MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 3:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 04, 2008 9:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
jak w temacie panowie jakie moga byc przyczyny zgrzytania przy wrzucaniu biegu wstecznego bylo dobrze a teraz jest to nie do zniesienia pozostale biegi ok prossze o odpowiedz
pozdrawiam sachaj


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 10:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Docisk sprzęgła siada. Miałem tak w esie. ze musiałem skubanego wyłączyc i wsteczny wrzucic bez zgrzytu i cofa. a reszta biegów oki;] To jest ewidentna wina docisku. Jezeli sie myle prosze o poprawę:)

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 10:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wejdź kolego pod samochód, odepnij cięgło , które jest odpowiedzialne za wsteczny, jeśli nie wiesz które to zajrzyj pod spód na wrzuconym biegu.
Odepnij właściwe cięgno,albo przy skrzyni, albo przy wybieraku zależy gdzie Ci będzie wygodniej.
Obróć aluminiowe oczko na końcu cięgła o pół obrotu .
Poskładaj wszystko i wtedy zobacz, jesli nie pomoże obróć i kolejne pół itp.

Jest na to prosty patent, ale trzeba wykonać przyrząd na tokarce , a na to nie zawsze jest czas i możliwości.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 10:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
THC pisze:
ale trzeba wykonać przyrząd na tokarce


Co to za przyrząd i do czego?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 11:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
che terz wpadlem na pomysl z gaszeniem <br>Dodano po 3 minutach.:<br> a ten docisk w razie "W" to gdzie najlepiej kupic i jaki jest mniej wiecej koszt


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 8:59 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
roadrunner pisze:
THC pisze:
ale trzeba wykonać przyrząd na tokarce


Co to za przyrząd i do czego?



Jest to sworzeń około 80-100 mm długości , średnicy nie pamiętam ale coś w okolicach papierosa.
Dźwignia biegów w pozycji neutralnej i wkładamy go pod wybierakiem , tam gdzie sa mocowane cięgła.
Własnie ten przyrząd ustala nam idealne położenie wybieraka względem skrzyni, i razem z nim ustawiamy odległości na cięgłach aluminiowymi oczkami.

W książce Etzolta jest to dokładnie opisane i rozrysowane.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 10:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
U mnie w 123 zgrzytanie wstecznego oznaczało poczatek końca wysprzęglnika, potem przestały wchodzić i biegi do przodu... -zawsze to taniej niż docisk [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 1:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
THC pisze:
W książce Etzolta jest to dokładnie opisane i rozrysowane.


Tutaj coś o tym jest napisane.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 05, 2008 1:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
THC pisze:


Jest to sworzeń około 80-100 mm długości , średnicy nie pamiętam ale coś w okolicach papierosa.
Dźwignia biegów w pozycji neutralnej i wkładamy go pod wybierakiem , tam gdzie sa mocowane cięgła.
Własnie ten przyrząd ustala nam idealne położenie wybieraka względem skrzyni, i razem z nim ustawiamy odległości na cięgłach aluminiowymi oczkami.

W książce Etzolta jest to dokładnie opisane i rozrysowane.

Ten przyrzad swietnie zastepuje wiertlo 6mm


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl