MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 10:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 07, 2003 4:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lip 22, 2003 10:03 am
Posty: 24
Lokalizacja: Olkusz
Chcę zamienić zegarynke na obrotomierz.W jaki sposób tego dokonać?
Chodzi mi omiejsce w silniku do którego to cacko podłączyć.
Łączę wyrazy Jarek


Na górę
Post: czw sie 07, 2003 4:50 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
silvana pisze:
Chcę zamienić zegarynke na obrotomierz.W jaki sposób tego dokonać?
Chodzi mi omiejsce w silniku do którego to cacko podłączyć.
Łączę wyrazy Jarek


Mniemam ze masz silnik benzynowy (dobrze by bylo wypelnic profil, ew jakas stopka tez jest mile widziana), a wiec do silnika nie podlaczaj. Raczej do modulu zaplonowego lub cewki.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 07, 2003 11:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 11, 2003 9:53 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Piaseczno
naprawiałem ostatnio elektronikę w obrotomierzu, i podłaczałem na nowo. Masz dwie końcówki + podłacz do plusa po stacyjce a drugi do impulsowego na cewkę zapłonową. Na cewke masz + i impulsowy masa. Jak nie wiesz w wiązce, to zdejmij osłonę z cewki i bez problemu znajdziesz. Końcówki na obrotomierzu są oznaczone, w razie jak by co, to masz w środku kondensator z oznaczeniami polaryzacji, to sobie sprawdzisz miernikiem. Jak masz diesla, to niestety nie wiem ale były jakieś posty na ten temat, bo sam szukałem.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2003 10:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
zair pisze:
naprawiałem ostatnio elektronikę w obrotomierzu, i podłaczałem na nowo. Masz dwie końcówki + podłacz do plusa po stacyjce a drugi do impulsowego na cewkę zapłonową. Na cewke masz + i impulsowy masa. Jak nie wiesz w wiązce, to zdejmij osłonę z cewki i bez problemu znajdziesz. Końcówki na obrotomierzu są oznaczone, w razie jak by co, to masz w środku kondensator z oznaczeniami polaryzacji, to sobie sprawdzisz miernikiem. Jak masz diesla, to niestety nie wiem ale były jakieś posty na ten temat, bo sam szukałem.
Pozdrawiam.


dobrze gadasz
a silnik jak pojemnosc wskazuje to benzynka [zlosnik]
swoja droga profil b.ubogi ;)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2003 11:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
No nie wiem ja tam słyszałem, że nie jeden już sobie obrotomierz spalił łącząc go z minusem cewki zapłonowej. Jak masz gniazdo diagnostyczne i miernik to bez problemu znajdziesz sobie w którymś pinie gniazda prąd który ma stałą wartość na wolnych obrotach a po dodaniu gazu wartość ta spada. Ten sam "prąd/impuls" jest powtórzony na takim plastikowym złączu z dwiema śróbkami w okolicy cewki zapłonowej, jak będziesz miał miernik to sobie poradzisz :)
P.S. Oczywiście zakładam że to silnik M102 (230E)

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 09, 2003 2:11 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 11, 2003 1:49 am
Posty: 28
Lokalizacja: Gdynia
tak w temacie obrotomierzy, czy ktos moze polecic warsztat ktory przejzalby/naprawil obrotmierz od OM617 W460 w 3miescie?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 12, 2003 11:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Ha. Istotnie podłącza się obrotomierz (sygnał "-") w kostce plastikowej przy cewce. Potwierdził to też Z.Broler że tak się robi. A obrotomierze palą się gdy ktoś podłączy sygnał wejściowy do cewki WN do zacisku gdzie "wchodzi" plus z akumulatora zamiast do zacisku gdzie podłączony jest przerywacz (kluczowana masa). Należy zatem znależć odpowiednik tego zacisku w kostce i tam podłączać.

_________________
Pozdrawiam,

Zielony
ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl