MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 1:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 21, 2003 9:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Witam!
Miałem parę dni temu zdarzenie, po którym "Żółw" przestał jechać. Po zaciąnięciu na warsztat okazało się, że rozkręciła się nakrętka mocująca koło zębate na wałku rozrządu. Na szczęście żadnego bałaganu nie narobiłlo i przy okazji stwierdziłem, że z silnikiem nie jest źle- ciśnienie na zimnym 26-28 bar. Musiałem wymienić klin na nowy i koło zębate, a potem wszystko poustawiać od nowa. W związku z tym grzebaniem nasuwa mi się kilka pytań:
1. Czy często zdarza się w MB dieslach to co mi się zdarzyło- rozkręcałlem inny silnik kompletny, żeby wyciągnąć koło i tam nakrętka też była luźna.
2. Czy przez stare uszczelniacze zaworów taki silnik może zeżreć 2 litry oleju na 1000 km- bo u mnie tak jest, a ciśnienie na zimnym raczej zaprzecza zarciu oleju przez pierścienie
3. I najważniejsze. CZy ktoś kombinował z kątem wyprzedzenia wtrysku w tych silnikach. Ustawiłem dla 240- tki 24 st. przed GMP ( metodą kroplowania na pompie wtryskowej) tak jak mówi instrukcja i nalepka na silniku i silnik chodzi bardziej miękko niż poprzednio, ale na zimnym wtryski tak tłuką, że nie mogę słuchąć. Wcześniej tego nie było. Może dla starych klekotów trzeba ten kąt trochę zmienić?
Proszę o rady, za które z góry dziękuję.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: wt lip 22, 2003 12:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
Stomek pisze:
Witam!
1. Czy często zdarza się w MB dieslach to co mi się zdarzyło- rozkręcałlem inny silnik kompletny, żeby wyciągnąć koło i tam nakrętka też była luźna..

też raz tak miałem, że przy okazji ściągnięcia pokrywy do regulacji zaworów zauważyłem że śruba jest luźna
Stomek pisze:
2. Czy przez stare uszczelniacze zaworów taki silnik może zeżreć 2 litry oleju na 1000 km- bo u mnie tak jest, a ciśnienie na zimnym raczej zaprzecza zarciu oleju przez pierścienie

raczej bym na to nie liczył. masz zużyte pierścienie olejowe i one powodują zużycie olejku. mój przed remontem palił 10l na 1000 a mimo to zapalał w zimie przy -15
Stomek pisze:
3. I najważniejsze. CZy ktoś kombinował z kątem wyprzedzenia wtrysku w tych silnikach. Ustawiłem dla 240- tki 24 st. przed GMP ( metodą kroplowania na pompie wtryskowej) tak jak mówi instrukcja i nalepka na silniku i silnik chodzi bardziej miękko niż poprzednio, ale na zimnym wtryski tak tłuką, że nie mogę słuchąć. Wcześniej tego nie było. Może dla starych klekotów trzeba ten kąt trochę zmienić?

może paliwko kiepskie, a może końcówki zmęczone. każdy diesel, chyba, lepiej chodzi nagrzany, czy wręcz przegoniony, niż zimny.
pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl