Witam,
Chciał bym kolegów przestrzec oraz zachęcić do kontroli swoich V8.
Od rana trwa przeszczep wałka rozrządu w moim M116. Więc potwierdzam to co pisałem w innym wątku, wałek od M117 pasuje do M116 i na odwrót
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
. Ale ja nie o tym.
Otóż przyczyną szybszego zużycia wałka i wszystkich innych elementów z którymi pracował na 8 cylindrze było zużycie takich "gumowych natryskiwaczy oleju". Niestety nie znam ani fachowej nazwy tego elementu ani nie wiem jak wygląda (dowiedziałem się o tym przez telefon).
Ze starości zrobiły się bardzo twarde, w związku z czym nie były w stanie już natryskiwać oleju. Ten na 8 cylindrze był w najgorszym stanie, na innych "jeszcze" dawały radę.
Pewnie kwestią czasu było by przyśpieszone zużycie na pozostałych cylindrach.
Tak więc polecam kontrole tych elementów niezależnie od przebiegu w V'kach powyżej 20 roku życia
Jeśli ktoś zna fachową nazwę tych elementów i potrafi wskazać je w EPC (nr częsci mile widziany). Będe bardzo wdzięczny
Pozdrawiam.