MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 11:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 06, 2003 8:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 11, 2003 9:53 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Piaseczno
Witam! Mam problem, mianowicie silnik jak w temacie po rozgrzaniu do temp około 90 stopni zaczyna się bujac i buja całym samochodem ze sie nie da usiedziec. zauważyłem że na 3 i 3 cyl nie czuć pulsowania na przewodach , dopiero pojawia się nikłe przy wyższych obrotach, lecz np na czwartym jest słabo wyczuwalne. Filtr paliwa jest nówex, i tak nie ma to wiekszej róznicy, podstawiłem wtryskiwacze próbne z nowymi końcówkami, tyle ze ustawione są nie na 115 tylko troceh niżejniż 120 bo inaczej sie nie dało za bardzo, cisnienie sprężania na grach jest równe i wynosi 29 at, sprawdzę jeszcze czy nie są podparte zawory. Na wysokich obraotach jest wszystko ok, nie dymi nawet przy gwałtownym dodaniu gazu. Po wyjeciu wtrysków jeden jest inny niż wszystkie, a mianowicie trochę czarny, co swiadczy o spalaniu. Pytanie brzmi: czy mam już wywalać pompę wtryskową , czy jest jeszcze cos o czym nie wiem?
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Szymon Z.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 07, 2003 7:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Witam, ja mam dokładnie to samo, moze nie buja tak ze nie da sie wytrzmać ale buja. Taz nie dymi, ani nie stuka, cisneinie mi gosc zmierzył, ale pewnie sie sam pomylił bo powiedział ze jest 22 atm, a bez problemu palił w - 20oC. Tak wiec jak do czegoś dojdziesz co moze byc przyczyną bujania to prosze o rade.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 07, 2003 11:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 11, 2003 9:53 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Piaseczno
W poniedziałek do niego zajrze, bo może zawory się podpierają jak się rozgrzeje, bo pompa na sekcjach się uszczelnia w miarę wzrostu temp. i cisnienie może się zmienic i powinno być dobrze, dla tego nie jestem pewien na 100% co do pompy, bo jak wyda 150-200 za sprawdzenie i okaże się dobra, to już do mnie nie przyjedzie :roll: Jak coś bede wiedział, to napisze, chyba że dostaniemy jakiegoś nowego posta [zlosnikz]
Pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 10, 2003 12:06 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 09, 2003 11:38 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Zabrze
sprawdź regulator obrotów w pompie wtryskowej !!! U DOBREGO POMPIARZA !!!

_________________
Pozdrawiam.
'77 MB 123 300D 1991-do nadal !!! to już członek rodziny - od 15 lat !!!
'86 MB 126 300 SE 1999-2005
'88 MB 126 420 SE 2005-do nadal
'88 MB 126 560 SEL 2005-do nadal


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 10, 2003 12:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
gdzie ten regulator jest???? bo ktos juz mi wspominal o tym regulatorze, ale mechanik u ktorego badalem swojego dziadka byl cienkim bolkiem i nic mi nie pomogl. Czy aby sprawdzic regulator trzeba wyciagac pompe????

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 10, 2003 9:06 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 09, 2003 11:38 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Zabrze
Regulator obrotów to takie cuś odśrodkowego zazwyczaj z tyłu pompy. Po prostu wraz ze wzrostem obrotów pod wpływem prędkości obrotowej pompy takie jakby ciężarki rozchylają się powodując zmniejszenie dopływu paliwa żeby silnik czasem się nie "rozbiegał" .
Jeśli mechanik jest "cienkim Bolkiem" to olej go "grubym sikiem" i poszukaj POMPIARZA z prawdziwego zdarzenia.Acha . jeśli jest to 240-stka ze starym typem pompy tzw. pneumatyczna(można to poznać po tzw "heblu" do zapalania to czasem ją zaboli membrama . Ale jeśli lubisz sobie sam czasem pogrzebać to z tym nic nie zrobisz bez fachowca no może oprócz wymiany membramy.Jeśli z tym sobie nie poradzisz to postaram się Ci pomóc tylko sam muszę sobie trochę przypomnieć i doczytać no i znaleźć trochę czasu na to oczywiście.

_________________
Pozdrawiam.

'77 MB 123 300D 1991-do nadal !!! to już członek rodziny - od 15 lat !!!

'86 MB 126 300 SE 1999-2005

'88 MB 126 420 SE 2005-do nadal

'88 MB 126 560 SEL 2005-do nadal


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 10, 2003 9:09 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 09, 2003 11:38 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Zabrze
Jeszcze jedno. Pompy na szczęście nie trzeba wyciągać, choć może się tak zdarzyć niestety :( .

_________________
Pozdrawiam.

'77 MB 123 300D 1991-do nadal !!! to już członek rodziny - od 15 lat !!!

'86 MB 126 300 SE 1999-2005

'88 MB 126 420 SE 2005-do nadal

'88 MB 126 560 SEL 2005-do nadal


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 11, 2003 10:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
MECENAS pisze:
Jeszcze jedno. Pompy na szczęście nie trzeba wyciągać, choć może się tak zdarzyć niestety :( .

Wielkie dzieki, membranke miałem wymienianą bo nie chciał sie gasic w szczególności w zimie. A silniczek mam 250 z turbinką w W 124. Z pomocy chetnie skorzystam, ale narazie w środe jade na urlopik tak wiec dopiero bede na poczatku wrzesnia w Gliwicach i wtedy fajnie by było gdybysmy cos pokombinowali przy tym regulatorze obrotów.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
Post: ndz sie 17, 2003 6:43 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 17, 2003 6:04 pm
Posty: 5
Jestem posiadaczem merola 240-3.0 miałem ten sam problem i wymieniłem pompe i mam z głowy jest super Na pewno nie czepiaj sie zaworow bo masz dobre cisnienie w cylindrach. Jest jeszcze problem czy nie masz rozregulowanych ciengieł łonczoncych pompe z kolektorem ssoncym oczywiscie jezeli pompa jest pneumatyczna.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl