MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Obrotomierz W123 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3359 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | silvana [ czw sie 07, 2003 4:25 pm ] |
Tytuł: | Obrotomierz W123 |
Chcę zamienić zegarynke na obrotomierz.W jaki sposób tego dokonać? Chodzi mi omiejsce w silniku do którego to cacko podłączyć. Łączę wyrazy Jarek |
Autor: | laudan [ czw sie 07, 2003 4:50 pm ] |
Tytuł: | Re: Obrotomierz W123 |
silvana pisze: Chcę zamienić zegarynke na obrotomierz.W jaki sposób tego dokonać?
Chodzi mi omiejsce w silniku do którego to cacko podłączyć. Łączę wyrazy Jarek Mniemam ze masz silnik benzynowy (dobrze by bylo wypelnic profil, ew jakas stopka tez jest mile widziana), a wiec do silnika nie podlaczaj. Raczej do modulu zaplonowego lub cewki. |
Autor: | zair [ czw sie 07, 2003 11:43 pm ] |
Tytuł: | |
naprawiałem ostatnio elektronikę w obrotomierzu, i podłaczałem na nowo. Masz dwie końcówki + podłacz do plusa po stacyjce a drugi do impulsowego na cewkę zapłonową. Na cewke masz + i impulsowy masa. Jak nie wiesz w wiązce, to zdejmij osłonę z cewki i bez problemu znajdziesz. Końcówki na obrotomierzu są oznaczone, w razie jak by co, to masz w środku kondensator z oznaczeniami polaryzacji, to sobie sprawdzisz miernikiem. Jak masz diesla, to niestety nie wiem ale były jakieś posty na ten temat, bo sam szukałem. Pozdrawiam. |
Autor: | lysy2 [ pt sie 08, 2003 10:52 am ] |
Tytuł: | |
zair pisze: naprawiałem ostatnio elektronikę w obrotomierzu, i podłaczałem na nowo. Masz dwie końcówki + podłacz do plusa po stacyjce a drugi do impulsowego na cewkę zapłonową. Na cewke masz + i impulsowy masa. Jak nie wiesz w wiązce, to zdejmij osłonę z cewki i bez problemu znajdziesz. Końcówki na obrotomierzu są oznaczone, w razie jak by co, to masz w środku kondensator z oznaczeniami polaryzacji, to sobie sprawdzisz miernikiem. Jak masz diesla, to niestety nie wiem ale były jakieś posty na ten temat, bo sam szukałem.
Pozdrawiam. dobrze gadasz a silnik jak pojemnosc wskazuje to benzynka ![]() swoja droga profil b.ubogi ![]() |
Autor: | Kowal [ pt sie 08, 2003 11:02 pm ] |
Tytuł: | |
No nie wiem ja tam słyszałem, że nie jeden już sobie obrotomierz spalił łącząc go z minusem cewki zapłonowej. Jak masz gniazdo diagnostyczne i miernik to bez problemu znajdziesz sobie w którymś pinie gniazda prąd który ma stałą wartość na wolnych obrotach a po dodaniu gazu wartość ta spada. Ten sam "prąd/impuls" jest powtórzony na takim plastikowym złączu z dwiema śróbkami w okolicy cewki zapłonowej, jak będziesz miał miernik to sobie poradzisz ![]() P.S. Oczywiście zakładam że to silnik M102 (230E) |
Autor: | niedz [ sob sie 09, 2003 2:11 am ] |
Tytuł: | |
tak w temacie obrotomierzy, czy ktos moze polecic warsztat ktory przejzalby/naprawil obrotmierz od OM617 W460 w 3miescie? |
Autor: | Zielony [ wt sie 12, 2003 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
Ha. Istotnie podłącza się obrotomierz (sygnał "-") w kostce plastikowej przy cewce. Potwierdził to też Z.Broler że tak się robi. A obrotomierze palą się gdy ktoś podłączy sygnał wejściowy do cewki WN do zacisku gdzie "wchodzi" plus z akumulatora zamiast do zacisku gdzie podłączony jest przerywacz (kluczowana masa). Należy zatem znależć odpowiednik tego zacisku w kostce i tam podłączać. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |