MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pytania ogólne o hamulce
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=32312
Strona 1 z 1

Autor:  Perzu126 [ sob mar 08, 2008 3:54 pm ]
Tytuł:  Pytania ogólne o hamulce

No więc dzisiaj zabralem sie za wymiane klockow, tarcz i szczek na tylnej osi. Zrobilem tylko jedną stronę ta najgorzszą gdzie tarcza miała...8mm :o i klocki zjechane do zera... :o Prosze nie komentujcie [zlosnik]

Drugiej strony czyli prawej nie ruszalem, ponieważ nie dalem rady odkręcic zacisku. Zrobie to dopiero za kilka dni. Z tej strony tarzcza ma chociaż 10mm grubości [zlosnikz]

No więc z tej strony gdzie byla tarcza 8mm okazalo się zaciski wyszly juz tak daleko, ze sie zapiekly. Na szczęście wystarczylo je chwycić i obruszac żąbką żeby zaczęły sie dośc swobodnie wysuwać. Niestety te gumki uszczelniające okazaly sie struchlale wiec nie bylo sensu ich ponownie zakladać. Parę dni pojeżdze bez nich dopóki nie kupie nowych na wymianę. Z drugą strona nie wiem jak jest, bo jeszcze nie rozbieralem.

Pytam więc:
-czy ten zacisk ktory rozebralem, wymaga regeneracji?
-czy w zestawie do regeneracji zacisku jest ta gumka do uszczelnienia tloczka?
- no i dlaczego tylna tarcza nie jest przykręcana na imbus tylko swobodnie sie ją wsuwa i jest tylko bolec ktory powoduje, że sie nie obruci???? A trzymaja ją sruby od kola?

Obserwując rózne posty, zawsze jest napisane, ze jest dodatkowo przykręcona na imbus? U mnie nie ma w piascie nawet takiego otworu z gwintem... O co chodzi?

aha i ile kosztuje zestaw do regeneracji zacisku?

Autor:  LiveLetDie [ sob mar 08, 2008 4:42 pm ]
Tytuł: 

Odpowiem tylko na 2 pytania bo tylko tego jestem pewien. Uszczelki są a 1 komplet reperaturek zacisków (zamiennik) to koszt ok 25 zł.

Autor:  Patro [ sob mar 08, 2008 5:39 pm ]
Tytuł: 

Perzu126 pisze:
-czy ten zacisk ktory rozebralem, wymaga regeneracji?


Skoro gumowa osłona była na tyle sparciała, że przy wymianie klocków rozsypała się, to niewątpliwie naszło do zacisku tyle brudu, że regeneracja jest wskazana, a raczej konieczna. Warto przy okazji sprawdzić, w jakim stanie są pozostałe zaciski. Jakiś rok temu miałem w zamyśle wymienić jedynie komplet klocków, a skończyło się na regeneracji wszystkich zacisków, wymianie płynu, wymianie klocków i bolców mocujących. Od tamtej pory mam problem z hamulcami z głowy, a Pani Mercedes za poświęcony Jej czas odwdzięcza się mniejszym apetytem na PB95.


Perzu126 pisze:
-czy w zestawie do regeneracji zacisku jest ta gumka do uszczelnienia tloczka?


Jest gumka, a oprócz niej komplet kwadringów i gumowy kapturek odpowietrznika. W intercarsie jeden komplet kosztował mnie 20zł.


Perzu126 pisze:
- no i dlaczego tylna tarcza nie jest przykręcana na imbus tylko swobodnie sie ją wsuwa i jest tylko bolec ktory powoduje, że sie nie obruci???? A trzymaja ją sruby od kola?


Hmm. U mnie w miejscu bolca, jest w piaście otwór dla śruby do mocowania tarczy. Sprawdź, czy tego bolca nie da się wykręcić. Możliwe, że poprzedniemu właścicielowi śruba się ukręciła i tak to pozostawił.

Autor:  zaja [ sob mar 08, 2008 10:17 pm ]
Tytuł: 

-czy w zestawie do regeneracji zacisku jest ta gumka do uszczelnienia tloczka?

gumka jest... ale zostaw sobie te blaszane oslonki co przychodzą na nią, bo tych podobno dostac nie idzie (chyba ze to sa te "kwadringi" o ktorych kolega mowi... bynajmiej mi sprzedawca powiedzial, ze nie ma ;| ) a caly zestaw powinien sie pojawic u mnie w ciagu tygodnia, to sie okaze co tam napakowali ;)

Cytuj:
Perzu126 napisał:
- no i dlaczego tylna tarcza nie jest przykręcana na imbus tylko swobodnie sie ją wsuwa i jest tylko bolec ktory powoduje, że sie nie obruci???? A trzymaja ją sruby od kola?


Hmm. U mnie w miejscu bolca, jest w piaście otwór dla śruby do mocowania tarczy.


u mnie jest bolec, tak na linii śrub od kół - ten blokuje obrót, a pośrodku tarczy jest dosyć długa śruba, ale zwykla... nie imbus. Cieżko by było ją ukręcić, chociaz nigdy nie wiadomo.


Nie znalazlem innego podobnego tematu, wiec chyba tu bedzie najlepiej:

Co mają wspolnego hamulce z pompą paliwową? ;)
a dokladniej... po kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulca, silnik schodzi z obrotow, bo opada dźwigienka odpowiedzialna za gaszenie silnika. Po przegazowaniu powoli wraca z powrotem.

Myslalem, ze to cos z podcisnieniem, ale po odlaczeniu wezyka od podcisnienia dzieje się to samo... To coś z tą membraną w pompie paliwowej? Czy szukać problemów w pompie podcisnienia?
Wszelkie sugestie mile widziane ;)

Autor:  Perzu126 [ ndz mar 09, 2008 9:00 am ]
Tytuł: 

Patro pisze:
Skoro gumowa osłona była na tyle sparciała, że przy wymianie klocków rozsypała się, to niewątpliwie naszło do zacisku tyle brudu, że regeneracja jest wskazana, a raczej konieczna. Warto przy okazji sprawdzić, w jakim stanie są pozostałe zaciski


Oczywiście nie mam zamiaru zaprzestac na wymianie tylko jednej strony :) Mam komplet tarczy, klocków i szczeki do ręcznego na obydwa tylne kola. Niestety nie dalem rady odkręcić drugiego zacisku, a że nie mialem juz czasu, to poprzestalem na jednej stronie. Na dniach wymienie drugą strone, zaopatrze sie też zestawy regeneracji i zrobie chyba wszystkie kola. A do przodu dam przy okazji nowe klocki.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/