MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

w123 wsporniki drazkow kierowniczych
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3355
Strona 1 z 1

Autor:  kukas [ czw sie 07, 2003 11:46 am ]
Tytuł:  w123 wsporniki drazkow kierowniczych

Przy okazji dzisiejszego badania technicznego, okazalo sie, ze mam delikatne luzy na wspornikach drazkow kierowniczych.
Chcialbym to sam naprawic, bo nie wyglada mi to na trudna rzecz. Prosze o ewentualne rady. Co powinienem kupic (oprocz samych wspornikow), jak sie do tego zabrac, zeby nie narobic sobie dodatkowej pracy i jakich niespodzianek nalezy sie spodziewac.
Czy po wymianie nalezy pojechac do jakiegos warsztatu w celu ustawienia zbieznosci?

Dzieki z gory za pomoc.
-------------
Kukas

Autor:  laudan [ czw sie 07, 2003 1:40 pm ]
Tytuł:  Re: w123 wsporniki drazkow kierowniczych

Kup zestaw naprawczy wspornika drazkow, koszt okolo 80PLN Lampforder (z tego co pamietam kolega Ocet ma taki nowy, wiec sie moze z nim dogadaj - on tez jest z wawy). Wymiana jest w sumie prosta, odkrecic, wymienic gumy wkrecic nowa srube. Co do zbierznosci, ja po wymianie musialem zrobic, ale mialem juz spory luz, ze "gubil" mi geometrie.

Autor:  MECENAS [ ndz sie 10, 2003 12:43 am ]
Tytuł: 

prosta sprawa
jeśli gumy tania , jeśli całość troch droższa ale nie oszczędzaj kolega laudan ma rację lemf. jest bardzo dobry i w miarę tani

Autor:  gekonos [ pn maja 14, 2007 6:56 pm ]
Tytuł: 

odgrzeję wątek trochę po takim długim czasie ...

w W126 jest ten sam wspornik, a co za tym idzie ten sam zestaw naprawczy

moje pytanie jest następujące:
czy trzeba rozpiąć końcówki drążków kierowniczych które dochodzą do wspornika, czy można wymienić te tuleje metalowo gumowe wyciągając tylko śrubę ze wspornika, wcisnąć nowe i skręcić wsjo do "kupy"?

Autor:  Jacku [ sob cze 16, 2007 11:07 am ]
Tytuł: 

gekonos pisze:
czy można wymienić te tuleje metalowo gumowe wyciągając tylko śrubę ze wspornika, wcisnąć nowe i skręcić wsjo do "kupy"?


Tak da się to zrobić, ale możesz mieć troche kłopotu z wywaleniem tych starych gum po one potrafią się nieźle "zapiec" , musisz mieć jakiś pręt /rurkę i popukać z dołu i od strony komory silnika.

Autor:  bartekmw [ pn lip 16, 2007 12:55 pm ]
Tytuł: 

Wiem, że trochę późno, ale dodaję ten wpis, na wypadek, gdyby ktoś szukający pomocy w tym temacie w przyszłości odnalazł to forum.

Jacku pisze:
gekonos pisze:
czy można wymienić te tuleje metalowo gumowe wyciągając tylko śrubę ze wspornika, wcisnąć nowe i skręcić wsjo do "kupy"?


Tak da się to zrobić, ale możesz mieć troche kłopotu z wywaleniem tych starych gum po one potrafią się nieźle "zapiec" , musisz mieć jakiś pręt /rurkę i popukać z dołu i od strony komory silnika.


A ja sobie z tym poradziłem tak:

Rozkręciłem wszystko - poszło nadzwyczaj lekko, jak na wiek i miejsce w którym to jest. Wywaliłem wszystko, co poszło bez problemów. Została tylko metalowa tulejka, ta górna, która po prostu się zrosła z obudową. Od spodu nie bardzo miałem miejsce, bo pod blokiem, na chodniku to robiłem, więc włożyłem pod spód podnościk. Mam taki niewielki, hydrauliczny a ta końcówka, która się z niego wysówa, idealnie pasowała: zmieściła się w zewnętrzną obudowę, a zaparła się na tej tulejce, którą chciałem wyjąć. Poniosłem wszystko i lekko nacisnąłem od góry. Wyszło jak by olejem było posmarowane :lol: Oczywiście najpierw opukałem dokładnie, bo młotkiem próbowałem wyjąć, ale z braku miejsca ... Sami rozumiecie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/