MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Diesel na gaz?!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3066
Strona 1 z 2

Autor:  Marcin Nieszkowiecki [ wt lip 01, 2003 9:01 pm ]
Tytuł:  Podobno jesteś mechanikiem

Wigeth W 115 200D Nie słyszałem zeby takie albo inne diesle chodziły na gaz.

Autor:  Idzik [ wt lip 01, 2003 11:55 pm ]
Tytuł:  Re: Podobno jesteś mechanikiem

Marcin Nieszkowiecki pisze:
Wigeth W 115 200D Nie słyszałem zeby takie albo inne diesle chodziły na gaz.


A ja słyszałem, że można przerobić diesla na gaz tylko że jest to absolutnie nieopłacalne... Ile w tym prawdy to nie wiem...

Autor:  Ocet [ śr lip 02, 2003 12:49 am ]
Tytuł: 

Mozna, ale w odroznieniu od benzynowych motorow nie mozna pozniej tym jezdzic na rope. Kompresja jest ok, bo gaz nie ma sklonnosci to spalania stukowego, wiec im wyzsza tym lepiej!
A wracajac, to w rzeczy samej niewiele danych - jak cisnienie oleju, jak wolne obroty na nierozgrzanym? Jak ogolny stan silnika?

Autor:  shampoo [ śr lip 02, 2003 2:21 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Mozna, ale w odroznieniu od benzynowych motorow nie mozna pozniej tym jezdzic na rope. Kompresja jest ok, bo gaz nie ma sklonnosci to spalania stukowego, wiec im wyzsza tym lepiej!
A wracajac, to w rzeczy samej niewiele danych - jak cisnienie oleju, jak wolne obroty na nierozgrzanym? Jak ogolny stan silnika?


Dokladnie można ale 100% przerobionych ropniaków na gaz to autobusy i naprawde to jest holernie drogi sport nieopłacalny jak dla nas

Autor:  barto [ śr lip 02, 2003 12:42 pm ]
Tytuł: 

pozatym ja tu nie widze mozliwosci podgrzania cieklego gazu(ciepło potrzebne do odparowania gazu) np przy temp -20 st i zimny silnik, bo nie mozna przełaczyc na ropke. Chyba ze elektryczne podgrzewacze parownika????

Autor:  Bukol [ śr lip 02, 2003 12:47 pm ]
Tytuł: 

barto pisze:
(...)Chyba ze elektryczne podgrzewacze parownika????


Albo coś na wzór Webasto (potocznie: dewasto [zlosnik] :o ). Rzeczywiście słyszałem o autobusach (miejskich) na gaz zamiast ropy. Przy tych przebiegach chyba warto zainwestować.

Autor:  wigeth [ śr lip 02, 2003 6:31 pm ]
Tytuł:  Re: Podobno jesteś mechanikiem

Marcin Nieszkowiecki pisze:
Wigeth W 115 200D Nie słyszałem zeby takie albo inne diesle chodziły na gaz.
Hej :evil: :evil: ja tak tylko zapytałem ale i ja słyszałem ze dilel chodzi na daz tylko jest to kosztowne bardzo. więc wybaczcie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Ghoozer [ śr lip 02, 2003 6:36 pm ]
Tytuł: 

shampoo pisze:

Dokladnie można ale 100% przerobionych ropniaków na gaz to autobusy


I tu się z tobą niezgodze zapomniałes o wózkach widłowych które niestety na ropie kopcą więc w zamkniętych halach stosuje sie zasilane gazem

Autor:  Marcin Nieszkowiecki [ śr lip 02, 2003 6:57 pm ]
Tytuł:  Gaz

Ghoozer pisze:
shampoo pisze:

Dokladnie można ale 100% przerobionych ropniaków na gaz to autobusy


I tu się z tobą niezgodze zapomniałes o wózkach widłowych które niestety na ropie kopcą więc w zamkniętych halach stosuje sie zasilane gazem

Witam .A ja myślałem że w zamknietych halach stosuje sie wózki akumulatorowe.Czyżby wózki na gaz nie wydzielały spalin.Cos to nie tak z tymi zamkniętymi halami i wózkami napędzanymi na gaz.Może się mylę.

Autor:  wigeth [ śr lip 02, 2003 7:22 pm ]
Tytuł: 

barto pisze:
pozatym ja tu nie widze mozliwosci podgrzania cieklego gazu(ciepło potrzebne do odparowania gazu) np przy temp -20 st i zimny silnik, bo nie mozna przełaczyc na ropke. Chyba ze elektryczne podgrzewacze parownika????
hmmmm a poco jest podgrzewać gaz ja mam auto na gaz i sam zakładam gaz do aut i parownik jest podgrzewany razem z grzaniem się silnika a podpinasz obieg wody i jest oki by nie zamarzał więc ??? pozdrawiam

Autor:  mroziu [ śr lip 02, 2003 7:32 pm ]
Tytuł: 

dlatego, ze przy -20 auto odpalasz na benzynie a dopiero po jakims czasie przelacza sie na gaz..... A jak odpalisz na ropie przerobionego diesla na lpg?

Autor:  Ghoozer [ śr lip 02, 2003 9:13 pm ]
Tytuł:  Re: Gaz

Marcin Nieszkowiecki pisze:
Witam .A ja myślałem że w zamknietych halach stosuje sie wózki akumulatorowe.Czyżby wózki na gaz nie wydzielały spalin.Cos to nie tak z tymi zamkniętymi halami i wózkami napędzanymi na gaz.Może się mylę.


Ja poprostu z takimi sie akurat spodkałem

Autor:  Kowal [ czw lip 03, 2003 10:54 pm ]
Tytuł: 

Witam :)
Przerabianie diesla na gaz odbywa się dwoma sposobami:
1) Zmiana głowicy, czyli po krótce przemiana diesla w benzyniaka.
2) Specjalny układ zasilania gazem (propan-butan) który to pozwala na 100% towe spalanie oleju napendowego (normalnie wasze diesle i turbodiesle spalają olej napendowy w 80%tach). Co za tym idzie do spalania gazu jest użyty olej napędowy. Jakie są korzyści??? Dajmy na to, że wasz silnik pali 10 litrów ON przy zastosowaniu instalacji LPG silnik spali jakieś 7 litrów ON i 3 litry LPG. Czy to się opłaca??? Pod względem kasowym raczej nie bardzo:( Pod względem ekologicznym owszem :)

Autor:  Bukol [ pt lip 04, 2003 9:37 am ]
Tytuł: 

Kowal pisze:
Witam :)
Przerabianie diesla na gaz odbywa się dwoma sposobami:
1) Zmiana głowicy, czyli po krótce przemiana diesla w benzyniaka.
2) Specjalny układ zasilania gazem (propan-butan) który to pozwala na 100% towe spalanie oleju napendowego (normalnie wasze diesle i turbodiesle spalają olej napendowy w 80%tach). Co za tym idzie do spalania gazu jest użyty olej napędowy. Jakie są korzyści??? Dajmy na to, że wasz silnik pali 10 litrów ON przy zastosowaniu instalacji LPG silnik spali jakieś 7 litrów ON i 3 litry LPG. Czy to się opłaca??? Pod względem kasowym raczej nie bardzo:( Pod względem ekologicznym owszem :)


Od razu czuć fachowca :lol: [zlosnikok]

Autor:  Pawełek [ pt lip 04, 2003 3:42 pm ]
Tytuł: 

W Krakowie było kilka autobusów Ikarus Diesel przerobionych na gaz i jak sie okazało mimo przebiegów nie opłacało się to. Różnica była taka, że gaz był ziemny a nie propan butan. (!!) Była do tego stacja tankowania, nie znam niestety szczegułów technicznych...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/