MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
w123 wsporniki drazkow kierowniczych https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3355 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kukas [ czw sie 07, 2003 11:46 am ] |
Tytuł: | w123 wsporniki drazkow kierowniczych |
Przy okazji dzisiejszego badania technicznego, okazalo sie, ze mam delikatne luzy na wspornikach drazkow kierowniczych. Chcialbym to sam naprawic, bo nie wyglada mi to na trudna rzecz. Prosze o ewentualne rady. Co powinienem kupic (oprocz samych wspornikow), jak sie do tego zabrac, zeby nie narobic sobie dodatkowej pracy i jakich niespodzianek nalezy sie spodziewac. Czy po wymianie nalezy pojechac do jakiegos warsztatu w celu ustawienia zbieznosci? Dzieki z gory za pomoc. ------------- Kukas |
Autor: | laudan [ czw sie 07, 2003 1:40 pm ] |
Tytuł: | Re: w123 wsporniki drazkow kierowniczych |
Kup zestaw naprawczy wspornika drazkow, koszt okolo 80PLN Lampforder (z tego co pamietam kolega Ocet ma taki nowy, wiec sie moze z nim dogadaj - on tez jest z wawy). Wymiana jest w sumie prosta, odkrecic, wymienic gumy wkrecic nowa srube. Co do zbierznosci, ja po wymianie musialem zrobic, ale mialem juz spory luz, ze "gubil" mi geometrie. |
Autor: | MECENAS [ ndz sie 10, 2003 12:43 am ] |
Tytuł: | |
prosta sprawa jeśli gumy tania , jeśli całość troch droższa ale nie oszczędzaj kolega laudan ma rację lemf. jest bardzo dobry i w miarę tani |
Autor: | gekonos [ pn maja 14, 2007 6:56 pm ] |
Tytuł: | |
odgrzeję wątek trochę po takim długim czasie ... w W126 jest ten sam wspornik, a co za tym idzie ten sam zestaw naprawczy moje pytanie jest następujące: czy trzeba rozpiąć końcówki drążków kierowniczych które dochodzą do wspornika, czy można wymienić te tuleje metalowo gumowe wyciągając tylko śrubę ze wspornika, wcisnąć nowe i skręcić wsjo do "kupy"? |
Autor: | Jacku [ sob cze 16, 2007 11:07 am ] |
Tytuł: | |
gekonos pisze: czy można wymienić te tuleje metalowo gumowe wyciągając tylko śrubę ze wspornika, wcisnąć nowe i skręcić wsjo do "kupy"?
Tak da się to zrobić, ale możesz mieć troche kłopotu z wywaleniem tych starych gum po one potrafią się nieźle "zapiec" , musisz mieć jakiś pręt /rurkę i popukać z dołu i od strony komory silnika. |
Autor: | bartekmw [ pn lip 16, 2007 12:55 pm ] |
Tytuł: | |
Wiem, że trochę późno, ale dodaję ten wpis, na wypadek, gdyby ktoś szukający pomocy w tym temacie w przyszłości odnalazł to forum. Jacku pisze: gekonos pisze: czy można wymienić te tuleje metalowo gumowe wyciągając tylko śrubę ze wspornika, wcisnąć nowe i skręcić wsjo do "kupy"? Tak da się to zrobić, ale możesz mieć troche kłopotu z wywaleniem tych starych gum po one potrafią się nieźle "zapiec" , musisz mieć jakiś pręt /rurkę i popukać z dołu i od strony komory silnika. A ja sobie z tym poradziłem tak: Rozkręciłem wszystko - poszło nadzwyczaj lekko, jak na wiek i miejsce w którym to jest. Wywaliłem wszystko, co poszło bez problemów. Została tylko metalowa tulejka, ta górna, która po prostu się zrosła z obudową. Od spodu nie bardzo miałem miejsce, bo pod blokiem, na chodniku to robiłem, więc włożyłem pod spód podnościk. Mam taki niewielki, hydrauliczny a ta końcówka, która się z niego wysówa, idealnie pasowała: zmieściła się w zewnętrzną obudowę, a zaparła się na tej tulejce, którą chciałem wyjąć. Poniosłem wszystko i lekko nacisnąłem od góry. Wyszło jak by olejem było posmarowane ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |