MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 6:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 13, 2008 10:00 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
przymierzam się do zakupu W108 w ciągu najbliższego półrocza i chce sie dowiedzieć jak najwięcej o modelu
niestety nie bardzo mogę znaleźć wiedzę dot. szczegółów na które należy zwrócić uwagę przy zakupie
oczywiste sprawy tupu stan blach, czy pracę skrzyni aut., są mi znane, ale na co zwrócić jeszcze uwagę?
jakie są częste usterki - drogie/trudne w naprawie?

pojedyncze informacje się pojawiają w postach na forum, ale może ktoś ma kompendium wiedzy lub poleca jakąś wiarygodną stronkę w necie (jezyk PL lub EN), bo jak jest z tymi informacjami w necie to sami wiecie :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 13, 2008 1:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Poradnik kupującego W108 po germańsku niestety

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 13, 2008 1:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
a ma ktos to przetlumaczone?
bo jak mowie ja tylko EN i PL

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 8:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
up

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 6:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
lepiej napisz jakie pytania cię nurtują?
tak będzie prościej, generalnie 108 jest niedoceniane przez kolekcjonerów i mało jest na jego temat w necie. Ja mam 280S od pierwszego właściciela z przebiegiem 115 000km. Dostałem do niego pełną historię ok 200 dokumentów, faktur, rachunków. Będe chciał go robić, aktualne zbieram części. W między czasie kupiłem Pagode i Porschaka i sam nie wiem kiedy dam radę wziąść się za 108-ke. Gdybyś był zainteresowany to chętnie oddam go dalej w dobre ręce.

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 7:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Rozumiem, że róznice między W 108, a W 109 są Ci znane i temat dotyczy tylko W 108.
Idąc dalej mniemam, że ogarniasz dwie serie.
Nie będzie zaskoczeniem, ani nowością, że lepiej jest kupić egzemplarz ładny wymagający dopieszczania, niż auto do remontu blachy czy motoru albo o zgrozo tego i tego.
Skoro weryfikacja stanu blacharki i mechaniki nie stanowi dla Ciebie problemu to napiszę tylko, że warto uważnie przyjrzeć się tylnemu zawieszeniu. Łamany most ze sprężyną/siłownikiem po tylu latach może być problematyczny i drogi w naprawach. Jeśli tył wlecze się po jezdni, a podczas jazdy samochód zachowuje się dziwnie i skacze to oznacza, że te elementy będą wymagały wymiany lub naprawy, a to będzie kosztować niemało.
Co do wersji z wtryskiem paliwa to w motorach sześciocylindrowych zastosowano pompy wtryskowe Boscha (rozwiązanie podobne jak w jednostkach wyspokoprężnych z tego okresu), które też mogą być przyczyną kłopotów. Innymi słowy mogą się najzwyczajniej zepsuć i nie bardzo będzie to komu naprawić, po za serwisem Boscha, ale za odpowiednio wysoką kwotę oczywiście. Co do V8 to jest tam D-jet, a jak pewnie wiesz nie jest to system tani w naprawach/wymianach i dość wrażliwy na długotrwałe nieużywanie. Wersje gaźnikowe będą tańsze i prostsze w naprawach co nie znaczy tanie i proste, bo nadal mało kto potrafi poradzić sobie z dwoma Zenithami.
Wersje SEL swoją wyjątkowością nastręczają tych samych problemów co w nowszych klasach S.
Wybór modelu nie jest prosty. Cenowo najprzystępniejsze są 250 S/SE oraz 280 S/SE i tych można szukać w Niemczech czy w Europie. Modeli V8 lepiej szukać za oceanem, szczególnie że egzemplarzy z 4.5l (M 117) w Europie nie było (tylko 3.5l M 116). Tak jak napisał richie te auta są wciąż niedoceniane, a już szczególnie w USA, dzięki czemu można dostać bogaty model za niewielkie pieniądze. Najlepszy rodzynek to 300 SEb, ale o nim raczej zapomnij :) .
Reasumując dzięki dwóm seriom i różnorodności wersji silnikowych oraz wyposażeniowych i rynkowych masz w czym wybierać. Najczęściej te auta nie miały ciężkiego życia z uwagi na okres w którym były produkowane. Wyszły z mody nim zdążyły się zestarzeć tworząc bodaj jedyny w soim rodzaju pomost między W 111/112 a W 116, będąc w rzeczywistości zmodyfikowanymi "skrzydlakami". Usterki techniczne są często powodem wieloletnich postojów niż wyeksploatowania. Nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem auta z przebiegiem zapewniającym użytkowanie bez konieczności wykonywania napraw głównych. Życzę Ci powodzenia, a jeśli ograniczysz się do poszukiwań w Polsce to się z pewnością przyda [zlosnik] . Wiele jest aut sprowadzonych, które zostały odświeżone tanio i nieudolnie, tak aby ukryć wady (korozję) karoserii.

Moje typy to 250 S/SE i 280 SE/L 4.5.

PS Pogadaj z Octem, w końcu to najbardziej uznany guru stoósemkowy na forum :P [ok] .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 8:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
dzieki chlopaki :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 23, 2008 12:58 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
lysy2 pisze:
dzieki chlopaki :)


Tylko tyle? :)
Myślałem, że masz jakieś wątpliwości, że pytania spędzają Ci sen z powiek, a Twoim ulubionym polskim filmem jest "Dzięcioł"! [zlosnik]

Na poważnie to liczyłem na to, że wciągniesz Octa w dyskusję i będziemy mieli tu doktorski wykład o W 108 :) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 10:36 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
No dostałem priva, nie wiem czy moja wiedza nie została przeceniona, niemniej jednak miło. Dziękuję.
Moja obserwacja jest taka - pierwsza seria to jest problem, i ze znalezieniem i z cenami. W zasadzie takie same to są blachy, a już olistwowanie, całe wnętrze i trochę innych drobiazgów jest inne. Zawieszenie jest też w dużej mierze to samo, zwłaszcza jak hamulców się nie liczy do zawieszenia. Jak chcesz mieć ładną pierwszą serię to każdy detal sprawdzaj, bo od drugiej serii pasują, lub lepiej mocowania pasują. Nie wiem co jeszcze można dodać po porcji wiedzy od Mitu. Najlepiej chyba jak zadasz konkretne pytania. Bo inaczej - cóż wystarczy przejrzeć ile słów jest w niemieckim poradniku...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl