przez pociągnięcie do siebie 3 pokrętła od ogrzewania i dmuchawy
-odkręcic nakrętki pod nimi (nie pamiętam nr klucza)
-wyjać radio
-naciskając na środkowa blaszkę sprężynująca wyjąc popielniczkę i odkręcić dwie śruby mocujące
-zdjąc do góry plastik osłaniający drażek zmiany biegów zaczynając od przodu (ma plastikowe zaczepy, a w konsoli są wpusty), wycisnąć do góry włącznik awaryjnych i rozłaczyć kabel, teraz osłonę z podniesionym przodem przesunąć do tyłu i delikatnie unosić, aż do całkowitego zwolnienia
-wykręcić śrube z korytka konsoli, jest pod dywanikiem w korytku
-wyjąc oba dywaniki podłogowe i wykrecić śruby mocujące obu bocznych dywaników osłaniających przednią cześć tunelu. Śruby są na dole, lewa w okolicach pedału gazu
-wyjać konsolę zaczynając od tyłu (prawidłowo założona wychodzi razem z bocznymi dywanikami, przypatrz się jak one wchodzą pod plastik przy bocznych wylotach powietrza (nadmuch na nogi), żeby tak samo je potem włozyć )
Chyba wszystko, tylko brakuje mi kabli idących do popielniczki. Zdaje się, że zwalnia je się przez otwór na radio. Może ktoś potwierdzić??
Wkładając konsolę zacznij od przodu, i jej górną część wsuń pod deskę rozdzielczą, tak jak byś chciał ją podważyć.
Zbieraj wszystkie śrubki & drobiazgi do jednego pudełka, żeby uniknąć kłopotów, a jeśli masz jakieś wgniecenia na konsoli, znikają po podgrzaniu mocną suszarką do włosów (ale nie za blisko!!!)
Często boczne dywaniki nie trzymają się już konsoli, bo ktoś nie miał do nich cierpliwości i po prostu tak zostawił. Jeśli pióra na nich i wpusty w konsoli nie są uszkodzone/wyrobione, to warto je ponownie połaczyć. Konsola jesst bardziej stabilna.
Powodzenia & wbrew pozorom nie jest to takie skomplikowane.
P.S: I nic na siłę!!! Jeśli coś nie idzie to lepiej to zrozumieć niż połamać.
A jak już trzaśnie, zapraszam, mam dużo plastików do W123
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)