MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 6:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 25, 2008 11:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Witam

Dzisiaj niestety jedna z dwiesta czterdziestek nie przeszła przeglądu za zawieszenie przednie :(

Z tego co widziałem to w tragicznym stanie jest drążek reakcyjny przedni, prawy, górny(ten taki wąs co prawie styka się z kołem) no i przedni lewy dolny, ta taka rura co jest przymocowana do podłużnicy, a dokładniej tuleja metalowo gumowa, całkowicie wyrwana. No i za te 2 rzeczy właśnie nie dostałem pieczątki, nie dziwię się bo jazda tym autem jest niebezpieczna.

Czy ktoś z was może powiedzieć jaki jest przybliżony koszt kupna czegoś takiego ?? Czy warto wymienić od razu obie strony??
Ile ew. mechanikowi może zająć taka wymiana, no i ile też może za to skasować(ciężko wywróżyć, no ale ktoś jakieś doświadczenie pewnie ma)

Ja sam bym to chętnie wymienił, ale przez sesję nie mam na to czasu, a też nie wiem czy bym dał radę.

No cóż, pozostaje napić się piwa, a jutro mechanika odwiedzić.

Za wszelkie informację dziękuję.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 9:02 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To po co jechałeś na przegląd wiedząc ,że go nie przejdzie?

1. Zapewne masz na myśli końcówkę drążka kierowniczego ta bliżej koła.

Najlepiej wymienić od razu wszystkie cztery sztuki.
Można dostać to za 20zł ,ale dobra około 50 za sztuke , sama końcówka, są tez od razu z drążkami.

2. Wspornik wahacza dolnego, to dobrej firmy kosztuje około 200zł, stoi w wątku kolegi Holyfido.
Mechanik może skasować 50,70 czy 120zł zależy gdzie pojedziesz.

Samemu można to bardzo sprawnie wymienić mając ściągacz do końcówek .
Ale i bez tego się obejdzie, zwłaszcza wtedy kiedy zdecydujesz sie wymienić tylko jedną końcówkę.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 9:08 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Źle mnie zrozumiałeś, dowiedziałem się o tym na przeglądzie [zlosnik]
No ale trudno, wymiana jak najszybciej bo auto potrzebne, a następny przegląd 20zł, więc tragedii nie ma :)

Dzięki za wyliczenie kosztów, nie jest źle i zobaczymy, może zrobimy od razu całość co by za rok nie było niespodzianki z drugiej strony :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 11:58 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Xytras pisze:
a następny przegląd 20zł, więc tragedii nie ma :)




To albo mnie z 10 lat temu wykręcili, albo coś sie zmieniło.
Pojechałem na przegląd okazało się , że ręczny w jednym z kół nie działa.
Musiałem wrócić z naprawionym opłacić przegląd jeszcze raz i dopiero sie udało.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 12:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No to ciekawe, mojemu ojcu kilka lat temu zdarzyła się podobna sytuacją, też z drążkami i za drugi przegląd kilka dni później płacił 20zł.

Oni sobie wprowadzili do komputera dokładnie co jest nie tak w tym aucie, ja dostałem wydruk, żebym wiedział co wymienić i powiedział że mam podjechać jak naprawię to sprawdzą i zapłacę 20zł :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 6:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
no i przedni lewy dolny, ta taka rura co jest przymocowana do podłużnicy, a dokładniej tuleja metalowo gumowa, całkowicie wyrwana.

Przegub drążka reakcyjnego.
To pierwsze co opisałeś, to nie jest drążek reakcyjny,
wahacz górny takowego nie posiada. Tam jest stabilizator.

Ten dolny przegub, jak chcesz ( ja go jeszcze znajdę), to mogę Ci jeden wysłać za free. Używany, bez luzów, ale z uszkodzoną osłoną (dlatego wymieniłem) więc luzy za jakiś czas się pojawia. Wymiana prosta i zdecydowanie do wykonania samemu, ale... tym elementem regulujesz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Więc po wymianie trzeba by skorygować ten kąt.
Ten element geometrii jest współzależny z kątem pochylenia koła,
to tak przy okazji. <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Samemu można to bardzo sprawnie wymienić mając ściągacz do końcówek .
Ale i bez tego się obejdzie, zwłaszcza wtedy kiedy zdecydujesz sie wymienić tylko jedną końcówkę.


Mówimy o końcówce drążka kierowniczego. Bo wcześniej wspominany przegub drążka reakcyjnego wymienia się przy pomocy klucza 13 i 19 i bez dodatkowych narzędzi.
Warto kupić ściągacz do końcówek drążków bo to sprowadza czas wymiany końcówki, do 10 minut. Bez ściągacza można naparzać młotkiem w końcówkę i z pół godziny i cholera nie zejdzie. Dodam, że wystarczy ściągacz od poloneza, trzeba tylko lekko podszlifować brzegi żeby się zmieścił na elemencie. Koszt takiego ściągacza, to 10 PLN chyba :)

No i oczywiście po wymianie końcówek drążków trzeba jechać na zbieżność.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 8:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Dziękuję Ci bardzo za pomoc, doceniam to :)

Jednak auto jest potrzebne migiem(akurat siostry bryka, potrzebuje do pracy) i mechanik jest już umówiony, części już zamówił.
Z tego co powiedział to za części ma wyjść około 100zł i jest to wersja minimalna, chyba że coś jeszcze "wyskoczy". Oczywiście założenie jest takie by kupić części dobre, ale za umiarkowane pieniążki.
W środę samochód będzie do południa gotowy, no chyba że spotkamy się z jakimś problemem.


Z wymianą pewnie bym sobie poradził bo jedyne czego bym się bał w tym aucie to wymiany sprężyn, jednak sesje mam na polibudzie(dzienne) i ciężko jest mi wygospodarować chociażby 2 godzinki na to [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 1:06 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
No jak za gruchę drążka z końcókami ma być 100 to nie za duzo, a w zasadzie połowa ceny gruchy, no może ciut więcej.

holyfido pisze:
Bez ściągacza można naparzać młotkiem w końcówkę i z pół godziny i cholera nie zejdzie.


W końcówkę to i dwa dni można udarować, ale jak się ma dwa młotki i wie co robić, to schodzi w 1 minutę:)

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl