MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Seria 2,5 :)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33284
Strona 1 z 2

Autor:  _me: how_ [ pn kwie 21, 2008 2:16 pm ]
Tytuł:  Seria 2,5 :)

Serią 2,5 nazwać tego chyba jednak nie można, bo atrybutów serii 3. jest zdecydowanie za mało, ale to już któreś auto z takim "przejściowym" wnętrzem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  THC [ pn kwie 21, 2008 2:26 pm ]
Tytuł: 

To jak seria 1,5 :) z 80- roku.
Plastiki druga seria , tapicerka też, a srebrne piny na zegarach i duży awaryjny,a silnik M115.
No i jeszcze jeden suwak.

Autor:  Maniek [ pn kwie 21, 2008 2:57 pm ]
Tytuł: 

Witajcie!
Jak dla mnie kombinowany.
Tylna kanapa ma szycie typowo 3 seryjne, zaś przednie fotele mają szycie serii 2,5 czyli tak jak u mnie. Poza tym reflektory ma okrągłe a kwadraty pojawiły się jeszcze pod koniec 2 serii, chyba w czerwcu. Do atrybutów serii 2,5 brakuje jeszcze drewienka na desce

Pozdrawiam
Właściciel serii 2,5 :)

Autor:  michau [ pn kwie 21, 2008 2:58 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
srebrne piny na zegarach


Srebrne piny zniknęły dopiero w III serii. Pozdrawiam.

Autor:  _me: how_ [ pn kwie 21, 2008 3:09 pm ]
Tytuł: 

Maniek pisze:
Witajcie!
Jak dla mnie kombinowany.


Jest różnica w kolorze poszycia przód/tył, ale równie dobrze przednie fotele mogą być brudne, a kanapa nieużywana. Auto ma niski jak na diesla przebieg i nie jest z Polski, co może uwiarygadniać jednak nierzeźbiarską proweniencję.

Coś się pojawiało w maju na ranem, czy w grudniu po południu - okaże się, że dostawca kanap tak uszył, seria się kończyła, do całej partii nie mieli starego, włożyli nowsze, wyjechali, sprzedali - coś mi się tak wydaje.

Autor:  witek-sec [ pn kwie 21, 2008 3:11 pm ]
Tytuł: 

THC pisze:
a silnik M115

Na zdjęciach jest silnik Diesla a nie benzynowy 2,3 ; chyba że coś innego miałeś na myśli
[zlosnik]
Ładne auto , takie "niezmęczone". Miałem kiedyś W123 w identycznej kolorystyce (inside & outside)

Autor:  Maniek [ pn kwie 21, 2008 3:24 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Maniek pisze:
Witajcie!
Jak dla mnie kombinowany.


Jest różnica w kolorze poszycia przód/tył, ale równie dobrze przednie fotele mogą być brudne, a kanapa nieużywana. Auto ma niski jak na diesla przebieg i nie jest z Polski, co może uwiarygadniać jednak nierzeźbiarską proweniencję.

Coś się pojawiało w maju na ranem, czy w grudniu po południu - okaże się, że dostawca kanap tak uszył, seria się kończyła, do całej partii nie mieli starego, włożyli nowsze, wyjechali, sprzedali - coś mi się tak wydaje.


Wiesz chyba masz racje, że fabryka mogła tak sama namieszać. Pamiętam że omawialiśmy kiedyś przypadek foteli gdzie na całej powierzchni był materiał o wzorze 2 seryjnym, czyli można by rzec sytuacja odwrotna niż u mnie i w przednich fotelach auta powyżej.
Fajne te serie przejściowe [zlosnik]

Autor:  THC [ pn kwie 21, 2008 5:45 pm ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
THC pisze:
a silnik M115

Na zdjęciach jest silnik Diesla a nie benzynowy 2,3 ; chyba że coś innego miałeś na myśli
[zlosnik]


Miałem na myśli to co napisałem i co widzę za oknem, nie auto z obrazka z dieslem.

Autor:  Xytras [ pn kwie 21, 2008 8:21 pm ]
Tytuł: 

A dlaczego na przednich jest skaj, a na tyle brak?

Autor:  Ocet [ wt kwie 22, 2008 10:42 pm ]
Tytuł: 

everybody combinerki. nie tylko w Polsce:)

Autor:  Mitu [ wt kwie 22, 2008 11:41 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
everybody combinerki. nie tylko w Polsce:)


Tak... :roll: na W 123 to się nie znam, ale też do mnie te teorie, że zabrakło i sprzedali nie docierają. To u Nas był tylko ocet, nie u nich [zlosnik] .

Autor:  Monter [ śr kwie 23, 2008 9:08 am ]
Tytuł: 

Toż to nasz miś z innym szmatexem na siedzeniach....

Autor:  Ocet [ śr kwie 23, 2008 10:19 am ]
Tytuł: 

Mitu pisze:
To u Nas był tylko ocet, nie u nich [zlosnik] .


Był i będzie [zlosnik]

Autor:  _me: how_ [ śr kwie 23, 2008 10:45 am ]
Tytuł: 

Mitu pisze:
Tak... :roll: na W 123 to się nie znam, ale też do mnie te teorie, że zabrakło i sprzedali nie docierają. To u Nas był tylko ocet, nie u nich [zlosnik] .


W takim razie pozostaje ci jeszcze głębiej okopać się w teorii, że w Sindelfingen przy taśmie był czerwony hamulec i jak ktoś zauważył niezgodność z VIN'em, to za niego ciągnął, produkcja stawała wtedy na tydzień, zwoływano zebranie zarządu, a pracownicy dostawali przymusowy urlop lub grali na przyfabrycznym parkingu w kometkę.

Nie napisałem, że powodem był kryzys na rynku włokienniczym. Jest to już któreś auto ze szamtexem wkompnowanym w miejsce drugoseryjnej jodły i nie jest to pokrowiec. Samo to daje już do myślenia, a trzecioseryjna kanapa + przebieg + pochodzenie + kwity na auto, powodują, że zagadka jest, przynajmniej dla mnie, jeszcze ciekawsza. Oczywiście w 1987 roku podróżujący autem ze swoim panem Posokowiec Bawarski o wdzięcznym imieniu "Freddy" mógł tak fatalnie zesrać się na tylnym siedzeniu, że wymieniono kanapę na czystą i czysto 3. seryjną, (bo znaleźć drugoseryjną ze Stoffem "galaxy" jak na przednich siedziskach nie było sposób), ale taki scenariusz tym razem mnie nie jest w stanie przekonać.

Szczególnie jeśli mamy w pamięci jak płynnie seria 1. przeszła w 2. Nie bez znaczenia jest też rok 1982. Nie zapominajmy, że fabryka pracuje na najwyższych obrotach. Popyt na 123 jest ciągle ogromny. Za ok. 2 lata przyjmowane będą pierwsze zamówienia na następcę beczki i dopiero sprzedaż końcówki 3. serii siądzie.

Monter, podaj proszę w wolnej chwili oznaczenie Paulinowej tapicerki, tzn co jest po kodzie "032".

Autor:  Jacku [ śr kwie 23, 2008 5:47 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
W takim razie pozostaje ci jeszcze głębiej okopać się w teorii, że w Sindelfingen przy taśmie był czerwony hamulec i jak ktoś zauważył niezgodność z VIN'em, to za niego ciągnął, produkcja stawała wtedy na tydzień, zwoływano zebranie zarządu

W temacie niezgodności z VINem i reakcją fabryki - moja 280E miała nabity niezgodny VIN- najpewniej pomyłka zamówienia lub błąd przy nabijaniu - teraz ma ślad po starym numerze tj.numer zakrzyżykowany, drugi właściwy [zlosnik] plus ten właściwy na blaszce znamionowej. Do tego mam oryginalny certyfikat całego zajścia - w czterech językach, którego wiarygodność potwierdzałem w Classic Center.
Gość w stacji diagnostycznej mówił mi przy przeglądzie, że spotkał się już z paroma takimi listami.O dziwo nie było problemów przy rejestracji i przeglądzie - ale w przypadku zagubienia w/w kwitka może być duży problem bo owszem można go potwierdzić w archiwum fabrycznym, ale wydać nowego nie chcą i ponoć nie mogą.
A tak wygląda ceryfikat :
Obrazek

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/