MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Diesel na gaz?! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3066 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Marcin Nieszkowiecki [ wt lip 01, 2003 9:01 pm ] |
Tytuł: | Podobno jesteś mechanikiem |
Wigeth W 115 200D Nie słyszałem zeby takie albo inne diesle chodziły na gaz. |
Autor: | Idzik [ wt lip 01, 2003 11:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Podobno jesteś mechanikiem |
Marcin Nieszkowiecki pisze: Wigeth W 115 200D Nie słyszałem zeby takie albo inne diesle chodziły na gaz.
A ja słyszałem, że można przerobić diesla na gaz tylko że jest to absolutnie nieopłacalne... Ile w tym prawdy to nie wiem... |
Autor: | Ocet [ śr lip 02, 2003 12:49 am ] |
Tytuł: | |
Mozna, ale w odroznieniu od benzynowych motorow nie mozna pozniej tym jezdzic na rope. Kompresja jest ok, bo gaz nie ma sklonnosci to spalania stukowego, wiec im wyzsza tym lepiej! A wracajac, to w rzeczy samej niewiele danych - jak cisnienie oleju, jak wolne obroty na nierozgrzanym? Jak ogolny stan silnika? |
Autor: | shampoo [ śr lip 02, 2003 2:21 am ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: Mozna, ale w odroznieniu od benzynowych motorow nie mozna pozniej tym jezdzic na rope. Kompresja jest ok, bo gaz nie ma sklonnosci to spalania stukowego, wiec im wyzsza tym lepiej!
A wracajac, to w rzeczy samej niewiele danych - jak cisnienie oleju, jak wolne obroty na nierozgrzanym? Jak ogolny stan silnika? Dokladnie można ale 100% przerobionych ropniaków na gaz to autobusy i naprawde to jest holernie drogi sport nieopłacalny jak dla nas |
Autor: | barto [ śr lip 02, 2003 12:42 pm ] |
Tytuł: | |
pozatym ja tu nie widze mozliwosci podgrzania cieklego gazu(ciepło potrzebne do odparowania gazu) np przy temp -20 st i zimny silnik, bo nie mozna przełaczyc na ropke. Chyba ze elektryczne podgrzewacze parownika???? |
Autor: | Bukol [ śr lip 02, 2003 12:47 pm ] |
Tytuł: | |
barto pisze: (...)Chyba ze elektryczne podgrzewacze parownika????
Albo coś na wzór Webasto (potocznie: dewasto ![]() ![]() |
Autor: | wigeth [ śr lip 02, 2003 6:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Podobno jesteś mechanikiem |
Marcin Nieszkowiecki pisze: Wigeth W 115 200D Nie słyszałem zeby takie albo inne diesle chodziły na gaz. Hej ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Ghoozer [ śr lip 02, 2003 6:36 pm ] |
Tytuł: | |
shampoo pisze: Dokladnie można ale 100% przerobionych ropniaków na gaz to autobusy I tu się z tobą niezgodze zapomniałes o wózkach widłowych które niestety na ropie kopcą więc w zamkniętych halach stosuje sie zasilane gazem |
Autor: | Marcin Nieszkowiecki [ śr lip 02, 2003 6:57 pm ] |
Tytuł: | Gaz |
Ghoozer pisze: shampoo pisze: Dokladnie można ale 100% przerobionych ropniaków na gaz to autobusy I tu się z tobą niezgodze zapomniałes o wózkach widłowych które niestety na ropie kopcą więc w zamkniętych halach stosuje sie zasilane gazem Witam .A ja myślałem że w zamknietych halach stosuje sie wózki akumulatorowe.Czyżby wózki na gaz nie wydzielały spalin.Cos to nie tak z tymi zamkniętymi halami i wózkami napędzanymi na gaz.Może się mylę. |
Autor: | wigeth [ śr lip 02, 2003 7:22 pm ] |
Tytuł: | |
barto pisze: pozatym ja tu nie widze mozliwosci podgrzania cieklego gazu(ciepło potrzebne do odparowania gazu) np przy temp -20 st i zimny silnik, bo nie mozna przełaczyc na ropke. Chyba ze elektryczne podgrzewacze parownika???? hmmmm a poco jest podgrzewać gaz ja mam auto na gaz i sam zakładam gaz do aut i parownik jest podgrzewany razem z grzaniem się silnika a podpinasz obieg wody i jest oki by nie zamarzał więc ??? pozdrawiam
|
Autor: | mroziu [ śr lip 02, 2003 7:32 pm ] |
Tytuł: | |
dlatego, ze przy -20 auto odpalasz na benzynie a dopiero po jakims czasie przelacza sie na gaz..... A jak odpalisz na ropie przerobionego diesla na lpg? |
Autor: | Ghoozer [ śr lip 02, 2003 9:13 pm ] |
Tytuł: | Re: Gaz |
Marcin Nieszkowiecki pisze: Witam .A ja myślałem że w zamknietych halach stosuje sie wózki akumulatorowe.Czyżby wózki na gaz nie wydzielały spalin.Cos to nie tak z tymi zamkniętymi halami i wózkami napędzanymi na gaz.Może się mylę.
Ja poprostu z takimi sie akurat spodkałem |
Autor: | Kowal [ czw lip 03, 2003 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
Witam ![]() Przerabianie diesla na gaz odbywa się dwoma sposobami: 1) Zmiana głowicy, czyli po krótce przemiana diesla w benzyniaka. 2) Specjalny układ zasilania gazem (propan-butan) który to pozwala na 100% towe spalanie oleju napendowego (normalnie wasze diesle i turbodiesle spalają olej napendowy w 80%tach). Co za tym idzie do spalania gazu jest użyty olej napędowy. Jakie są korzyści??? Dajmy na to, że wasz silnik pali 10 litrów ON przy zastosowaniu instalacji LPG silnik spali jakieś 7 litrów ON i 3 litry LPG. Czy to się opłaca??? Pod względem kasowym raczej nie bardzo:( Pod względem ekologicznym owszem ![]() |
Autor: | Bukol [ pt lip 04, 2003 9:37 am ] |
Tytuł: | |
Kowal pisze: Witam
![]() Przerabianie diesla na gaz odbywa się dwoma sposobami: 1) Zmiana głowicy, czyli po krótce przemiana diesla w benzyniaka. 2) Specjalny układ zasilania gazem (propan-butan) który to pozwala na 100% towe spalanie oleju napendowego (normalnie wasze diesle i turbodiesle spalają olej napendowy w 80%tach). Co za tym idzie do spalania gazu jest użyty olej napędowy. Jakie są korzyści??? Dajmy na to, że wasz silnik pali 10 litrów ON przy zastosowaniu instalacji LPG silnik spali jakieś 7 litrów ON i 3 litry LPG. Czy to się opłaca??? Pod względem kasowym raczej nie bardzo:( Pod względem ekologicznym owszem ![]() Od razu czuć fachowca ![]() ![]() |
Autor: | Pawełek [ pt lip 04, 2003 3:42 pm ] |
Tytuł: | |
W Krakowie było kilka autobusów Ikarus Diesel przerobionych na gaz i jak sie okazało mimo przebiegów nie opłacało się to. Różnica była taka, że gaz był ziemny a nie propan butan. (!!) Była do tego stacja tankowania, nie znam niestety szczegułów technicznych... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |