MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
ciśnienie oleju https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3255 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | laudan [ pt lip 25, 2003 2:29 pm ] |
Tytuł: | Re: ciśnienie oleju |
kubol pisze: Witajcie,
do tej pory wskazówka oleju po zapaleniu była na 3 i po rozgrzaniu (parę minut ok. 5 nie wiem dokładnie) spadała na 1,5. I przy zmianie biegów między jednym i drugim zdążyła zawsze trochę spaść na ok 2- 1,5. Obecnie od kilku dni dłuzej się rozgrzewa i wolniej spada z 3, dopiero po ok 10 km, lub ok. 15 min. A przy zmianie biegów nie zdąży spaść. Co to oznacza? wskaźnik jest podobno dobry - sprawdzałem na włączonym zapłonie. Aha, czy pomarańczowy wskaźnik oleju na desce rozdz. pełni również rolę wskaźnika poziomu? Na miarce jest minimalnie poniżej środka a czasem zaświeca mi się ww. wskaźnik? I nie na zakrętach, tylko tak sobie i po chwili gaśnie. Poprosił bym o jakieś wyjaśnienia tych zachowań. MOże po prostu olej jest stary i kiepski? Poradźcie coś. Kubol Zmieniales olej? Nie dolal Ci ktos doktora? Lampka czerwona swieci sie, gdy jest za niskie cisnienie oleju. Aby sie zaswiecila to jego stan musi byc naprawde niski i o 2-3 litry nizszy od poziomu min. Twoj czujnik cisnienia oleju wskazuje cos innego ze masz wyzsze cisnienie niz poprzednio. Dziwnie troche. |
Autor: | Sebian [ pt lip 25, 2003 4:13 pm ] |
Tytuł: | Re: ciśnienie oleju |
kubol pisze: Witajcie,
do tej pory wskazówka oleju po zapaleniu była na 3 i po rozgrzaniu (parę minut ok. 5 nie wiem dokładnie) spadała na 1,5. I przy zmianie biegów między jednym i drugim zdążyła zawsze trochę spaść na ok 2- 1,5. Obecnie od kilku dni dłuzej się rozgrzewa i wolniej spada z 3, dopiero po ok 10 km, lub ok. 15 min. A przy zmianie biegów nie zdąży spaść. Co to oznacza? wskaźnik jest podobno dobry - sprawdzałem na włączonym zapłonie. Aha, czy pomarańczowy wskaźnik oleju na desce rozdz. pełni również rolę wskaźnika poziomu? Na miarce jest minimalnie poniżej środka a czasem zaświeca mi się ww. wskaźnik? I nie na zakrętach, tylko tak sobie i po chwili gaśnie. Poprosił bym o jakieś wyjaśnienia tych zachowań. MOże po prostu olej jest stary i kiepski? Poradźcie coś. Kubol Wskaźnik zapala się przy niskim stanie oleju. Co do wskazań poziomu na bagnecie: bierz pod uwage tą strone bagnetu, gdzie wskazanie jest niższe - to taki feler bagnetów MB ![]() |
Autor: | laudan [ pt lip 25, 2003 4:28 pm ] |
Tytuł: | Re: ciśnienie oleju |
Sebian pisze: Wskaźnik zapala się przy niskim stanie oleju.
Tutaj Sebian nie masz racji, przy niskim cisnieniu oleju, kiedy spadnie do granicznej wartosi. A spada jak jest malo oleju i to nie 0,5l, a cos okolo 2-3l. Wtedy pompa juz nie nadarza ![]() |
Autor: | Sebian [ pt lip 25, 2003 4:35 pm ] |
Tytuł: | Re: ciśnienie oleju |
laudan pisze: Sebian pisze: Wskaźnik zapala się przy niskim stanie oleju. Tutaj Sebian nie masz racji, przy niskim cisnieniu oleju, kiedy spadnie do granicznej wartosi. A spada jak jest malo oleju i to nie 0,5l, a cos okolo 2-3l. Wtedy pompa juz nie nadarza ![]() A czy napisałem cos innego? ![]() |
Autor: | laudan [ pt lip 25, 2003 4:40 pm ] |
Tytuł: | Re: ciśnienie oleju |
Sebian pisze: A czy napisałem cos innego?
![]() W sumie nie do konca, bo jak brakuje 0,5l to jedzisz lampa sie nie zapala, olej sie szybciej zuzywa i silnik chodzi ok. Jak lampa sie juz zapali to gasic silnik, bo zaraz moze byc kaplica, bo juz poziom oleju jest bardzo niski. Lepiej zawsze trzymac powyzej min ![]() |
Autor: | Sebian [ pt lip 25, 2003 4:49 pm ] |
Tytuł: | Re: ciśnienie oleju |
laudan pisze: W sumie nie do konca, bo jak brakuje 0,5l to jedzisz lampa sie nie zapala, olej sie szybciej zuzywa i silnik chodzi ok. Jak lampa sie juz zapali to gasic silnik, bo zaraz moze byc kaplica, bo juz poziom oleju jest bardzo niski. Lepiej zawsze trzymac powyzej min
![]() Pamiętam, jak kupiłem Eminencję - W drodze z Wrocka do W-wy pod Bełchatowem zapaliła sie kontrolka poziomu oleju. Dolałem ponad 2 litry - wcale sie nie wkurzyłem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ pt lip 25, 2003 4:52 pm ] |
Tytuł: | Re: ciśnienie oleju |
Sebian pisze: Pamiętam, jak kupiłem Eminencję - W drodze z Wrocka do W-wy pod Bełchatowem zapaliła sie kontrolka poziomu oleju. Dolałem ponad 2 litry - wcale sie nie wkurzyłem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ja mialem podobnie, nie sprawdzilem po kupnie, lampa sie nie palila, ale spadalo cisnienie na zakretach, do min dolalem okolo 1,5 litra ![]() |
Autor: | Wika [ pt lip 25, 2003 8:07 pm ] |
Tytuł: | |
Ciśnienie oleju w dieslach jest różne w zależności od modelu silnika . 300-tka np. na rozgrzanym będzie trzymać 2,5 a 300-tka turbo ma prawo spaść nawet do 1,2 , ba nawet do 1,0 i jest to przy tych silnikach normalne . Poza tym jak myślicie kupując olej silnikowy w naszym kraju . Czy jest tak samo " chrzczony " jak paliwo ? |
Autor: | laudan [ pt lip 25, 2003 8:24 pm ] |
Tytuł: | |
Wika pisze: Ciśnienie oleju w dieslach jest różne w zależności od modelu silnika .
300-tka np. na rozgrzanym będzie trzymać 2,5 a 300-tka turbo ma prawo spaść nawet do 1,2 , ba nawet do 1,0 i jest to przy tych silnikach normalne . Poza tym jak myślicie kupując olej silnikowy w naszym kraju . Czy jest tak samo " chrzczony " jak paliwo ? Ponoc w banki rozlewany jest u nas i wlewaja do niego polski olej - tam czytalem na innym forum. Ja leje do siebie Lotos i widze po cisnieniu, ze jest slaaszy od poprzednika Mobila, wiec nie wiem, czy to prawda. |
Autor: | Sebian [ pt lip 25, 2003 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
kubol pisze: ok, po kolei:
oleju nie zmieniałem , doktora nie było, lampka która się czasem zaświeca ma kolor pomarańczowy i jest to olejarka na takiej jakby fali, po rozgrzaniu (teraz trwa to trochę dłużej) wskazówka spada na 1,5, nigdy niżej. stan oleju - 1/3 między min i max. nic czerwonego mi się nie zapaliło (na razie) ta pomarańczowa to jest poziom czy ciśnienie? co dalej? Kubol Tak, ta lampka ma kolor pomarańczowy, a nie czerwony, ma znaczek olejarki na fali i oznacza niski poziom oleju. |
Autor: | VALENTINE123 [ sob lip 26, 2003 3:33 pm ] |
Tytuł: | |
kubol pisze: były dwa rodzaje zderzaków do 124? ja mam z takimi poziomymi szparkami (
![]() ??? Te z szparkami ,to w wersji z klimą ,a pełne bez klimy.W E-klasie nakładka lakierowana jest w kolorze pozostałego zderzaka ,a w starszych 124 była czarna |
Autor: | Sebian [ ndz lip 27, 2003 12:03 pm ] |
Tytuł: | |
kubol pisze: ok, dzięki za porady, nierozwiązany jest tylko problem dlaczego nagle przestało się zmniejszać ciśnienie? (znaczy dlaczego dłużej to trwa?) czyżby coś się zapychało? jest taka możliwość? i co?
Aha i sprawa wskaźnika poziomu paliwa zaczął mi fiksować, skacze sobie, raz jest na poł zbiornika a zaraz na ćwiartce, podobno przyczyną może być uszkodzony pływak lub druki w liczniku? jak to sprawdzić? na razie ufam tylko lampce od rezerwy, która ponoć jest niezależna od pływaka i chyba jest dobra. A i jeszcze coś ![]() ![]() ??? Dziury na halogeny? ![]() ![]() U mnie tez wariują wskazówki poziomu paliwa i temperatury - wina tkwi po stronie złącz na desce rozdzielczej. Podejrzewam to samo u Ciebie - luzy na wielozłączu. Wg mnie pływak nie wchodzi w grę, bo mówisz, że wskazówka "skacze", a nie "zawiesza się". Łatwo to ocenić, kiedy nagle pokaże Ci full, a lampka rezerwy się zapali ![]() Co do ciśnienia oleju, to czy ono przestało się zmniejszac, czy zmniejsza się i osiąga jakis tam stan po dłuższym czasie? Jeśli to drugie, to tak jak napisałem - może zacząłeś spokojniej jeździć, może temp. otoczenia spadła... Nie sądze, żeby coś się zatkało. Polecam jednak wymianę oleju i robienie tego co 8 tys. km. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |