MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 11:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 22, 2007 1:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Witam.
Mam problem z ogrzewaniem w swojej 240D. Kiedy jade po mieście wszystko jest w porządku. Natomiast na trasie pod wpływem szybkości wdmuchiwane jest zimne powietrze na nogi pasażerów z przodu gdzieś spod półek nad nogami, a dla pasażerów z tyłu z kanałów wentylacyjnych pod fotelami. Dodam, że z samych nawiewów leci ciepłe powietrze (oprócz tych pod fotelami dla tyłu). Odnosze też wrażenie, że dmuchawa mogłaby dawac lepiej. Jak otworze dopływ powietrza tylko na nogi to robi się zupełnie zimno, jak dołącze na szyby to idzie jechac chociaz trochu po nogach wieje, szczególnie z tyłu. Dodam jeszcze, że podłoga, drzwi, ściana grodziowa całe bez dziur. Proszę o sugestie.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 8:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
darus pisze:
Dodam jeszcze, że podłoga, drzwi, ściana grodziowa całe bez dziur. Proszę o sugestie.

A czy czasem nie jest zakamieniona/zasyfiona sama nagrzewnica? Wygląda na to, że nie wyrabia wymiennik ciepła, co oznacza, że albo do trawienia albo do wymiany nagrzewnica [szalone]. Skoro nie cieknie ja zrobiłbym trawienie [zlosnik] , a po trawieniu może się okazać, że jakiś super ekstra i czadowy kolo wsypał uszczelniacza do chłodnicy i uszczelnił też nagrzewnicę (bo to gratis był [zlosnik] ) i zacznie grzać/ciec.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 10:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Mam ten sam problem. W mieście jest dobrze, ale jak jechałem wczoraj na lotnisko (jeszcze mandat 100zł. złapałem :evil: ), to piździało po nogach :-? W dodatku na najwolniejszym i średnim "biegu" w dmuchawie koncertuje grupa świerszczy [zlosnikz]

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 4:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Po części możesz miec racje z tą nagrzewnicą ,bo powietrze niby ciepłe ale jak jechałem po obwodznicy tak 120-130 to silnik zagrzałem do 80C (normalnie przy jeździe 90-100km/h na wskaźniku tą porą jest góra 60C), to w kabinie zrobiło się gorąco, ale dalej troszke po nogach zimnym dawało. Może to wina nieszczelnych kanałów wentylacjnych albo niedomykających się przysłon rozdziału powietrza? Na wiosne planuje wyjąc deske i dobrac się przy okazji do nagrzewnicy.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 8:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 2:51 am
Posty: 17
A napisz , czy czasem Twoja chłodnica nie jest przesłonięta "tekturką" ?
Jeśli tak ,to powiem co zrobić ,żeby wszystko wróciło do normy. Jeździłem 123 w Rosji w zimę i w Zjednoczonych Emiratach w DUŻYM gorącu , coś o tym wiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 8:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
darus pisze:
Po części możesz miec racje z tą nagrzewnicą ,bo powietrze niby ciepłe ale jak jechałem po obwodznicy tak 120-130 to silnik zagrzałem do 80C (normalnie przy jeździe 90-100km/h na wskaźniku tą porą jest góra 60C), to w kabinie zrobiło się gorąco, ale dalej troszke po nogach zimnym dawało. Może to wina nieszczelnych kanałów wentylacjnych albo niedomykających się przysłon rozdziału powietrza? Na wiosne planuje wyjąc deske i dobrac się przy okazji do nagrzewnicy.


Witam, mnie to wygląda na strzelony termostat, skoro grzeje się tylko do 60 stopni to chyba za mało, powinno być koło 90, podejrzewam, że stąd niedomaganie nagrzewnicy, bo jak ma dobrze grać skoro silnik nie osiągnął właściwej temp?

Mam podobnie w passacie ale to niestety tylko passat o dupe roztrzaść hehehe. Pozdr

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 9:29 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
darus pisze:
...tak 120-130 to silnik zagrzałem do 80C (normalnie przy jeździe 90-100km/h na wskaźniku tą porą jest góra 60C), ...


ewidentnie padniety termostat

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 10:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 2:51 am
Posty: 17
no a właśnie ,że niekoniecznie padnięty termostat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 12:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Karlosmen pisze:
no a właśnie ,że niekoniecznie padnięty termostat



Może coś więcej skoro wiesz??

_________________
w123 240D

s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 1:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Chłodnica nie jest niczym przesłonięta. Co do termostatu to może i coś w tym jest, ale czemu z nawiewów leci ciepłe powietrze a po nogach wieje?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 10:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Korzystając z otwartego tematu chciałbym napisać jak to jest z temperaturą cieczy chłodzącej w moim wozie. Przy obecnych temperaturach zewnętrznych wskaźnik temp. cieczy chłodzącej wchodzi nieco ponad kreskę 60 stopni i tak już zostaje przy dłuższej jeździe w cyklu miejskim. Przy jeździe autostradą wskaźnik osiąga nieco ponad 80 stopni. Termostatu nie wyciągałem - mam zamiar to zrobić podczas weekendu i sprawdzić temperaturę otwarcia. Chodzi mi jednak o skonsultowanie innych objawów, które według mnie wskazują na to, iż termostat ów jest jednak sprawny. Oto one:
po wstępnym rozgrzaniu silnika (temp. ok. 60 stopni) dotykałem przewodów gumowych prowadzących ciecz z silnika do chłodnicy. Górny przewód był ciepły, chłodnica cała zimna, dolny przewód zimny.
Wnioskować po tym można, że termostat jest sprawny bo:
Górny przewód prowadzący ciecz do chłodnicy może być ciepły bo jak wynika ze schematu znajduje się on przed termostatem i część cieczy z "małego obiegu" może tam wpływać.
Dolny przewód prowadzący ciecz z chłodnicy ma temperaturę otoczenia czyli około 0 stopni a przecież chłodnica tak by raczej cieczy nie schłodziła.
Sama chłodnica na całej wysokości zimna - pomijając miejsce łączenia z górnym przewodem gumowym - które nagrzało się od cieczy w owym przewodzie.
W lecie temperatury na wskaźniku są nieco wyższe: podczas jazdy miejskiej około 80 stopni a na autostradzie przy 120 km/h około 90 stopni.
Od razu mówię, że przychylam się to twierdzenia laudana, iż termostat mam padnięty ale kto mi wytłumaczy dlaczego więc opisane przeze mnie objawy wskazują, że jednak "duży obieg" się nie włącza?

Pozdrawiam,

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 11:05 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Mnie też coś dwiestaczterdziestka się nie dogrzewa, wsadziłem nawet karton przed chłodnicę na całej wysokości, a temperatura w najlepszym wypadku dobija do 80 [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 11:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Nie chcę robić nowego tematu, więc zapytam tu: To normalne, że z 2ch środkowych nawiewów leci zimne powietrze zawsze? Lewy i pasażera, dają takie powietrze, jakie ręcznie ustawię. Jeśli było, to przepraszam.
Pozdro

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 11:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Piątal pisze:
To normalne, że z 2ch środkowych nawiewów leci zimne powietrze zawsze?
Normalne.
Piątal pisze:
Jeśli było
Bylo.
Piątal pisze:
przepraszam
Zamiast przepraszac nastepnym razem skorzystaj z wyszukiwajki.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 11:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Zawsze, jeżeli pod nimi jest suwak. Ja mam automatyczną klime więc( nie mam suwaka ) u mnie ze środkowych też leci ciepłe [zlosnikz]

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl