MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Sprzęgło wymiana - i nic https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3116 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Krzysztof [ pn lip 07, 2003 9:04 am ] |
Tytuł: | Sprzęgło wymiana - i nic |
Witam po weekendzie Mam problem wyminiłem sprzęgło w beczce komplet czyli słoneczko łożysko i tarczę. Po wymianie było wszystko ok. Przejechałem 1 tys km i znów pojawiło się szarpanie, które pojawia sięnie tylko na 1 biegu ale też i na 2. Więc co jeszcze mam naprawić ![]() Płyn hamulcowy - stan dobry nie cieknie i nie ubywa. |
Autor: | barto [ pn lip 07, 2003 10:11 am ] |
Tytuł: | |
wydawało by sie ze wszytsko powinno grac> ma sie rozumiec ze szarpie przy ruszaniu i przy przełaczaniu biegów(poł sprzegło), czy cały cza szarpie??? Moze to problem z cieknącą skrzynia i dostaje ci sie olej na tarcze, lub silnik moze cieknac, tylko taka myśl nasuwa sie do głowy |
Autor: | Krzysztof [ pn lip 07, 2003 10:35 am ] |
Tytuł: | |
Tarcza jest na 100% sucha - przy wymianie stara też była sucha. Silnik i skrzynia też suche z zewnątrz oczywiście ![]() Czy możliwe że wysprzęglik jest uszk, sam sie zapowietrza? |
Autor: | Stomek [ pn lip 07, 2003 11:05 am ] |
Tytuł: | |
A może została założona jakaś podróba i już szlak trafił sprężynki w tarczy. U mnie jest podobnie. Najprostsze rozwiązanie to nauczyć się z tym jeździć- chyba, że masz kase na następny komplet. |
Autor: | barto [ pn lip 07, 2003 11:07 am ] |
Tytuł: | |
no moze, ale co ma wspolnego wysprzeglik z wilgotnoscia?????? Nie wiem ile wysprzeglik kosztuje , ale jak nie jest drogi to wymienic i spraedzic, to jedyna droga, a wykluczyc tego w 100% nie mozna, choc wydaje sie nieprawdopodobne. Moze ktos jeszcze ma jakies pomysły, ja na automacie jezdze, tak wiec nie mialem takich problemow nigdy ![]() A Stomek dobrze gada, ja mialem taki problem w VW GOLFIE II i w kazdej tarczy po kilkiuset km sprzezynki mi latały luzno. po wyminie 3 razy tej tarczy dałem spokuj i jezdziłem z tym |
Autor: | airkomin [ pn lip 07, 2003 11:16 am ] |
Tytuł: | |
Jakby się zapowietrzał to nie bardzo by wysprzęglało i ciężko (bądz wcale) by wchodziły biegi na postoju przy włączonym silniku. Sprawdź "linię wału" tzn. sprzęgła podatne między skrzynią a wałem i między wałem a przekładnią (takie gumy z sześcioma zaprasowanymi tulejami, przez które przechodzą śruby). Ja miałem to u siebie rozwalone z tym że drgania pojawiały się nie tylko przy ruszaniu. Jak już będziesz pod spodem to rzuć okiem też na podporę wału, chociaż nie sądzę żeby to było to, gdyż objawem wychodzenia tego elementu nie są drgania, a wyraźne stuki przenoszące się na całą budę, no i raczej nie przy ruszaniu a w całym widmie, ale spojrzeć nie zawadzi, bo wiadomo, awaria awarii nie równa i to że u mnie coś wyszło bokiem nie znaczy że u Ciebie nie może wyjść górą. Pojawia się jeszcze pytanie o tarczę, porządna to tarcza, czy dziadostwo jakie? (wcale nie znaczy, że polska tarcza będzie słaba - trzeba się jej tylko przyjrzeć zanim położy się 120 zeteł) Jeszcze jedno, ale bez konkretów (znaczy taka sugestia jakby wszystko inne było ok, a objawy nie ustawały) koło i docisk są razem wyważane, więc wymieniając coś na inne, teoretycznie naruszasz to wyważenie. Tylko dlaczego miałoby powodować to drgania przy ruszaniu? Prędzej krzywy ten docisk by musiał być. Co prawda nie robiłem eksperymentów z zamienianiem docisków a swój zakładałem tak samo jak był, ale to nie ta płaszczyzna drgań, na moją głowę. No i drgałoby od samego zarania, a Ty piszesz, że przez 1kkm było wporządalu. W każdym razie jak spenetrujesz podwozie i nic to chiba zostaje prucie całego burelu od nowa. W każdym razie wiem jakie to deprymujące powymieniać coś smoląc się po same zęby i za 1000 albo ileś mieć znowu to samo, znaczy łącze się w bólu i powodzenia. |
Autor: | Krzysztof [ pn lip 07, 2003 12:35 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuję za pocieszenie ![]() Co do spręzynek stara tarcza - oryginał Sachsa z 1982roku ?? były całe - ogólnie mówiąc cały stary komplet po demontarzu wydawał sie być w stanie zaskakująco dobrym - spręzynki całe - tylko łożysko dostało bardziej. kupiłem cały komplet w jednym opakowaniu firmy już nie pamiętam Drgania wręcz walenie objawia się głónie przy ruszaniu a czasem nawet na 2 czy 3 ale na 4 to nigdy . Na wyższy biegach jest to tylko lekkie drżenie. Co zauważyłem jeżeli jest sucho to objawy są mniej doskwierające i raczej tak mi przyszło do głowy że po odpaleniu jak stał to są największe a potem jak już pojeżdże to zmniejsza się ten efekt. Może ktoś mnie pocieszy ![]() Może jest to związane z Układem hydraulicznym ?? Pozdrawiam |
Autor: | jurr [ pn lip 07, 2003 1:44 pm ] |
Tytuł: | |
Cześć, mialem kidyś podobny objaw, po wynianie sprzęgła szarpanie. Okazało się że koło zamachowe bylo do wyniany, wtedy za używke zapłacilem ok. 80 zł. Można przetoczyć cena podobna. Ja wymieniłem i jak ręką odją. Powodzenia. Jurr |
Autor: | Krzysztof [ pn lip 07, 2003 2:03 pm ] |
Tytuł: | |
a KONKRETNIE CO BYŁO NIE TAK Z KOŁEM ZAMACHOWYM? I dlaczego po założeniu było OK a potem sie posuło? |
Autor: | jurr [ pn lip 07, 2003 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
Pierwszy objaw po ok 70 tys. km po kupnie sprzęgło zaczęło szarpać przy ruszaniu, mechanik wymienił tarcze i łożysko. Po krótkim czasie znowu zaczęło szarpać, chciałem reklamować ale się wyłgał "filozofią" że trzeba docisk wymienić itd. Zmieniłem więc mechanika i ten stwierdził że są rysy na kole zamachowym "jakby ktoś grabiami przejechał" ![]() Wymienił więc koło na dobrą używkę i następne 30 tys. km do sprzedaży było OK. |
Autor: | kuba [ śr lip 09, 2003 12:34 am ] |
Tytuł: | |
witam mam podobny przypadek i wciąż z nim walczę i nic. dziś po spędzeniu 4 kolejnych godzin w kanale lekko mam dosyć. ![]() zacząłem od remontu silniczka (chodzi cudnie), przy tej okazji zmieniłem koło zamachowe, tarczę, docisk, łożysko. wszystko to było oryginalne z 300D i sam to testowałem na wozie z którego dokonałem zaboru. chwilę było lepiej, ale nie idealnie. zdemontowana przy tej okazji stara tarcza była dobra ![]() ![]() pózniej w ramach walki z wibracjami wymieniłem cały długi odcinek wału, na którym była nowa podpora i łożyisko i nic ![]() następny krok to most (niestety od 200D), półośki i łożyska tylnych kół nic. ![]() później tylne sprzęgło elastyczne i poduszki belki tylnej i oczywiście nic, dziś w wolnej chwili gdy wymieniałem końcówki drążków znowu ruszyłem w tamtą stronę. odkręciłem przednie sprzęgło elastyczne i były pęknięcia, wymieniłem, dokręciłem przy skrzyni trójramienną końcówkę (miała lekki luz), i zdjąłem odważnik, gdyż jego połączenia gumowe również były wątłe. złożyłem to wszystko, i wyjechałem z garażu i nic, nic, nic a nawet jest gorzej, chyba odważnik trochę łagodził wibracje. ![]() wymienię w przyszłym tygodniu krótki odcinek wału (może być krzywy, źle wywyażony) jeśli to nie pomoże to następna będzie skrzynia. a później tylko złom. ![]() mam jeszcze pytanie czy któś się orientuje w jakim celu jest regulacja poduszki pod skrzynią (ta śrubka na imbus 6) pozdrawiam |
Autor: | Krzysztof [ czw lip 10, 2003 2:31 pm ] |
Tytuł: | |
Tak sobie pomyslałem i poradziłem się paru osób i doszedłem do następujących wniosków: - może pomoże wymiana płynu hamulcowego (ostatnia wymiana >3lata) prawdopodobnie za duża zawartosc wody (od hamowania wysoka temp paruje skrapla sie itd) - może wysprzęglik jest uszkodzony i trzeba zestaw naprawczy kupić i/lub wymienić To wszystkie pewniki (tylko po co wymieniałem sprzęgło ???) W przyszłym tygodniu powalczę ( będę już po egzaminach) i odezwę się z rezultatami. |
Autor: | Popey [ czw lip 10, 2003 3:43 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdz wysprzęglik przy skrzyni biegów i ten co jest w kabinie pod pedałem sprzęgła ,no i zobacz czy sie nie zapowietrza bo róznie bywa.Miałem podobny objaw i po sprawdzeniu tych dwóch rzeczy jest ok .Powodzenia. |
Autor: | wiedzmin [ czw lip 10, 2003 3:43 pm ] |
Tytuł: | |
airkomin pisze: koło i docisk są razem wyważane, więc wymieniając coś na inne, teoretycznie naruszasz to wyważenie. Tylko dlaczego miałoby powodować to drgania przy ruszaniu? . pozwole zauwazyc sobie ,ze kolo zamachowe jest wywazane w parze z walem korbowym . Docisk jest czescia wymienna. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |