MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 5:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt mar 25, 2008 5:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Witam, małe pytanko, czy pompa oleju w silniku 2.0D jest taka sama jak w 2.4D. Ja wiem tylko, że do 79' w pompach oleju zmienił się zaworek przelewowy na taki z gwintem 16mm. Zaznaczam, że oba silniki są po 79', tylko nie wiem czy pompy się różniły. Tak sobie pomyślałem, że może warto podmienic pompę i zobaczyc czy ciśnienie oleju wróci do normy. Od początku jak kupiłem mojego bekona problem jest taki, że ciśnienie oleju na rozgrzanym do ok. 80C na wolnych obrotach spada nawet do 0,3, a przy 80km/h trzyma 2. Po zimnej nocy po odpaleniu wskazówka pomału wędruje na 2. Zaznaczam, że filtr jest nowy, panewek jeszcze nie słychac, zaworek przelewowy się nie zawiesił. Wiec pytam bardziej doświadczonych, czy wygląda to bardziej na pompę, czy zużycie panewek?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 9:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja też bym podejrzewał pompę, a sprawdzałeś przy innych zegarach?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 10:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moge tylko powiedziec ze w benzynce na cieplym mialem 0!!
Po remoncie silnika (panewki, pierscienie itp) podnioslo sie do 0,5.
Po wymianie pompy 2,0-1,8.
Była tez zmiana po wymianie sprezyny przy czujniku przy pompie.
Moze to pomoze

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 5:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
No właśnie, tak mysle żeby przełożyc pompe z 2.0, który stoi w garażu i zobaczyc czy coś to da. A tak na marginesie, niedawno postanowiłem właśnie dobrac się celem wymiany uszczelki pod miską, pozdjęciu miski okazało się, że w miejsce zaworka przelewowego wkręcona jest zaślepka. Wstawiłem tam zaworek, co oczywiście nie przyniosło zmian. Zegar ciśnienia oleju raczej nie przepuszcza, bo nie cieknie z niego, a na zmiane obrotów i temp. oleju reaguje płynnie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl