MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 5:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 24, 2008 1:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Witam chcialbym sie dowiedziec czym smarujecie polosie, w chwili obecnej mam olej ale czesto widuje samr, prosze o wasze opinie
:)

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 2:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Na tak zadane pytanie jest jednak odpowiedz:
Tego sie nie smaruje, jedynie możesz zakonserwować ;) , chyba że uda się wlać do półosi olej - masz u mnie 0,7L jak to zrobisz [oczko]

Półoś jako sama w sobie jest jedynie osią z wyfrezowanymi zębami dla zamocowania przegubów.

A teraz serio, smaruje się przeguby, smarem grafitowym, lub już takim środkiem dostępnych w sklepach przeznaczonym do przegubów, "olej" powstaje poprzez przepracowanie istniejącego smaru (lub inwencji twórczej poprzedniego właściciela) . Proponuje, umyć aby nie dostał się piach, wymontować półoś z przegubami, odpiąc opaske, wypłukać przepracowany smar, zaaplikować nowy, przy dobrych manszetach zmontować i zacisnąć nową opaską. Gdy manszeta jest pęknięta - logiczne że wymienić na nową. [zlosnik]

Jak wyciagasz półosie to odrazu odkręcisz dekiel obudowy dyfra, więc olej -w tzw moście- odrazu zmienisz


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 4:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 18, 2008 1:44 am
Posty: 26
Lokalizacja: z nienacka
Dawniej smarowalo sie jak kolega Marcin S juz powiedzial - smarem grafitowym.
W tej chwili uzywa sie smary molibdenowego , najczesciej ma ciemny zielonkawy kolor, jest mnie brudzacy od grafitowego i jest rzadszy.
Zazwyczaj kupujac manszety dostaniesz w komplecie opaski oraz mala tubkę smaru.

_________________
Mercedes 250S W114 71'
Audi 80 B4 2.8 V6 Quattro 92'
VW Jetta USA 85'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 4:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
U mnie ktos juz wymienil opaski na takie ze srubkami wiec zdjac je to nie problem chetnie bym wymienial gumy na przegubach ale niestety nie mam czym pozniej pozaciskac tych metalochych "puszek" :)

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 5:36 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 18, 2008 1:44 am
Posty: 26
Lokalizacja: z nienacka
Takich opasek nie zaklada sie na elementy wirujace , moga sie poodkrecac , poza tym niezawsze mieszcza sie we wneki łożysk.
Opaski standardowe do przegubow zaciska sie kombinerkami , lub obcążkami do drutu (ale z czuciem).

_________________
Mercedes 250S W114 71'

Audi 80 B4 2.8 V6 Quattro 92'

VW Jetta USA 85'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 5:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
ale takie byly jak kupilem i narazie nie odkrecaja sie :)

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 12:54 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
MAD_ADAS pisze:
...nie mam czym pozniej pozaciskac tych metalochych "puszek" :)


A masz je czym bezpiecznie rozgiąć, otworzyć?

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 8:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Marcin S pisze:
, "olej" powstaje poprzez przepracowanie istniejącego smaru (lub inwencji twórczej poprzedniego właściciela)


chyba cos Ci sie pomieszalo
oryginalnie lub przynajmniej I i II seria mialy wlasnie olej jako smarowidlo
obecnie sie stosuje jako zestaw naprawczy smar
natomiast olej nigdy nie powstanie ze smaru. smar po dlugim uzytkowaniu twardnieje i osadza sie na sciankach oslony coraz mniej smarujac, dlatego jesli sie nie chce zmieniac smaru,to dodaje sie do niego wlasnie oleju, zeby go rozrzedzic.
olej (jak do mostu najlepiej) mozna wstrzyknac bez zdejmowania polosiek
ja to robilem tak:
1.sciagnac opaski
2. wcisnac miedzy polos i oslone cienki wezyk (taki jak casem dodaja do spray'ow) nastepnie strzykawka wprowadzic przez niego olej-odrazu sie odmierzy ilosc (teraz nie pamietam ile)
3.wyjac wezyk
4.zacisnac opaske

natomiast najlepiej sciagnac polos i oslone wylac stary olej i napelnic po brzegi ten metalowy kielich, a potem zalozyc oslone i zmontowac wszystko

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 9:31 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
lysy2 pisze:
Marcin S pisze:
, "olej" powstaje poprzez przepracowanie istniejącego smaru


obecnie sie stosuje jako zestaw naprawczy smar
natomiast olej nigdy nie powstanie ze smaru. smar po dlugim uzytkowaniu twardnieje
wszystko

b.możliwe, że 1 i 2 seria miały olej, ale po ponad 20paru latach trudno spotkać oryginalne smarowidło ;)
jednak z tym twardnieniem smaru grafitowego to bym nie był taki pewien. Troche się człowiek tego narobił (nie tylko MB), i przepracowany smar grafitowy, lub smar do przegubów jest coraz bardziej płynny - ile razy nie rozkładałem rozwalonych przegubów to ze smarem (nowym) miało niewiele wspólnego - chociaż miał przebieg ok 100tys km (przód napęd, i dość energiczny kierowca) , a zmieniałem je poprzednim razem, więc wiem czym smarowane (smar z kompletu naprawczego przegubu;) ). On jest już rzadki jako nowy, jednak po takim przebiegu jest wręcz płynny, jednak typowy olej to napewno nie jest.

Jednak z tego co mówisz to b.możliwe że co producent, to różne zachowanie w czasie/przebiegu


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 10:07 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 18, 2008 1:44 am
Posty: 26
Lokalizacja: z nienacka
lysy2 ,Marcin S obaj po czesci macie racje , w zaleznosci jakiego smaru uzywamy , czy grafitowanego czy molibdenowego , czy calkiem innego , to po czasie pracy moze zmienic swoja konsystenscje.... druga sprawa to taka ze smar grafitowy potrafi sie skawalic ale tylko po kontakcie z wodą- czyli gdy manszeta jest nieszczelna.
Osobiscie juz nie praktykuje wlewania oleju do przegubow. Wole rozebrac przegub wyczyscic , jezeli manszeta jest juz slaba to wymienic, nabic smaru molibdenowego na full i co jakis czas sprawdzac kondycje manszet.

_________________
Mercedes 250S W114 71'

Audi 80 B4 2.8 V6 Quattro 92'

VW Jetta USA 85'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl