MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 1:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 15, 2007 1:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Witam wszystkich, niestety znowu musze was poprosic o pomoc :-?

Mam problem z odpaleniem swojego M110. Problem jest tej natury, ze wsiadam w auto i kiedy krece rozrusznikiem to auto nie chce odpalic. Niewazne czy wcisne pedal gazu do oporu (ssanie), czy bez. Rozrusznik kreci jak szalony, po dluzszej chwili odezwie sie iskra na 2, moze 3 cylindrach, ale to za malo zeby go odpalic, potem sie zaleje i kicha. Mozna go odpalic po ogrzaniu motoru opalarka (kolektory, korpus gaznika), ale... auto wtedy wogole nie ma wolnych obrotow, trzeba go palowac na wysokich obrotach zeby nie zgasl, a jak juz zlapie temperature i wolne wroca to pracuje nie rowno (jakby jeden gar nie byl do konca pewien, czy chce palic, czy nie). Potem po chwili przejazdzki kolejno zdychaja sobie wszystkie kolejne cylindry, az do totalnej smierci (zalania)..

Swiece maja pol roku NGK, przerwa ustawiona na 0.7 mm
Kable bez przebic
Kopulka i palec podczyszczone
Cewka miala przebicia, wymienilem na druga, ale w sumie bez roznicy

Aparat mechaniczny - wie ktos moze jaka powinna byc przerwa na przerywaczu i jak dokladnie sie ja mierzy/reguluje (nigdy tego nie robilem :-? )?

Bede wdzieczny za kazdy pomysl i wszelka rade
Pozdrawiam
Spychal

P.S
Zaplon ustawiony na gaz - obecnie instalki juz nie ma, gaznik byl w marcu u fachowca na regulacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 11:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Zaplon na platynkach ,dziwne . Luz na przerywaczu powinien wynosic od 0,3 do 0,4 mm , sprawdz czy nie sa nadpalone platynki ( wymien na nowe lub przeszlifuj drobnym pilnikiem ). Sprawdz tez czy masz 12 Volt na cewce zaplonowej. Moze tez masz uszkodzony ten element rozruchowy w gazniku odpowiedzialny za rozruch zimnego silnika (ssanie = choke).Moze masz zbyt przyspieszony zaplon ( piszesz ze byl ustawiony do LPG)No i sprawdz luzy zaworowe M110 + LPG = czesta regulacja. Tu masz dane techniczne do M110 po angielsku : http://mb.auto.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=41

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 12:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Wybaczcie moja obrzydliwa niewiedze, ale odstep (luz) powinien byc mierzony w punkcie 1. czy 2. :oops: ?
Obrazek
Bo jak w 1. to przy pelnym wzniosie jest w okolicy 0.05 mm (najdrobniejsza blaszka w szczelinomierzu)
W 2. Mam wiecej jak 0.3 - 0.4 mm

Prad na cewke jest ok, jak podaje mu na krotka z baterii, to dzieje sie to samo.
Element rozruchowy, owszem jest uszkodzony, ale uszkodzenie polega na tym, ze ssanie zalaczy, a potem po 8-10 sek, je wylaczy, ale to chyba bez roznicy, auto jezdzi tak 3ci rok.
Zaworki nie klepia, wiec podejrzewam, ze jest ok.
Zaplon chyba najszybciej, znalazlem w forumowej szukacje stary post Marcina280e

marcin280e pisze:
Ustaw statycznie 10st przed gmp i sprawdz lampą strobo - ma być 32 st przed gmp przy 4500 obrotów. To są dane 110923 póżniejszej wersji 110924 ma tak samo.


Jeszcze z ciekawosci doleje mu troche dykty do zbiornika i zobacze sitko w gazniku. Moze sie nalykal jakiegos swinstwa?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 1:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Spychal pisze:
Zaworki nie klepia, wiec podejrzewam, ze jest ok.


Jak nie klepia, to moze oznaczac ze sa otwarte caly czas
:o a to moze oznaczac brak kompresji i problemy z praca silnika

Przerwe mierzysz w pkt . 1 . luz 0,05 jest zdecydowanie za maly . Ustaw 0,35 przy pelnym otwarciu stykow. No i posprawdzaj te luzy zaworowe koniecznie; z tego co pamietam 0,15 ssace i 0,25 wydechowe na zimnym silniku.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 2:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
NIE UWIERZYCIE. Auto odpalone. Wystarczylo wlac 100mg denaturatu. Auto jakby ktos zaczarowal. Pali od pierwszego kopa, nie gasnie, pracuje rowno i zbiera sie jak sam szatan. Czyli kwestia paliwa. A u nas nad morzem to nawet mrozow jeszcze nie bylo!A ja sie zastanawialem czemu pompiarz na Orlenie do kazdego podchodzi ze slowami "Ja zatankuje 98. 98 duzo leeeeepsza" :evil:

Zaworki nie klepia - mialem na mysli, ze nie halasuja jakos przerazliwie glosno, wszystko w normie. Styki tez oczywiscie zapobiegawczo poprawie.

Witek-Sec dziekuje Ci za pomoc [pub]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl