MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jak huczał tak huczy dalej..;/
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=32273
Strona 1 z 2

Autor:  Czarny [ czw mar 06, 2008 10:32 pm ]
Tytuł:  Jak huczał tak huczy dalej..;/

Zwracam się do Was jako że mnie już coś bierze na moją "Białą Piękność" Mianowicie chodzi o to, że podczas jazdy z tylnej części samochodu wydobywa sie huczenie/buczenie (nie wiem jak to nazwać) Samochód wpada również w drgania i telepie się cała karoseria najbardziej na 3 biegu (skrzynia 4 niestety) przy prędkości około 50-65km/h (około 70km wycisza się ale czuć drgania np na pedale gazu :-? ) Hałas daje o sobie znać podczas dodawania gazu, jeżeli zdejmę z niego nogę to wszystko jest normalnie (nie drży i słychać tylko prace silnika [zlosnikz] ) Mechanik mi mówił że to most, więc nabyłem takowy razem z pół osiami i osobno wał (ze źródła godnego zaufania) Przy okazji pomyślałem że można i wymienić bębnotarcze skoro jest tył rozkręcany. Do mostu oczywiście został wlany nowy olej i właśnie dziś odebrałem MB z warsztatu, przyspieszenie lepsze, ale słychać (trochę mniej) i czuć drgania nadal;/ W warsztacie powiedzieli mi że wał był ok i został stary. Tata jest zdania że to suka na wale (mechanik zaprzecza) kolega mówi że to może łożyska.. Z tatą zastanawiamy się jeszcze nad poduszkami pod silnikiem i skrzynią.

Co o tym wszystkim myślicie? Tylko nie piszcie żebym wymienił to wszystko bo jestem biednym studentem, a kasę ze świnki właśnie na ten remont wydałem [zlosnik] W zamian za Wasze opinie, mogę jak już skończę studia świadczyć Wam porady prawne lol

Autor:  Perzu126 [ pt mar 07, 2008 7:37 am ]
Tytuł: 

Wedlug mnie to skoro wymieniłeś most i nie slychac juz takiego wycia tzn że stary był zuzyty. Słychać ten "nowy" troche też, bo nie kupileś nówki, tylko równiez używany tylko może w trochę lepszym stanie.

Drgania mogą pochodzić z wału, którego nie wymieniłeś. Więc skoro masz drugi to spróbuj wymienić. Skoro powyższe drgania i wibracje występuja tylko w czasie jazdy, to w zasadzie można wykluczyć poduszki pod silnikiem. Ale zuzyte poduszki moga wydobywać z siebie różne dziwne dzwięki...
Moim zdaniem wymień wał, tym bardziej, że masz na wymianę

Autor:  holyfido [ pt mar 07, 2008 10:22 am ]
Tytuł: 

przyspieszenie lepsze,

Wstawiłeś inny most niż był?

Drgania mogą pochodzić z wału, którego nie wymieniłeś. Więc skoro masz drugi to spróbuj wymienić

Zamiast wymieniać wał, lepiej wymienić samą podporę wału.
Drgania mogą pochodzić także z opon, uszkodzona opona będzie generować wibracje auta.

Autor:  voytas [ pt mar 07, 2008 10:50 am ]
Tytuł: 

Przy dodawaniu gazu, czyli pod obciążeniem, stawiałbym na podporę / poduszki.

Autor:  kit [ pt mar 07, 2008 10:51 am ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o drgania to można by zacząć od wyważenia kół. Inną przyczyną drgań może być:
- podpora wału (łożysko osadzone w gumie),
- przeguby (na łączeniu skrzynia -wał i wał dyfer),
- wyrobiona tulejka centrująca wał (też na łączeniu skrzynia- wał i wał dyfer),
- jeżeli wał był rozłączany na wieloklinie to potem mógł być złożony w innym położenu,
- nie dokręcona nakrętka na łączeniu dwóch połówek wału (taka wieelka)
- luz na wieloklinie wałka wychodzącego ze skrzyni (na którym osadzone jest mocowanie przegubu wału) -nie wiem jak się to fachowo nazywa.
Co do huczenia - najprawdopodobniej zużyta przekładnia główna w dyfrze - trudno trafić na nie zajechany

Zakładamy, że drgania nie pochodzą od silnika -mozna to sprawdzić - przegazować na postoju lub podczas jazdy (i drgań) wrzucić na luz.

Autor:  bary123ce [ pt mar 07, 2008 3:56 pm ]
Tytuł: 

Jeśli mogę dodać od siebie, to miałem ten sam problem. Drgania nie pochodzą od tylnego mostu. On generuje jedynie wycie [zlosnik] Ja u siebie wymieniłem wszystko o czym Ty i Koledzy piszą, tj: podporę wału, sprzęgła metalowo-gumowe, wał napędowy, poduszki skrzyni i silnika. Założyłem swojego czasu taki sam post, w którym zobowiązałem się postawić skrzynkę browara komuś, kto wpadnie na przyczynę drżenia auta przy niskich prędkościach a wysokich biegach,nikt nie poddał się wyzwaniu.
Problem zniknął po wymianie skrzyni biegów z manuala na automat.
Tak więc stawiam na:
1) Skrzynię biegów
2) Sprzęgło
3) Koło zamachowe
Czy w aucie była wymieniana skrzynia, albo silnik? Wiem, że koło zamachowe powinno być wyważane razem z wałem korbowym, tak przynajmniej wyczytałem tutaj. ważne jest też żeby wał napędowy był wyważany w całości i skręcony w jednej pozycji.

Autor:  paka221 [ wt maja 13, 2008 10:44 pm ]
Tytuł: 

witam!!!
kolego mówisz że drgania ustąpiły po wymianie skrzyni na automat.
bo u mnie jest to samo. drgania przy niskich obrotach na wysokich przełożeniach.
wymieniłem już wszystko oprócz skrzyni i sprzęła.
myślę że sama skrzynia nie przeniesie buczenia na całe napędy.
najprawdopodobniej będzie to tarcza sprzęła z wyrobionymi sprężynami.
bo skąd szarpanie przy szybkim puszczeniu sprzęgła przy zmianie biegu

Autor:  bary123ce [ wt maja 13, 2008 10:51 pm ]
Tytuł: 

paka221 pisze:
bo skąd szarpanie przy szybkim puszczeniu sprzęgła przy zmianie biegu

u mnie nie było tego objawu.

Autor:  Thomas [ wt maja 13, 2008 10:56 pm ]
Tytuł: 

A ja wiem co to jest 8) Mialem to samo u siebie. A mianowicie nalezy wymienić poduszki tylnej belki. Belka podparta jest w 3ech miejscach - przez uchwyt mostu i 2 tuleje metalowo-gumowe znajdujace sie na wysokości tylnego blotnika przy samych drzwiach. U mnie objawialo sie to pojawianiem sie drgan wprzy predkosci ok 60km/h i i konczyly przy 90, i zawsze przy wiekszym wcisnieciu pedalu gazu. Koszt tych tulejek to 120zł firmy Mayle. Wymiana wymaga troche zabawy ale mozna zrobic na parkingu (sam sprawdzalem :lol: ) Wystarcza 2 klucze - 17 i 22, i dluga rurka, ktora wejdzie na klucz 22 :roll:

Autor:  bary123ce [ wt maja 13, 2008 11:23 pm ]
Tytuł: 

to dlaczego ustało, jak zmieniłem skrzynię w tym samym aucie?

Autor:  Thomas [ wt maja 13, 2008 11:43 pm ]
Tytuł: 

A tego to nie wiem. Ogolnie dziwna sprawa z tymi drganiami. Ale duzo latwiej i taniej jest sprobowac wymienic te tulejki niz cala skrzynie. :oops: Temat swiezy bo wlasnie 3 godziny temu skonczylem wymieniac te tulejki, a godzine temu wrocilem z testowania.

Autor:  PiotrH [ śr maja 14, 2008 8:07 am ]
Tytuł: 

Cześć, w moim 115 wymieniłem tuleje mocujące tylnej belki, podporę wału i skrzynię biegów, dalej buczy i drży, bez zmian. Komisja mechaników obstawia na most......... :roll:

Powodzenia

Autor:  paka221 [ śr maja 14, 2008 9:29 pm ]
Tytuł: 

ja tuleję tylnej belki wymieniłem na oryginały wszystkie 4.
tuleje mocowania mostu wszystkie.
podporę z wałem , most z półosiami.
przeguby metalowo gumowe na wale obydwa.
i nadal drży i to jeszcze bardziej.
co do skrzyni to nie mam zastrzerzeń ale sprawdzę sprzęło bo nic innego mi już nie zostało.a jeśli tarcza ma zużyte lub popękane sprężyny to podobno się tak dzieje.

Autor:  bary123ce [ śr maja 14, 2008 11:13 pm ]
Tytuł: 

to jakaś beczkowa choroba genetyczna chyba [szalone]

Autor:  Marcelek71 [ śr maja 14, 2008 11:22 pm ]
Tytuł: 

JA mam Taki przypadek ze mialem zmieniany automat na manualna. Od poczatku byly te drgania. Potem mialem dokrecony wal nie wiem dokladnie w ktorym miejscu - troche ustaly ale dalej bylo tak jak w waszych objawach. Ostatnio przezjezdzalem przez garba silnik wyskoczyl z poduszek przemiescil sie w lewa strone smiglo polamane - nie mialem przykreconego silnika. Po odbiorze od mechaniora nie ma drgan, zupelnie inne auto. Moze w tym tkwi tez problem. PZdr

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/