MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] rozważania na temat silnika
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=30928
Strona 1 z 1

Autor:  darus [ sob sty 05, 2008 6:22 pm ]
Tytuł:  [W123] rozważania na temat silnika

Mróz -10, a kruszynka pali za trzecim razem po trzech podgrzaniach świec. To i tak cud, bo silnik 2.4D, ciśnienie na garach:19,21,16,18, olej sam się wymienia, sprawne świece, akumulator i rozrusznik ratują sprawę. Byłem ostatnio na szrocie z częściami do mietków w Słupsku (kto z okolic to wie na którym), silnik z osprzetem to ok. 1200 (po zdaniu starego troche mniej), przekładka 300, możliwosc pomiaru ciśnienia. I tak się zastanawiam czy warto, bo remont to 2000-3000zł, ale nie chce kupic takiego samego klekota jak mam u siebie.

Autor:  BrunoGiamatti [ sob sty 05, 2008 6:34 pm ]
Tytuł: 

hmm no to od ciebie zalezy. jesli chcesz go skundlic, pozatym wymiana silnika na 300D to wymiana wielu rzeczy np wału .. zawieszenia z przodu ... koszt bedzie napewno wiekszy niz 1200zł ;)

Autor:  beet [ sob sty 05, 2008 6:46 pm ]
Tytuł: 

ALPAq pisze:
wymiana silnika na 300D to wymiana wielu rzeczy


ALPAq, nie pij tyle ALPAgi, bo widzisz wiecej niz potrzeba, nic Kolega nie pisal o wymianie na 300D [zlosnik] A co do samej wymiany na taki ze szrotu, to raczej mocno ryzykowna zabawa..

Pozdrowki

Autor:  THC [ sob sty 05, 2008 7:35 pm ]
Tytuł: 

Jeśli jest możliwość pomiaru ciśnienia, to ja bym brał.

Ale z przekładką i zostawieniem swojego, zakładam ze sam silnik bez osprzętu, to max. 1000zł.

Zaraz się ktoś odezwie, że za 800zł czy jeszcze mniej można kupić silnik do beczki,można ale taki silnik kolega juz ma.

ALPAq pisze:
pozatym wymiana silnika na 300D to wymiana wielu rzeczy np wału .. zawieszenia z przodu ..



Raczej dyfra, a nie wału i nie zawieszenia tylko sprężyn.

Autor:  Xytras [ sob sty 05, 2008 9:30 pm ]
Tytuł: 

Nie marudź, ja dałem Hadwisiowi 600 czy 650 za sprawny silnik ze skrzynią i co tylko chciałem do beczki. Idealny może nie jest, ale jak za te kasę nie można marudzić, tym bardziej że w mrozy daje czadu bez problemu za pierwszym grzaniem, tylko ma lekkie przedmuchy i głośniej na ciepło pracuje(chyba rozrząd).

Za 1200 to powinna być żyleta, ale ciśnienie to nie wszystko, ja bym radził go dobrze rozgrzać i posłuchać jak pracuje...

Autor:  BrunoGiamatti [ sob sty 05, 2008 9:41 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
ALPAq, nie pij tyle ALPAgi

kurcze panowie .. chyba macie racjie. COś źle ze mna musze odpocząć od komutera i alpagi :D .. o wale napisałem bo ... pomyslalem o skrzyni. co do zaiweszenia to wiadomo ze o sprezyny chodziło.
Podsumowujac jesli mozna sprawdzic cisnienie itp... to za 1200zł bym brał. Na allegro czesto stoja silniki za ok 1500zł do beczki .. i co troche słysze o ich nagannym stanie [oczko]

Autor:  bary123ce [ sob sty 05, 2008 11:25 pm ]
Tytuł: 

darus pisze:
Byłem ostatnio na szrocie z częściami do mietków w Słupsku

na zielonej??
Jeśli tak to niech sprawdzą kompresję przy Tobie, jeśli będzie ok to zostaw im auto i niech się bawią w przekładkę. Cena wysoka nie jest. Mi za 300zł nie chciałoby się zmieniać motoru...

Autor:  darus [ ndz sty 06, 2008 12:57 pm ]
Tytuł: 

W Słupsku to standardowa cena za przekładkę diesla w beczce. Oczywiscie pomiar ciśnienia tylko w mojej obecnosci. Może w Polsce mozna kupic taniej, ale doliczyc koszty transportu i spore ryzyko. A swoja drogą ciekawostka, silnik od MB100 i kaczki 207 różni sie chyba tylko pokrywą zaworów a ceny 2 razy wyższe i ryzyko kupienia zajeżdżonego silnika też.

Autor:  Wojtyla [ czw sty 10, 2008 12:08 pm ]
Tytuł: 

Witam
darus Zanim zaczniesz wydawać/być rozrzutnym może najpierw wyreguluj zawory, by można obiektywnie zrobić pomiar sprężania cylindrów jeśli to zrobiłeś to sprawy nie ma ;) jeśli nie to ten wynik możesz sobie w papcie zaaplikować [zlosnik]
darus pisze:
19,21,16,18,
jest letni ale jeśli zawory nie były regulowane, to
darus pisze:
21
to ten garnek leci w ch...a i to zdrowo co wskazywałoby na głowicę, a dokładniej zawory (gniazda/przylgnie)
Auto nie pali za pierwszym razem - to do remontu? to chyba absurd! Zrób to co najtańsze do pomiaru czyli ustawienie zaworów, później usiądź sobie wygodnie i przeanalizuj wszystko:
kompresja..........
pobór oliwy.............
ustawienie wtrysków (ciśnienia otwarcia)...........
co poszło w motorze DÓŁ, czy GÓRA.........
remont/wymiana motoru czy głowicy?............

darus pisze:
silnik od MB100 i kaczki 207 różni sie chyba tylko pokrywą zaworów a ceny 2 razy

no nie jeszcze dochodzi położenie filtra oleju [zlosnik]
pozdro

Autor:  darus [ czw sty 10, 2008 3:49 pm ]
Tytuł: 

Cześc.
Sprawa wygląda tak: zawory wyregulowane, olej wymienia się sam i cieknie zewsząd (wymiana uszczelek nic nie daje), ciśnienie oleju na rozgrzanym do ok. 60C na wolnych obrotach 0,6, przy 80Km/h na 4biegu trzyma 2 (zaworek w pompie się nie zawiesza) przedmuchy, wtrysków nie sprawdzałem. Ogólnie chodzi jak stara k..., ale pali i jedzie.

Autor:  THC [ czw sty 10, 2008 4:13 pm ]
Tytuł: 

darus pisze:
Ogólnie chodzi jak stara k..., ale pali i jedzie.



To jeszcze nie jest źle, jak już jej nie zdołasz namówić na wspólną jazdęęęęę

wtedy wymień na trochę młodszą i mniej przechodzoną .

Tylko pochowaj tą starą z szacunkiem he he he he

Autor:  Wojtyla [ czw sty 10, 2008 4:27 pm ]
Tytuł: 

Witam
darus pisze:
ciśnienie oleju na rozgrzanym do ok. 60C na wolnych obrotach 0,6

darus pisze:
olej wymienia się sam i cieknie zewsząd

A gdzie jakieś słowo o filtrze? Jak nie był ruszany, to masz odpowiedź na niskie ciśnienie oliwy ;)
darus pisze:
80Km/h na 4biegu trzyma 2

znaczy, że coś go dławi [zlosnik] (pompę) - FILTR (wymień)
Tak po prawdzie szukałbym czegoś na 3 i 4 garze - uszczelka?
pozdro

Autor:  darus [ czw sty 10, 2008 6:58 pm ]
Tytuł: 

Filtr nowiutki, mam wrażenie, że wina może byc po stronie pompy oleju no i zużytych panewkach.

Autor:  Wojtyla [ pt sty 11, 2008 8:53 am ]
Tytuł: 

Witam
darus pisze:
Filtr nowiutki, mam wrażenie, że wina może byc po stronie pompy oleju no i zużytych panewkach.

i/lub samym wskaźniku oliwy. Pamiętam, że moja gwiazdka przed reymontem (830kkm) na zimnym motorze miała 3 i przy jeździe też miała 3 tylko na jałowym schodziło ciśnienie do 0,5. Sprawdź jeszcze innym manometrem lub wyjmij filtr i spróbuj bez wtedy musi/powinno być 3 przynajmniej na zimnym oleju [szalone]
pozdro

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/