MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Obrotomierz W123
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3359
Strona 1 z 1

Autor:  silvana [ czw sie 07, 2003 4:25 pm ]
Tytuł:  Obrotomierz W123

Chcę zamienić zegarynke na obrotomierz.W jaki sposób tego dokonać?
Chodzi mi omiejsce w silniku do którego to cacko podłączyć.
Łączę wyrazy Jarek

Autor:  laudan [ czw sie 07, 2003 4:50 pm ]
Tytuł:  Re: Obrotomierz W123

silvana pisze:
Chcę zamienić zegarynke na obrotomierz.W jaki sposób tego dokonać?
Chodzi mi omiejsce w silniku do którego to cacko podłączyć.
Łączę wyrazy Jarek


Mniemam ze masz silnik benzynowy (dobrze by bylo wypelnic profil, ew jakas stopka tez jest mile widziana), a wiec do silnika nie podlaczaj. Raczej do modulu zaplonowego lub cewki.

Autor:  zair [ czw sie 07, 2003 11:43 pm ]
Tytuł: 

naprawiałem ostatnio elektronikę w obrotomierzu, i podłaczałem na nowo. Masz dwie końcówki + podłacz do plusa po stacyjce a drugi do impulsowego na cewkę zapłonową. Na cewke masz + i impulsowy masa. Jak nie wiesz w wiązce, to zdejmij osłonę z cewki i bez problemu znajdziesz. Końcówki na obrotomierzu są oznaczone, w razie jak by co, to masz w środku kondensator z oznaczeniami polaryzacji, to sobie sprawdzisz miernikiem. Jak masz diesla, to niestety nie wiem ale były jakieś posty na ten temat, bo sam szukałem.
Pozdrawiam.

Autor:  lysy2 [ pt sie 08, 2003 10:52 am ]
Tytuł: 

zair pisze:
naprawiałem ostatnio elektronikę w obrotomierzu, i podłaczałem na nowo. Masz dwie końcówki + podłacz do plusa po stacyjce a drugi do impulsowego na cewkę zapłonową. Na cewke masz + i impulsowy masa. Jak nie wiesz w wiązce, to zdejmij osłonę z cewki i bez problemu znajdziesz. Końcówki na obrotomierzu są oznaczone, w razie jak by co, to masz w środku kondensator z oznaczeniami polaryzacji, to sobie sprawdzisz miernikiem. Jak masz diesla, to niestety nie wiem ale były jakieś posty na ten temat, bo sam szukałem.
Pozdrawiam.


dobrze gadasz
a silnik jak pojemnosc wskazuje to benzynka [zlosnik]
swoja droga profil b.ubogi ;)

Autor:  Kowal [ pt sie 08, 2003 11:02 pm ]
Tytuł: 

No nie wiem ja tam słyszałem, że nie jeden już sobie obrotomierz spalił łącząc go z minusem cewki zapłonowej. Jak masz gniazdo diagnostyczne i miernik to bez problemu znajdziesz sobie w którymś pinie gniazda prąd który ma stałą wartość na wolnych obrotach a po dodaniu gazu wartość ta spada. Ten sam "prąd/impuls" jest powtórzony na takim plastikowym złączu z dwiema śróbkami w okolicy cewki zapłonowej, jak będziesz miał miernik to sobie poradzisz :)
P.S. Oczywiście zakładam że to silnik M102 (230E)

Autor:  niedz [ sob sie 09, 2003 2:11 am ]
Tytuł: 

tak w temacie obrotomierzy, czy ktos moze polecic warsztat ktory przejzalby/naprawil obrotmierz od OM617 W460 w 3miescie?

Autor:  Zielony [ wt sie 12, 2003 11:28 pm ]
Tytuł: 

Ha. Istotnie podłącza się obrotomierz (sygnał "-") w kostce plastikowej przy cewce. Potwierdził to też Z.Broler że tak się robi. A obrotomierze palą się gdy ktoś podłączy sygnał wejściowy do cewki WN do zacisku gdzie "wchodzi" plus z akumulatora zamiast do zacisku gdzie podłączony jest przerywacz (kluczowana masa). Należy zatem znależć odpowiednik tego zacisku w kostce i tam podłączać.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/