MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jak dobrać się do zapieczonego zacisku hamulcowego?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=32085
Strona 1 z 1

Autor:  Mike_THE_GR8 [ wt lut 26, 2008 8:21 pm ]
Tytuł:  Jak dobrać się do zapieczonego zacisku hamulcowego?

Sytuacja jest taka: mam wyjęty zacisk, jest "nieco" zakleszczony, udało mi się go rozkręcić na dwie części, niestety nie bardzo mam możliwość wyjęcia tłoczków (są dość głęboko i do tego są przyblokowane). Czy macie jakieś patenty, które można w takiej sytuacji zastosować? Od razu dodam, że numer z coca-colą już zastosowałem, zacisk moczy się od dwóch dni w coli, drugi się ruszył, a jeden dalej zablokowany. Jakieś sugestie?

Autor:  WSR [ wt lut 26, 2008 8:29 pm ]
Tytuł: 

Odrdzewiacz wurtha albo podłączyć zacisk pod hydraulikę i dusić dusić :) Spróbuj opukać tłoczek.

Autor:  grabekk [ wt lut 26, 2008 9:02 pm ]
Tytuł: 

mozna jeszcze przewiercic i wybic tłoczek a otwor nagwintowac i srubke wkrecic z podkladka miedziana ... ale tego patentu nie polecam :-?

Autor:  Mike_THE_GR8 [ wt lut 26, 2008 9:13 pm ]
Tytuł: 

WSR pisze:
Odrdzewiacz wurtha albo podłączyć zacisk pod hydraulikę i dusić dusić :)

Póki co zacisk jest na zewnątrz (poza samochodem) i rozkręcony na 2 częsci, więc ciężko będzie się podłączyć pod hudraulikę ;) ale jako ostateczność rozważam opcję złożenia go z powrotem i prób tą drogą.

WSR pisze:
Spróbuj opukać tłoczek.

A jak myślisz, dlaczego napisałem, że siedzi dość głęboko ;) [zlosnik] Opukałem, ruszył się delikatnie po niedelikatnym pukaniu młotkiem, niestety w drugą stronę ani rusz.

grabekk pisze:
mozna jeszcze przewiercic i wybic tłoczek a otwor nagwintowac i srubke wkrecic z podkladka miedziana ... ale tego patentu nie polecam :-?

Mam jeszcze naiwną nadzieję, że ten zacisk będzie pracował u mnie w samochodzie, więc wolę unikać metod "inwazyjnych" - a "dla sportu" nie chce mi się go rozbierać - jeśli okaże się totalnie nierozbieralny, będę szukał innego.

Autor:  MrBrutus [ wt lut 26, 2008 9:16 pm ]
Tytuł: 

Ja przy okazji regeneracji zacisków wszystkie tłoczki wycisnęłem sprężonym powietrzem przez węźyk zasilający zacisk.
Wszystkie powysówały się przy maks ciśnienu 8 bar.
Po wysónięciu pierwszego czyściłem jego gniazdo, czyściłem tłoczek, wymieniałem kwadring i składałem spowrotem p nasmarowaniu wszystkiego smarem do zacisków.
Aby wyjąć drógi tłoczek pierwszy blokowałem za pomocą starego klocka hamulcowego i ścisku stolarskiego.
W przypadku zawziętego tłoczka załamywałem wąż ze sprężonym powietrzem i starałem się skokowo zapodać ok 10 bar. Pomogło.
życzę powodzenia.

Autor:  richie [ wt lut 26, 2008 10:13 pm ]
Tytuł: 

jeśli zacisk masz rozkręcony to po namoczeniu i wyjęciu wszystkich uszczelniaczy i blaszek potraktuj go palnikiem, zacisk jest z żeliwa a tłoczek ze stali gatunkowej jakiejś tam ale inaczej się nagrzewają, złap tłaczek od środka i spróbuj wyciągać. Wyciąganie tłoczka na aucie hydraulicznie może skńczyć się pęknięciem zacisku na tym pierścieniu przy wysjściu tłoczka.

Autor:  ziulek [ śr lut 27, 2008 1:08 am ]
Tytuł: 

Chlopaki wypisali już chyba wszystkie metody więc mnie pozostaje życzyć powodzenia ;)

Autor:  mercisto [ śr lut 27, 2008 2:13 am ]
Tytuł: 

Przykréc polowe zacisku do deski (lby srob musza sie w desce schowac).
Zlap za wolny koniec deski i wal dechá o cos solidnego.
Metoda malo kulturalna, ale zadziwiajaco skuteczna.
Pozdrawiam.

Autor:  witek-sec [ śr lut 27, 2008 10:40 am ]
Tytuł: 

mercisto pisze:
Zlap za wolny koniec deski i wal dechá o cos solidnego.

Np. w teściową , przyjemne z pożytecznym.

Może jeszcze moczenie w nafcie , nafta ma własności penetrujące.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ śr lut 27, 2008 3:32 pm ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
mercisto pisze:
Zlap za wolny koniec deski i wal dechá o cos solidnego.

Np. w teściową , przyjemne z pożytecznym.

[zlosnik] To ja się kulturalnie poturlam po podłodze ze śmiechu.

Dzięki za wszystkie dobre rady, będę z tym walczył zapewne w sobotę, napiszę dla potomych co "dało radę".

Autor:  mysza3tm [ śr lut 27, 2008 7:29 pm ]
Tytuł: 

Odradzam Naftą... Miałem ten sam problem. Potrzebny mi był klucz "FRANCUZ" oraz imadło. Zacisk wsadz w imadło a "Francuz" w tłoczek i rozkręcaj żeby zacisnęły sie zewnętrznymi częściami ramion. i obkęcaj tłoczkiem. Powoli i spokojnie.. Mi pomogło ;)

Autor:  Mike_THE_GR8 [ wt mar 04, 2008 7:51 pm ]
Tytuł: 

And the winner is:
WSR pisze:
podłączyć zacisk pod hydraulikę i dusić dusić :) Spróbuj opukać tłoczek.

Punkcik poszedł :)
Kulturalnymi metodami się nie dało, dopiero po złożeniu zacisku i podpięciu go pod przewody hamulcowe tłoczek zaczął się wysuwać. Później było już w miare z górki, zacisk rozebrany bez strat "w ludziach". Temat można zamknąć i zostawić dla szukających.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/