MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Drążki reakcyjne, koszt i wymiana
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=31359
Strona 1 z 1

Autor:  Xytras [ pt sty 25, 2008 11:24 pm ]
Tytuł:  Drążki reakcyjne, koszt i wymiana

Witam

Dzisiaj niestety jedna z dwiesta czterdziestek nie przeszła przeglądu za zawieszenie przednie :(

Z tego co widziałem to w tragicznym stanie jest drążek reakcyjny przedni, prawy, górny(ten taki wąs co prawie styka się z kołem) no i przedni lewy dolny, ta taka rura co jest przymocowana do podłużnicy, a dokładniej tuleja metalowo gumowa, całkowicie wyrwana. No i za te 2 rzeczy właśnie nie dostałem pieczątki, nie dziwię się bo jazda tym autem jest niebezpieczna.

Czy ktoś z was może powiedzieć jaki jest przybliżony koszt kupna czegoś takiego ?? Czy warto wymienić od razu obie strony??
Ile ew. mechanikowi może zająć taka wymiana, no i ile też może za to skasować(ciężko wywróżyć, no ale ktoś jakieś doświadczenie pewnie ma)

Ja sam bym to chętnie wymienił, ale przez sesję nie mam na to czasu, a też nie wiem czy bym dał radę.

No cóż, pozostaje napić się piwa, a jutro mechanika odwiedzić.

Za wszelkie informację dziękuję.
Pozdrawiam

Autor:  THC [ sob sty 26, 2008 9:02 am ]
Tytuł: 

To po co jechałeś na przegląd wiedząc ,że go nie przejdzie?

1. Zapewne masz na myśli końcówkę drążka kierowniczego ta bliżej koła.

Najlepiej wymienić od razu wszystkie cztery sztuki.
Można dostać to za 20zł ,ale dobra około 50 za sztuke , sama końcówka, są tez od razu z drążkami.

2. Wspornik wahacza dolnego, to dobrej firmy kosztuje około 200zł, stoi w wątku kolegi Holyfido.
Mechanik może skasować 50,70 czy 120zł zależy gdzie pojedziesz.

Samemu można to bardzo sprawnie wymienić mając ściągacz do końcówek .
Ale i bez tego się obejdzie, zwłaszcza wtedy kiedy zdecydujesz sie wymienić tylko jedną końcówkę.

Autor:  Xytras [ sob sty 26, 2008 9:08 am ]
Tytuł: 

Źle mnie zrozumiałeś, dowiedziałem się o tym na przeglądzie [zlosnik]
No ale trudno, wymiana jak najszybciej bo auto potrzebne, a następny przegląd 20zł, więc tragedii nie ma :)

Dzięki za wyliczenie kosztów, nie jest źle i zobaczymy, może zrobimy od razu całość co by za rok nie było niespodzianki z drugiej strony :)

Autor:  THC [ sob sty 26, 2008 11:58 am ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
a następny przegląd 20zł, więc tragedii nie ma :)




To albo mnie z 10 lat temu wykręcili, albo coś sie zmieniło.
Pojechałem na przegląd okazało się , że ręczny w jednym z kół nie działa.
Musiałem wrócić z naprawionym opłacić przegląd jeszcze raz i dopiero sie udało.

Autor:  Xytras [ sob sty 26, 2008 12:00 pm ]
Tytuł: 

No to ciekawe, mojemu ojcu kilka lat temu zdarzyła się podobna sytuacją, też z drążkami i za drugi przegląd kilka dni później płacił 20zł.

Oni sobie wprowadzili do komputera dokładnie co jest nie tak w tym aucie, ja dostałem wydruk, żebym wiedział co wymienić i powiedział że mam podjechać jak naprawię to sprawdzą i zapłacę 20zł :)

Autor:  holyfido [ sob sty 26, 2008 6:51 pm ]
Tytuł: 

no i przedni lewy dolny, ta taka rura co jest przymocowana do podłużnicy, a dokładniej tuleja metalowo gumowa, całkowicie wyrwana.

Przegub drążka reakcyjnego.
To pierwsze co opisałeś, to nie jest drążek reakcyjny,
wahacz górny takowego nie posiada. Tam jest stabilizator.

Ten dolny przegub, jak chcesz ( ja go jeszcze znajdę), to mogę Ci jeden wysłać za free. Używany, bez luzów, ale z uszkodzoną osłoną (dlatego wymieniłem) więc luzy za jakiś czas się pojawia. Wymiana prosta i zdecydowanie do wykonania samemu, ale... tym elementem regulujesz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Więc po wymianie trzeba by skorygować ten kąt.
Ten element geometrii jest współzależny z kątem pochylenia koła,
to tak przy okazji. <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Samemu można to bardzo sprawnie wymienić mając ściągacz do końcówek .
Ale i bez tego się obejdzie, zwłaszcza wtedy kiedy zdecydujesz sie wymienić tylko jedną końcówkę.


Mówimy o końcówce drążka kierowniczego. Bo wcześniej wspominany przegub drążka reakcyjnego wymienia się przy pomocy klucza 13 i 19 i bez dodatkowych narzędzi.
Warto kupić ściągacz do końcówek drążków bo to sprowadza czas wymiany końcówki, do 10 minut. Bez ściągacza można naparzać młotkiem w końcówkę i z pół godziny i cholera nie zejdzie. Dodam, że wystarczy ściągacz od poloneza, trzeba tylko lekko podszlifować brzegi żeby się zmieścił na elemencie. Koszt takiego ściągacza, to 10 PLN chyba :)

No i oczywiście po wymianie końcówek drążków trzeba jechać na zbieżność.

Autor:  Xytras [ sob sty 26, 2008 8:55 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję Ci bardzo za pomoc, doceniam to :)

Jednak auto jest potrzebne migiem(akurat siostry bryka, potrzebuje do pracy) i mechanik jest już umówiony, części już zamówił.
Z tego co powiedział to za części ma wyjść około 100zł i jest to wersja minimalna, chyba że coś jeszcze "wyskoczy". Oczywiście założenie jest takie by kupić części dobre, ale za umiarkowane pieniążki.
W środę samochód będzie do południa gotowy, no chyba że spotkamy się z jakimś problemem.


Z wymianą pewnie bym sobie poradził bo jedyne czego bym się bał w tym aucie to wymiany sprężyn, jednak sesje mam na polibudzie(dzienne) i ciężko jest mi wygospodarować chociażby 2 godzinki na to [oczko]

Autor:  Ocet [ wt sty 29, 2008 1:06 am ]
Tytuł: 

No jak za gruchę drążka z końcókami ma być 100 to nie za duzo, a w zasadzie połowa ceny gruchy, no może ciut więcej.

holyfido pisze:
Bez ściągacza można naparzać młotkiem w końcówkę i z pół godziny i cholera nie zejdzie.


W końcówkę to i dwa dni można udarować, ale jak się ma dwa młotki i wie co robić, to schodzi w 1 minutę:)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/