MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 5:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 25, 2008 3:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Witam,


Chciał bym kolegów przestrzec oraz zachęcić do kontroli swoich V8.
Od rana trwa przeszczep wałka rozrządu w moim M116. Więc potwierdzam to co pisałem w innym wątku, wałek od M117 pasuje do M116 i na odwrót [zlosnik] . Ale ja nie o tym.

Otóż przyczyną szybszego zużycia wałka i wszystkich innych elementów z którymi pracował na 8 cylindrze było zużycie takich "gumowych natryskiwaczy oleju". Niestety nie znam ani fachowej nazwy tego elementu ani nie wiem jak wygląda (dowiedziałem się o tym przez telefon).
Ze starości zrobiły się bardzo twarde, w związku z czym nie były w stanie już natryskiwać oleju. Ten na 8 cylindrze był w najgorszym stanie, na innych "jeszcze" dawały radę.
Pewnie kwestią czasu było by przyśpieszone zużycie na pozostałych cylindrach.

Tak więc polecam kontrole tych elementów niezależnie od przebiegu w V'kach powyżej 20 roku życia [oczko]

Jeśli ktoś zna fachową nazwę tych elementów i potrafi wskazać je w EPC (nr częsci mile widziany). Będe bardzo wdzięczny :)

Pozdrawiam.

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł: 116
Post: ndz mar 02, 2008 11:00 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Witam,czy to dotyczy również 6,9 ki


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 12:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Otóż jest to problem dla starszych V8 ze stajni MB (M116-117). Niestety nie jest on powszechnie znany, co więcej nawet uznani mechanicy z Wrocka nie mieli o nim pojęcia i kolega z Oleśnicy przyjechł swoim sec 560 znad morza do domu bez smarowania głowicy. Efekt był oczywisty - rano już nawet nie drgnął silnik. Obraz po zdjęciu pokrywy lewej głowicy był żałosny. Niestety lewą głowicę pod tym względem trudniej kontrolować, bo nie widać co się pod nią dzieje. Na prawej jest korek wlewu oleju.
Od siebie mogę dodać, że po każdym rozebraniu rurki olejowej, na której siedzą te cholerne smarowniczki wymieniam je na nowe. Dobrze to zrobić od czasu do czasu, bo komplet w ASO na głowicę kosztował 48zł (albo nawet na dwie, nie pamiętam). W każdym razie cena nie zniechęca, a robota banalna. I nie są one z gumy tylko z plastiku. Nowe też są twarde, ale nie mają tendencji do pękania, bo plastik nie jest przegrzany. Stare są mocno kruche.
Na rysunku rurka - 143 i komplet smarowniczek na 1 głowicę - 149
143 - A1171870001
149 - A1161800184

Obrazek

W silniku 6.9 jest inaczej, nie wymienia się żadnych smarowniczek. Jest całość z rurką olejową:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 6:34 am przez Mor, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 1:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Mor pisze:
komplet w ASO na g³owicê kosztowa³ 48z³ (albo nawet na dwie, nie pamiêtam). W ka¿dym razie cena nie zniechêca, a robota banalna. I nie s± one z gumy tylko z plastiku. Nowe te¿ s± twarde, ale nie maj± tendencji do pêkania, bo plastik nie jest przegrzany. Stare s± mocno kruche.


Za komplet na obie głowice zaplacilem cale 35 zł w ASO.
Masz racje, są takie jak napisałeś. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 2:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Na żywo to wygląda tak:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl