MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w123]problem z szybrem cd...skurczona i sztywna podsufitka https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33609 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | gieniek [ czw maja 08, 2008 4:55 pm ] |
Tytuł: | [w123]problem z szybrem cd...skurczona i sztywna podsufitka |
kolejny problem, cieknacy szyber spowodowal przemokniecie podsofitki w prawym przednim rogu na wskutek czego podsufitka zrobila sie sztywna i sie skurczyla, szyber wymienilem i przyszedl czas na montaz podsufitki, ale niestety z powodu skurczenia i utraty elastycznosci podsufitki nie moge jej naciagnac, i moje pytanie jest takie czy zna ktos jakis sposob/patent ktory spowoduje ze podsufitka chociaz na jakis czas bedzie elastyczna i sie rozciagnie, czy namoczenie w cieplej wodzie pomoze? Witam, mam maly problem ze zlozeniem szyberdachu w MB 123, a w zasadzie ze zlozeniem mechanizmu otwierania szyberdachu elektrycznego, samochod kupilem juz z rozmontowanym tym wszystkim gdyz szyber ciekl a i wymagal wymiany, wsadzilem drugi i chce to wszystko skrecic, w bagazniku z silnikiem wszystko jasne, interesuje mnie tylko jak to wyglada pod plyta szyberdachu ktora rurka w ktora wchodzi jak to jest mocowane itp itd, i bardzo przydalaby sie fotka jak to wyglada, bo nie wiem czy mam nawet wszystkie duperele do tego, bede wdzieczny za pomoc |
Autor: | bary123ce [ czw maja 08, 2008 4:58 pm ] |
Tytuł: | |
daj foto czego masz to Ci pokażę co do czego ![]() |
Autor: | gieniek [ czw maja 08, 2008 5:15 pm ] |
Tytuł: | |
he, powiem szczerze ze razem z samochodem dostalem dwa kartony drobiazgow, i nawet nie wiem z co z tego jest do szyberdachu, chyba nie ma sensu zebym robil tego zdjecia bo i toak nic z tego nie wyjdzie, narazie wyodrebnilem linke i rurke w polowie ktorej jest dospawan blacha w ksztalcie jakby polksiezyca, ta rurka na koncu ma dziurke na przewylot podobnie jak linka, mam do tego polokragly zacisk w srodku ktorego jest bolec ktory przechodzi przez dziurke rurki i linki, oprocz tego mam jakas dziwna jazky zprezyne wygieta w zygzak, ale nie wiem czy to do szybra czy nie, postaram sie zrobic fote i wrzyce, ale przyznam ze chyba lepiej byloby jakby ktos odchylil podsofitke i zrobil zdjecie |
Autor: | kajtek1967 [ czw maja 08, 2008 6:46 pm ] |
Tytuł: | |
To nie takie proste odchylić tapicerkę,jeżeli masz nie zamontowany to popatrz dokładnie,na środku tyłu ramy masz miejsce na linkę,oglądnij sobie kabinę od środka,zdejm maskownicę L słupka tylnego,to wykrzywione co masz być może to pancerz na linkę od ramy do słupka. |
Autor: | gieniek [ czw maja 08, 2008 8:35 pm ] |
Tytuł: | |
nie mowie o zdejmowaniu calej podsofitki tylko o zdjeciu maskownicy (podsofitki) plyty szyberdachu ponizej zamieszczam zdjecia tego co mam i co uwazam ze nalezy do szybra ta rurka ktora siedzi w pokrywie szyberdachu jest przezemnie wsadzona prowizorycznie i nie wiem czy to tak ma isc http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 752_Z1.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 102_Z4.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 309_Z6.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 710_Z7.jpg |
Autor: | ZORTOX [ czw maja 08, 2008 10:16 pm ] |
Tytuł: | |
gieniek jesteś bardzo blisko ![]() ![]() ![]() Pozdro Arti |
Autor: | gieniek [ czw maja 08, 2008 10:24 pm ] |
Tytuł: | |
a ta dodatkowa rurka tez jest do szybra czy jest zupelnie od czegos innego?wydaje mi sie ze bardziej ta druga opcja ale wole zapytac dzieki Zortox, czekam na foty, tak na marginesie dodam ze nie myslalem ze z wymiana szybra jest tyle pierdzielenia, mam nadzieje ze juz nie bede musial go zwalac bo sie zalamie, jak to zrobie to czeka mnie naciaganie podosfitki, a to mnie troszke przeraza bo jest przemoczona w niektorych miejscach i krucha, ale mam nadzieje ze sie nie porwie |
Autor: | ZORTOX [ czw maja 08, 2008 10:44 pm ] |
Tytuł: | |
gieniek pisze: a ta dodatkowa rurka tez jest do szybra czy jest zupelnie od czegos innego?
hmmm mi to wygląda jak kawałek anteny...raczej do szybra to nie podejdzie...rozumiem że próbowałeś nasunąć tą "rurkę" na linkę?? Prawidłowa rurka jest stalowa, mocna o dość grubej ściance...inne opcje odpadają ale jutro wszystko się wyjaśni. Zabawa z szybrem jest dość czasochłonna i wymaga minimum 2 dni na poskładanie wszystkiego do kupy tak jak byc powinno...GOOD LUCK!!! ![]() |
Autor: | gieniek [ pt maja 09, 2008 8:45 am ] |
Tytuł: | |
cos tam przykladalem, tez mi podchodzilo pod antene, ale wczesniej z szybrem nie mialem doczynienia wiec wole sie upewnic |
Autor: | howser [ pt maja 09, 2008 11:44 am ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: Zabawa z szybrem jest dość czasochłonna i wymaga minimum 2 dni na poskładanie wszystkiego do kupy tak jak byc powinno...GOOD LUCK!!!
Jesli mowisz o W123 to mozna szyber elektryczny poskładać w 2 godziny a nie w dwa dni ![]() Pozdro |
Autor: | ZORTOX [ pt maja 09, 2008 10:28 pm ] |
Tytuł: | |
witam...oto foty linka ![]() linka wpasowywana w rurkę ![]() widok ogólny przed składaniem ![]() rurka z mocowaniem do pokrywy szybra ![]() linka w osłonie rurki(pancerzu) + zapinka/zawleczka (trzeba pamiętać że owa zawleczka wchodzi w rurkę tylko z jednej strony, jest większy otwór na końcu rurki,w który należy wpakować zawleczkę) ![]() zygzakowata sprężynka- pasuje tylko w jednym położeniu i dość ciężko ją założyć. ![]() ...po założeniu ![]() Mam nadzieję że dasz radę ![]() ![]() howser co do składania szybra chodziło mi o jego wyciągnięcie na glebę włącznie z ramą, potem oczyszczenie ognisk rdzy, potem malowanie, konserwacja, nowe uszczelki i z powrotem do pojazdu , naciągnięcie podsufitki i ogólne sprzątanie w MB ![]() ![]() ![]() Pozdro Arti |
Autor: | gieniek [ sob maja 10, 2008 12:13 pm ] |
Tytuł: | |
wielkie dzieki za fotki, faktycznie zadna filozofia, tylko ze ja chyba nie mam tego mocowania na koncu linki z rurka, jeszcze raz wielkie dzieki |
Autor: | gieniek [ śr maja 14, 2008 7:28 pm ] |
Tytuł: | |
na finiszu zlozenia szybra pojawil sie kolejny problem, tym razem z silnikiem szyberdachu, problem jest taki ze silnik dziala a nie ciagnie linki, wyczulem luz na calym walku na ktorym pracuja tryby, to powodowalo ze linka sie obmykala i zle zazebiala, dokrecilem nakrekte, a to z kolei spowodowalo ze tryb ktory powinien ciagnac linke stanal, silnik natomiast chodzil, rozebralem cale ustrojstwo (przekladnie) i okazalo sie ze najwiekszy tryb ktory jest chyba z jakiegos bakielitu i ktory bierze naped z silnika nie jest zaklinowany, jedynie z dwoch stron sa jakies podkladki i wnetrze jego otworu jest gladkie i nie wchodzi tam zaden klin, natomiast maly tryb z podkladka sa zaklinowane, dziwne to jest bo silnik dostalem jako zapasowy, wyglada na prawie nowy jestem ciekawy czy w innych silnikach tez tak jest bede wdzieczny za pomoc kogos kto rozbieral przekladnie silownika el. szyberdachu |
Autor: | bary123ce [ śr maja 14, 2008 7:58 pm ] |
Tytuł: | |
nakrętka działa na zasadzie sprzęgła. Im mocniej dokręcisz tym z większą siłą silnik będzie wciągał linkę. Ten największy tryb obraca się bez klinu, bo robi to za niego siła tarcia, którą zwiększasz dokręcając nakrętkę. Najważniejsze żeby nasmarować pancerz metalowy, który wchodzi w drugi pancerz metalowy nad podsufitką dachu. Tam najczęściej się wszystko blokuje. Dasz po pociąganiu ręką za linkę w bagażniku powinien swobodnie się odsuwać. Ważne jest też, żeby pancerz linki na całej jej długości nie był zagięty lub uszkodzony, bo również będzie ją blokował. Powodzenia |
Autor: | kajtek1967 [ śr maja 14, 2008 11:27 pm ] |
Tytuł: | |
Jaką kwotą można kupić silniczek z przekładnią do szybru??? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |