MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jednak warto słuchać kolegów... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=31090 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Monter [ pn sty 14, 2008 9:31 am ] |
Tytuł: | Jednak warto słuchać kolegów... |
Wczoraj z towarzyszem Łukaszem alias (ixes) poznęcalismy się nad pałkowozem. Wyniki 1. centralny, tutaj ponieśliśmy klęskę ![]() ![]() 2. wymiana płynów ustrojowych poszła gładko - dyfer - błoto, z 500-1000km ponowna wymiana - skrzynia- bomba - ukł wspomagania - brązowa maź....- i jeszcze zepsułem filtr... 3. Najciekawsza jednak była długo odstawiana przeze mnie regulacja zaworów. Wszystko było ok ,dopóki nie wyjęliśmy szczelinomierza. Aby nie przedłużać : na czwartym cylindrze na wydechu było książkowe 0,3 mm ( zimny silnik ) , reszta wołała o pomstę do nieba. Wartości 0,05mm na wydechu były na porządku dziennym ![]() Efekt po regulacji : silnik zyskał momentu szczególnie na niskich obrotach i to dość wyraźnie - normalnie szatan ![]() Ciekawe jak wypadnie spalanie - teraz jest to w granicach 7,7l - 8,5l w mieście. Czasami przy odpalaniu zimnego silnika, nierówno pracował, jakby niechodził na wszystkie cylindry - może to teraz też ustanie? Pewnie kolega Wojtyła dostanie zawału po lekturze tego - ale to chyba ja osiągnąłem dno ciasnoty w dieselku ![]() ![]() Póżne postanowienie noworoczne : sprawdzać luz co 7,500 km! - W sobote smok otrzymał nowe gumy na drążku stabilizatora na przednie osi- tutaj znów był dość ciekawy pokaz gimnastyki użytkowej, szczególnie przy lewej stronie gdzie MB skutecznie zakryło gumę serwem połaczonym z pompą ABS-u. Nie wierzyłem, ale daliśmy radę. Dodatkowo Smok otrzymał "nowe" lusterko prawe w którym nareszcie coś widać i nowy przełacznik kierunkowskazów, który odskakuje w obie strony. Rewelacja. - no i Ixesowa 201-ka otrzymała nową poduszkę pod amortyzator i zaworek na przed nagrzewnicą. Niestety pewne stuki pomimo naszego szczerego płaczu nie ustały. Poszukiwania będą trwały dalej. Dziękuje Łukaszowi za pomoc i miło spędzony czas - Pałce należą się podziekowania za zaplecze kulinarne : szczawiowa, kura w panierce i pierogi ruskie! ![]() Pozdrawiam |
Autor: | darus [ pn sty 14, 2008 5:48 pm ] |
Tytuł: | |
Na centralnym to zęby zjadłem. Skończyło się na wymianie dwóch siłowników, zaworka zwrotnego pod maską, trzech wężyków i prawidłowym podłączeniu zaworka sterujacego. Ogólnie 3 miesiące jeżdżenia bez wykładzin i tapicerki drzwi. Jakiś czas temu znowu zaczął szwankowac, pewnie puścił siłownik albo wężyk, rozbiore na wiosne. Trzeba podejś do tematu baaardzo spokojnie, a napewno się uda. |
Autor: | Ocet [ śr sty 16, 2008 2:13 pm ] |
Tytuł: | |
no i polecam poprostu odłączać poszczególne obwody, zaślepiać siłowniki i patrzeć kiedy zacznie działać... |
Autor: | Wojtyla [ śr sty 16, 2008 4:47 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Monter pisze: Pewnie kolega Wojtyła dostanie zawału po lekturze tego - ale to chyba ja osiągnąłem dno ciasnoty w dieselku
nie jest tragicznie skor jeździł i odpalał ![]() ![]() pozdro |
Autor: | ixes [ sob sty 19, 2008 1:49 pm ] |
Tytuł: | |
W Misiu zostal jeszcze znaleziony "luz" ![]() |
Autor: | Janfocus [ sob sty 19, 2008 6:58 pm ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: Póżne postanowienie noworoczne : sprawdzać luz co 7,500 km
Witam, skoro było tak daleko od ok w ustawieniach, to polecam ponowną regulację po 2k km, gdy wyklepie sobie nagary z zaworów, które musiały się tworzyć przy tak podpartych zaworach. Poza tym teraz ma prawo dopuki się nie doklepie i więcej palić i słabiej ciągnąć -u mnie tak było, ale to stan przejściowy... |
Autor: | Monter [ pn sty 21, 2008 8:44 am ] |
Tytuł: | |
ixes pisze: W Misiu zostal jeszcze znaleziony "luz" na wsporniku drążków... tulejki drążka wymienione zostały już w następujący po niedzieli poniedziałek ![]() ![]() ![]() Janfocus pisze: Monter napisał:
Póżne postanowienie noworoczne : sprawdzać luz co 7,500 km Witam, skoro było tak daleko od ok w ustawieniach, to polecam ponowną regulację po 2k km, gdy wyklepie sobie nagary z zaworów, które musiały się tworzyć przy tak podpartych zaworach. Poza tym teraz ma prawo dopuki się nie doklepie i więcej palić i słabiej ciągnąć -u mnie tak było, ale to stan przejściowy... Po regulacji zaworów odpalaliśmy go z drżąca ręką w obawie co sie bedzie działo?! Ixesa 300D po takiej kuracji umarł ![]() Powiem tak: Auto nie do poznania! poprzednio dół silnika wogóle nie istniał - auto było bardzo słabe na niskich obrotach . Rusznie na półsprzęgle z dwójki np. przy skęcie w prawo było bardzo uciążliwe. Teraz to prawdziwy szatan ![]() ![]() Idzie jak kuna praktycznie z każdych obrotów. Znacznie tez poprawiła sie elastyczność na czwartym biegu - wyprzedzanie to przyjemność ![]() W sobotę pojechaliśmy nim do Skarzyska po bratową przez Kielce - zrobione ok 800km więc powinno sie już prawie dotrzeć - szczególnie, że go troche przepaliliśmy na autostradzie - z powrotem jechaliśmy 130km/h i sprawdziliśmy prędkość maksymalną 155km/h ![]() Za 2000 km znowu wymiana oleju - dostanie swieżą porcję liquy moly 10w40 półsyntetyk, nową uszczelkę pod pokrywę i regulacje ponowną zaworów ( jak bedzie wymagana! ) jak radzisz kolego Janfocus.... Pozdrawiam z pokładu szalonego 200 D! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |