MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W123 wymiana oleju w ASB
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3296
Strona 1 z 1

Autor:  _me: how_ [ śr lip 30, 2003 11:11 am ]
Tytuł:  W123 wymiana oleju w ASB

Czytam w instrukcji, że z fabryki skrzynia wyjechała z nieco ponad sześcioma litrami oleju, a przy zmianie należy wlać już tylko niecałe 5. Czy może ktoś to wyjaśnić i ew. podać dokładne ilości (mam nieczytelny egzemplarz). Czy cześć oleju po prostu zostaje w skrzyni?? Silnik 240D.

Autor:  JareG [ sob sie 02, 2003 11:36 am ]
Tytuł:  Re: W123 wymiana oleju w ASB

(me: how) pisze:
Czytam w instrukcji, że z fabryki skrzynia wyjechała z nieco ponad sześcioma litrami oleju, a przy zmianie należy wlać już tylko niecałe 5. Czy może ktoś to wyjaśnić i ew. podać dokładne ilości (mam nieczytelny egzemplarz). Czy cześć oleju po prostu zostaje w skrzyni?? Silnik 240D.


1. Pojemnosc silnika nie ma znaczenia.
2. Przy wymianie oleju musisz spuscic CALY olej.. trza wiedziec, gdzie jest drugi spust [oczko] - a jest z przodu skrzyni, za taka kratka.. dosc wazne, bo nawet nie kazdy mechanik o tym wie - i potem wydaje sie, ze do skrzyni 2-3l wchodza na max (mi tak raz wymienili, myslalem ze lby powyrywam fachowcom [szalone]) [zlosnik]
3. Powinno wejsc mniej wiecej 5,5l
4. Filtr i uszczelke tez sie wymienia, jakby co [oczko]
5. Uwazaj na dobre dokrecenie srub mocujacych pokrywe.. jak za slabo dokrecisz, to bedzie kapac/sie lalo; jak za mocno - to mozesz przeciac uszczelke
6. Wymienia sie co (wg instrukcji) 60-65kkm.. ale ja robie to co 40-50kkm, tak na wszelki wypadek
7. Moze sie zdarzyc, ze sruba sie zapiecze i trza ja bedzie ukrecic.. ale to nic - mozna przewiercic dziurke i zastosowac srubke z nakretka (u mnie tak sie wlasnie stalo..)
8. Tyle samo oleju (no i cala procedura identyczna) wlazlo do ASB w w201

Autor:  wiedzmin [ ndz sie 03, 2003 3:13 pm ]
Tytuł: 

odnosnie punktu 5 czasem możesz miske lekko zniekształcic

http://www.nadarzyn.com.pl/vademecum/index.html

Autor:  JareG [ pn sie 04, 2003 10:43 am ]
Tytuł: 

wiedzmin pisze:
odnosnie punktu 5 czasem możesz miske lekko zniekształcic
http://www.nadarzyn.com.pl/vademecum/index.html


Hehe.. coz, trza uwazac.

OT: Klocki z Twojego SIGu.. ja w w123 mam ATE, ponad 40kkm, jesdze dosc ostro, czujniki podpiete i zadnych oznak zuzycia [ok] W w201 tyz ATE, ale dopiero ponad 10kkm, testy trwaja [hehe]

Autor:  klucha116 [ pn sie 04, 2003 11:31 am ]
Tytuł: 

wielkosc silnika ma znaczenie, bo do rodzaju silnika jest dopasowana turbina (sprzęgło hydro-kinetyczne) i zaleznie od wielkosci ilosc oleju bedzie zmienna!
spuszczanie oleju ze sprzęgła hydrokinetycznego:
1. przez kratke obracaj turbiną metodą "na wage" do momentu az zobaczysz korek spustowy na imbus!
2.odkręcasz korek.
i olej poleci!!

Autor:  JareG [ pn sie 04, 2003 12:00 pm ]
Tytuł: 

klucha116 pisze:
wielkosc silnika ma znaczenie, bo do rodzaju silnika jest dopasowana turbina (sprzęgło hydro-kinetyczne) i zaleznie od wielkosci ilosc oleju bedzie zmienna!


Dobra dobra.. mialem na mysli standardowe silniki, a nie V8 [hehe][zlosnik]
W M102, M103 i M110 jest to 5,5l mniej wiecej [usmiech][ok]

Autor:  klucha116 [ pn sie 04, 2003 12:06 pm ]
Tytuł: 

JareG pisze:
klucha116 pisze:
wielkosc silnika ma znaczenie, bo do rodzaju silnika jest dopasowana turbina (sprzęgło hydro-kinetyczne) i zaleznie od wielkosci ilosc oleju bedzie zmienna!


Dobra dobra.. mialem na mysli standardowe silniki, a nie V8 [hehe][zlosnik]
W M102, M103 i M110 jest to 5,5l mniej wiecej [usmiech][ok]
;)

Autor:  JareG [ pn sie 04, 2003 12:50 pm ]
Tytuł: 

klucha116 pisze:
JareG pisze:
klucha116 pisze:
wielkosc silnika ma znaczenie, bo do rodzaju silnika jest dopasowana turbina (sprzęgło hydro-kinetyczne) i zaleznie od wielkosci ilosc oleju bedzie zmienna!


Dobra dobra.. mialem na mysli standardowe silniki, a nie V8 [hehe][zlosnik]
W M102, M103 i M110 jest to 5,5l mniej wiecej [usmiech][ok]
;)


A tak swoja droga, to sporych roznic chyba nie bedzie.. moze 0,5l wiecej przy Vce
Tak naprawde to jest wazne, zeby mniej niz 5l nie wlazlo [zlosnik][ok]

Autor:  barto [ pn sie 04, 2003 1:17 pm ]
Tytuł: 

Z tego co czytałem w fachowej literaturze to nie ma potrzeby spuszczania całego oleju ze skrzyni (wymina dynamiczna). Nawet gdziesz i to chyba na stronie ktora wyzej zamieszczono ile fabrycznie wchodzi do skrzyni oleju a ile powinno wejsc podczas wymiany. I zawsze podczas wymiany wchodzi mniej i tak tez wymieniaja w ASO. Casły olej wymieniasz jak cos ci sie posypało w skrzyni i ja rozbierasz lub olej jest strasznie brudny(co nie powinno miec miejsca bo znaczy ze cos nie tak ze skrzynką). Tak wiec wymienilbym standardowo jak podano w instrukcji.

Autor:  klucha116 [ wt sie 05, 2003 9:11 am ]
Tytuł: 

A tak swoja droga, to sporych roznic chyba nie bedzie.. moze 0,5l wiecej przy Vce
Tak naprawde to jest wazne, zeby mniej niz 5l nie wlazlo [zlosnik][ok][/quote]

do V-ki wchodzi prawie 9l do pustej skrzyni

Autor:  JareG [ wt sie 05, 2003 10:04 am ]
Tytuł: 

klucha116 pisze:
A tak swoja droga, to sporych roznic chyba nie bedzie.. moze 0,5l wiecej przy Vce
Tak naprawde to jest wazne, zeby mniej niz 5l nie wlazlo [zlosnik][ok]


do V-ki wchodzi prawie 9l do pustej skrzyni[/quote]

[totalszok][hehe] No niezle, niezle.. [ok] (nie sadzilem, ze to az taka roznica jest..)

Autor:  JareG [ wt sie 05, 2003 10:07 am ]
Tytuł: 

barto pisze:
Z tego co czytałem w fachowej literaturze to nie ma potrzeby spuszczania całego oleju ze skrzyni (wymina dynamiczna). Nawet gdziesz i to chyba na stronie ktora wyzej zamieszczono ile fabrycznie wchodzi do skrzyni oleju a ile powinno wejsc podczas wymiany. I zawsze podczas wymiany wchodzi mniej i tak tez wymieniaja w ASO. Casły olej wymieniasz jak cos ci sie posypało w skrzyni i ja rozbierasz lub olej jest strasznie brudny(co nie powinno miec miejsca bo znaczy ze cos nie tak ze skrzynką). Tak wiec wymienilbym standardowo jak podano w instrukcji.


Ja tam wole wymieni(a)c calosc. Bo to na pewno nie zaszkodzi, a moze skrzyni pomoc [hehe][ok]

Autor:  klucha116 [ wt sie 05, 2003 2:53 pm ]
Tytuł: 

JareG pisze:
barto pisze:
Z tego co czytałem w fachowej literaturze to nie ma potrzeby spuszczania całego oleju ze skrzyni (wymina dynamiczna). Nawet gdziesz i to chyba na stronie ktora wyzej zamieszczono ile fabrycznie wchodzi do skrzyni oleju a ile powinno wejsc podczas wymiany. I zawsze podczas wymiany wchodzi mniej i tak tez wymieniaja w ASO. Casły olej wymieniasz jak cos ci sie posypało w skrzyni i ja rozbierasz lub olej jest strasznie brudny(co nie powinno miec miejsca bo znaczy ze cos nie tak ze skrzynką). Tak wiec wymienilbym standardowo jak podano w instrukcji.


Ja tam wole wymieni(a)c calosc. Bo to na pewno nie zaszkodzi, a moze skrzyni pomoc [hehe][ok]

Jestem podobnego zdania!! [ok]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/