MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

ciśnienie oleju
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3255
Strona 1 z 2

Autor:  laudan [ pt lip 25, 2003 2:29 pm ]
Tytuł:  Re: ciśnienie oleju

kubol pisze:
Witajcie,
do tej pory wskazówka oleju po zapaleniu była na 3 i po rozgrzaniu (parę minut ok. 5 nie wiem dokładnie) spadała na 1,5. I przy zmianie biegów między jednym i drugim zdążyła zawsze trochę spaść na ok 2- 1,5.
Obecnie od kilku dni dłuzej się rozgrzewa i wolniej spada z 3, dopiero po ok 10 km, lub ok. 15 min. A przy zmianie biegów nie zdąży spaść.
Co to oznacza? wskaźnik jest podobno dobry - sprawdzałem na włączonym zapłonie. Aha, czy pomarańczowy wskaźnik oleju na desce rozdz. pełni również rolę wskaźnika poziomu? Na miarce jest minimalnie poniżej środka a czasem zaświeca mi się ww. wskaźnik? I nie na zakrętach, tylko tak sobie i po chwili gaśnie.
Poprosił bym o jakieś wyjaśnienia tych zachowań. MOże po prostu olej jest stary i kiepski?
Poradźcie coś.
Kubol


Zmieniales olej? Nie dolal Ci ktos doktora? Lampka czerwona swieci sie, gdy jest za niskie cisnienie oleju. Aby sie zaswiecila to jego stan musi byc naprawde niski i o 2-3 litry nizszy od poziomu min. Twoj czujnik cisnienia oleju wskazuje cos innego ze masz wyzsze cisnienie niz poprzednio. Dziwnie troche.

Autor:  Sebian [ pt lip 25, 2003 4:13 pm ]
Tytuł:  Re: ciśnienie oleju

kubol pisze:
Witajcie,
do tej pory wskazówka oleju po zapaleniu była na 3 i po rozgrzaniu (parę minut ok. 5 nie wiem dokładnie) spadała na 1,5. I przy zmianie biegów między jednym i drugim zdążyła zawsze trochę spaść na ok 2- 1,5.
Obecnie od kilku dni dłuzej się rozgrzewa i wolniej spada z 3, dopiero po ok 10 km, lub ok. 15 min. A przy zmianie biegów nie zdąży spaść.
Co to oznacza? wskaźnik jest podobno dobry - sprawdzałem na włączonym zapłonie. Aha, czy pomarańczowy wskaźnik oleju na desce rozdz. pełni również rolę wskaźnika poziomu? Na miarce jest minimalnie poniżej środka a czasem zaświeca mi się ww. wskaźnik? I nie na zakrętach, tylko tak sobie i po chwili gaśnie.
Poprosił bym o jakieś wyjaśnienia tych zachowań. MOże po prostu olej jest stary i kiepski?
Poradźcie coś.
Kubol


Wskaźnik zapala się przy niskim stanie oleju. Co do wskazań poziomu na bagnecie: bierz pod uwage tą strone bagnetu, gdzie wskazanie jest niższe - to taki feler bagnetów MB [szalone] Cisnienie na wskazówkomierzu powinno wynosić 3 po włączeniu zimnego silnika. Po rozgrzaniu motoru wskazówka powinna spaść w okolice 2. Czas rozgrzania zależny jest od temp. otoczenia i sposobu jazdy - u mnie potrafi zmienić się to w różnym czasie. Po ostrej długiej jeździe wskazanie poże spaśc nawet poniżej 1,5 lub w okolice 1. Producent określa granice bezpieczeństwa na 0,5. Jeśli to swieży nabytek, to proponuję wymienić oleum i wszystkie filtry, a potem już tylko obserwować wskazania na szafie i bagnecie. Zobaczysz, czy coś Ci znika, czy nie. Sprawdź może róznież motor, czy jest szczelny? Może wycieka? A może bierze? Przy przebiegu mojego W124 (pół miliona) czeka mnie uszczelnienie motoru, a wymiany oleju co 8 tys. km.

Autor:  laudan [ pt lip 25, 2003 4:28 pm ]
Tytuł:  Re: ciśnienie oleju

Sebian pisze:
Wskaźnik zapala się przy niskim stanie oleju.


Tutaj Sebian nie masz racji, przy niskim cisnieniu oleju, kiedy spadnie do granicznej wartosi. A spada jak jest malo oleju i to nie 0,5l, a cos okolo 2-3l. Wtedy pompa juz nie nadarza [zlosnik] Mi kiedys brakowalo 2l do min i lampa sie nie zapalala, a jedyna oznaka to spadalo mi cisnienie na wskazniku jak mocniej auto przechylalo sie na zakretach.

Autor:  Sebian [ pt lip 25, 2003 4:35 pm ]
Tytuł:  Re: ciśnienie oleju

laudan pisze:
Sebian pisze:
Wskaźnik zapala się przy niskim stanie oleju.


Tutaj Sebian nie masz racji, przy niskim cisnieniu oleju, kiedy spadnie do granicznej wartosi. A spada jak jest malo oleju i to nie 0,5l, a cos okolo 2-3l. Wtedy pompa juz nie nadarza [zlosnik] Mi kiedys brakowalo 2l do min i lampa sie nie zapalala, a jedyna oznaka to spadalo mi cisnienie na wskazniku jak mocniej auto przechylalo sie na zakretach.


A czy napisałem cos innego? [szalone] Niski stan, czyli poniżej minimum - samo przez się rozumie, że to brak 2-3 litróe, a od ilości oleju zależy jego ciśnienie.

Autor:  laudan [ pt lip 25, 2003 4:40 pm ]
Tytuł:  Re: ciśnienie oleju

Sebian pisze:
A czy napisałem cos innego? [szalone] Niski stan, czyli poniżej minimum - samo przez się rozumie, że to brak 2-3 litróe, a od ilości oleju zależy jego ciśnienie.


W sumie nie do konca, bo jak brakuje 0,5l to jedzisz lampa sie nie zapala, olej sie szybciej zuzywa i silnik chodzi ok. Jak lampa sie juz zapali to gasic silnik, bo zaraz moze byc kaplica, bo juz poziom oleju jest bardzo niski. Lepiej zawsze trzymac powyzej min [zlosnik]

Autor:  Sebian [ pt lip 25, 2003 4:49 pm ]
Tytuł:  Re: ciśnienie oleju

laudan pisze:
W sumie nie do konca, bo jak brakuje 0,5l to jedzisz lampa sie nie zapala, olej sie szybciej zuzywa i silnik chodzi ok. Jak lampa sie juz zapali to gasic silnik, bo zaraz moze byc kaplica, bo juz poziom oleju jest bardzo niski. Lepiej zawsze trzymac powyzej min [zlosnik]


Pamiętam, jak kupiłem Eminencję - W drodze z Wrocka do W-wy pod Bełchatowem zapaliła sie kontrolka poziomu oleju. Dolałem ponad 2 litry - wcale sie nie wkurzyłem :evil: [zlosnik] Tak qrde ludzie oszczędzają nawet przy sprzedaży [szalone] Grunt, że wszytko się dobrze skończyło [oczko] [usmiech]

Autor:  laudan [ pt lip 25, 2003 4:52 pm ]
Tytuł:  Re: ciśnienie oleju

Sebian pisze:
Pamiętam, jak kupiłem Eminencję - W drodze z Wrocka do W-wy pod Bełchatowem zapaliła sie kontrolka poziomu oleju. Dolałem ponad 2 litry - wcale sie nie wkurzyłem :evil: [zlosnik] Tak qrde ludzie oszczędzają nawet przy sprzedaży [szalone] Grunt, że wszytko się dobrze skończyło [oczko] [usmiech]


Ja mialem podobnie, nie sprawdzilem po kupnie, lampa sie nie palila, ale spadalo cisnienie na zakretach, do min dolalem okolo 1,5 litra :o

Autor:  Wika [ pt lip 25, 2003 8:07 pm ]
Tytuł: 

Ciśnienie oleju w dieslach jest różne w zależności od modelu silnika .
300-tka np. na rozgrzanym będzie trzymać 2,5 a 300-tka turbo ma prawo spaść nawet do 1,2 , ba nawet do 1,0 i jest to przy tych silnikach normalne .

Poza tym jak myślicie kupując olej silnikowy w naszym kraju .
Czy jest tak samo " chrzczony " jak paliwo ?

Autor:  laudan [ pt lip 25, 2003 8:24 pm ]
Tytuł: 

Wika pisze:
Ciśnienie oleju w dieslach jest różne w zależności od modelu silnika .
300-tka np. na rozgrzanym będzie trzymać 2,5 a 300-tka turbo ma prawo spaść nawet do 1,2 , ba nawet do 1,0 i jest to przy tych silnikach normalne .

Poza tym jak myślicie kupując olej silnikowy w naszym kraju .
Czy jest tak samo " chrzczony " jak paliwo ?


Ponoc w banki rozlewany jest u nas i wlewaja do niego polski olej - tam czytalem na innym forum. Ja leje do siebie Lotos i widze po cisnieniu, ze jest slaaszy od poprzednika Mobila, wiec nie wiem, czy to prawda.

Autor:  Sebian [ pt lip 25, 2003 11:35 pm ]
Tytuł: 

kubol pisze:
ok, po kolei:
oleju nie zmieniałem , doktora nie było,
lampka która się czasem zaświeca ma kolor pomarańczowy i jest to olejarka na takiej jakby fali,
po rozgrzaniu (teraz trwa to trochę dłużej) wskazówka spada na 1,5, nigdy niżej.
stan oleju - 1/3 między min i max.
nic czerwonego mi się nie zapaliło (na razie)
ta pomarańczowa to jest poziom czy ciśnienie?
co dalej?
Kubol


Tak, ta lampka ma kolor pomarańczowy, a nie czerwony, ma znaczek olejarki na fali i oznacza niski poziom oleju.

Autor:  VALENTINE123 [ sob lip 26, 2003 3:33 pm ]
Tytuł: 

kubol pisze:
były dwa rodzaje zderzaków do 124? ja mam z takimi poziomymi szparkami ( :o )(hihi) a widziałem u kogoś pełny tylko dziury na halogeny miał. pomyślałem sobie że ten pełny jest od E-klassy ale auto miało wąską listwę.
???

Te z szparkami ,to w wersji z klimą ,a pełne bez klimy.W E-klasie nakładka lakierowana jest w kolorze pozostałego zderzaka ,a w starszych 124 była czarna

Autor:  Sebian [ ndz lip 27, 2003 12:03 pm ]
Tytuł: 

kubol pisze:
ok, dzięki za porady, nierozwiązany jest tylko problem dlaczego nagle przestało się zmniejszać ciśnienie? (znaczy dlaczego dłużej to trwa?) czyżby coś się zapychało? jest taka możliwość? i co?
Aha i sprawa wskaźnika poziomu paliwa zaczął mi fiksować, skacze sobie, raz jest na poł zbiornika a zaraz na ćwiartce, podobno przyczyną może być uszkodzony pływak lub druki w liczniku? jak to sprawdzić?
na razie ufam tylko lampce od rezerwy, która ponoć jest niezależna od pływaka i chyba jest dobra.
A i jeszcze coś [zlosnikz] były dwa rodzaje zderzaków do 124? ja mam z takimi poziomymi szparkami ( :o )(hihi) a widziałem u kogoś pełny tylko dziury na halogeny miał. pomyślałem sobie że ten pełny jest od E-klassy ale auto miało wąską listwę.
???


Dziury na halogeny? :o [zlosnik]

U mnie tez wariują wskazówki poziomu paliwa i temperatury - wina tkwi po stronie złącz na desce rozdzielczej. Podejrzewam to samo u Ciebie - luzy na wielozłączu. Wg mnie pływak nie wchodzi w grę, bo mówisz, że wskazówka "skacze", a nie "zawiesza się". Łatwo to ocenić, kiedy nagle pokaże Ci full, a lampka rezerwy się zapali [szalone]
Co do ciśnienia oleju, to czy ono przestało się zmniejszac, czy zmniejsza się i osiąga jakis tam stan po dłuższym czasie? Jeśli to drugie, to tak jak napisałem - może zacząłeś spokojniej jeździć, może temp. otoczenia spadła... Nie sądze, żeby coś się zatkało. Polecam jednak wymianę oleju i robienie tego co 8 tys. km.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/