Zielony pisze:
1. nadal jest wyciek oleju silnikowego na linii połączenia obudowy sprzęgła hydrokinetycznego i bloku silnika. Wyciek jest zauważalny choć olej nie leje się strumieniami. Knot był w ramach remontu wymieniany.
Jest to wyciek, czy pocenie sie:)? A jestes pewien, ze jest to olej silnikowy, a nie hydrauliczny? A czy mechanik wymienil Ci caly "sznurek", czy jego polowe?
Zielony pisze:
2. drugi znacznie poważniejszy wyciek to wyciek spod miski skrzyni biegów (automat). Dziwne tym bardziej, że poszła tam nowa uszczelka a mechanik dokręcił śruby solidnie. Co może być zatem przyczyną?
Moze to byc nierowna powierzchnia przylegania pod uszczlka lub kiepsko oczyszczona.
Zielony pisze:
3. dziwne zachowanie się hamulców polegające na "wpadaniu pedału" do podłogi i skutecznym hamowaniu dopiero pod koniec ruchu pedału lub konieczności ponownienia naciśnięcia pedału nadal występuje. Dla spieszących z szybkim rozwiązaniem informacja - dziś wymieniona została pompa hamulcowa na całkowice nową firmy FAG (zakupiona w Klinice Mercedesa Z.Brolera). Zatem towar dobry i z pewnego źródła. Nieco światła na sprawę może rzucać fakt, że problem z hamulcami pojawia się gdy felgi są bardzo gorące (prawie parzą). Może płym hamulcowy się gotuje? Na zimnych wszytko działa względnie normalnie. O co tu chodzi? Jakieś sugestie? Aha, płynu hamulcowego nie wymieniałem conajmniej od 3 lat (dopiero teraz prz zmianie pompy zostało sporo dolane) zaś na wiosnę zauważyłem nieco głośniejszą pracę hamulców (jakby darcie metal o metal??) ale nie piszczenie. Zjawisko to po jakimś czasie samo ustało. Sygnalizatory zużycia okładzin nie wskazują na konieczność zmiany. Jaka powinna być minimalna dopuszczlna grubość klocka hamulcowego?
Plyn hamulcowy jest higroskopijny i wchlania wilgoc, po pewnym czasie obniza sie jego temp wrzenia i w upaly moze dawac podobne efekty do Twoich. Swoja droga, czy tak mocno hamujesz, czy masz zablokowany ktorys/krores zaciski, ze az felgi parza? Plyn hamulcowy powinno sie zmieniac co 2 lata. Co do palenia sie lampki kontrolnej hamulcow to przyjrzyj sie klocka (czujniki sa tylko z przodu i mozesz nie miec ich zamontowanych). Jesli klocki maja mniej niz pol centymetra to zastanow sie nad ich wymiana
Moze poprostu ktorys z klockow Ci stanal w zacisku:) Jesli tak to jak podniesiesz samochod i przekrecisz kolo to uslyszysz charakterystyczne szuranie.