MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Kąt wypszedzenia
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3042
Strona 1 z 2

Autor:  wigeth [ pn cze 30, 2003 7:50 pm ]
Tytuł:  Kąt wypszedzenia

CZeść wam szanowni panowie koledzy mam takie pytanko czy ktoś z was uczonych wie jaki ma być kąt wypszedzenia w mb 126 se o silniku 3800 v 8. Bardzo bym prosił o pomoc bo chyba wtym jest problem w mojm silniku dzięki wielkie o przepraszam za pisownie ale jestem chyba dyslektykiem

Autor:  barto [ pn cze 30, 2003 9:05 pm ]
Tytuł: 

witam, ja zawsze ustawialem zaplon metoda prob i bledow, tzn. ustawilem i przejechalem sie, znow przestawilem i przejechalem sie az do skutku. Przyspieszalem i opoznialem tak zeby pracowal cicho i byl mocny. tak musisz chyba zrobic. A taki silnik jak juz nie ciagnie to musi byc masakra. V8 nawet przy zlym zaplonie powinien rwac jak stado koni. Mysle tak ze skoro zapala to az tak zly ten zaplon byc nie moze. No musisz pokombinowac i wtedy dojdziesz przynajmniej do tego czy to zaplon czy nie.
Pozdrawiam

Autor:  wigeth [ pn cze 30, 2003 9:09 pm ]
Tytuł: 

barto pisze:
witam, ja zawsze ustawialem zaplon metoda prob i bledow, tzn. ustawilem i przejechalem sie, znow przestawilem i przejechalem sie az do skutku. Przyspieszalem i opoznialem tak zeby pracowal cicho i byl mocny. tak musisz chyba zrobic. A taki silnik jak juz nie ciagnie to musi byc masakra. V8 nawet przy zlym zaplonie powinien rwac jak stado koni. Mysle tak ze skoro zapala to az tak zly ten zaplon byc nie moze. No musisz pokombinowac i wtedy dojdziesz przynajmniej do tego czy to zaplon czy nie.
Pozdrawiam
CZEŚC no powiem wam tyle ze silnik dopiro kupiłem niedawno go przywiezli z niemiec chodzi jak nowy pali jak nowy ale nie ma mocy jak jedziemy w 4 osoby jest tragedia nic nie ma siły aha cicnienie ma na cylindrach ponad 14 więc co jest a i moze to jest wina dyfra bo jest wstawiony z 500 se a silnik teraz jest 380 ????

Autor:  barto [ pn cze 30, 2003 9:30 pm ]
Tytuł: 

Dyfer mozna wyczuc. masz poprostu dluzsze biegi lub krotsze i tomozna wyczuc. A z takim silniczkiem 4 czy 8 osob nie powinno byc zadnej roznicy. Moze lancuszek jest zle zalozony albo wiele innych . gdybac mozna dlugo. Pojedz na ttest do dobrego mechaniora i niech ci to zdiagnozuje.
Nara

Autor:  wigeth [ pn cze 30, 2003 9:38 pm ]
Tytuł: 

barto pisze:
Dyfer mozna wyczuc. masz poprostu dluzsze biegi lub krotsze i tomozna wyczuc. A z takim silniczkiem 4 czy 8 osob nie powinno byc zadnej roznicy. Moze lancuszek jest zle zalozony albo wiele innych . gdybac mozna dlugo. Pojedz na ttest do dobrego mechaniora i niech ci to zdiagnozuje.
Nara

:P no tak ale powiec mo jeszcze czy biegi sąkrotsze czy dłuzsze mi się wydaje ze bieg zmienia się sam i działa na podcisnienie i na pedał gazu i jeszcze jest kickdawn więc . tera powiem tak zanił zmieniłem silnik miałem taki sam pojemnoscioł i tez nie kręcił kołem znaczy nie miał tak siły ale jada jakiego miał .teraz nie wiem co jest a moze skrzynia coś nie tak jest ślizga się moze ???

Autor:  barto [ pn cze 30, 2003 10:00 pm ]
Tytuł: 

Nie bardzo rozumiem o co chodzi w twoim poscie. To problem silnika czy skrzyni???? Moze linke kickdown masz zle ustawiona, albo cisnienie modulacji zaniskie albo inne. jeszcee raz polecam dobrego mechanika. Przejedzie sie nim i odrazu powie czy to skrzynia czy silnik czy dyfer.

Autor:  klucha116 [ wt lip 01, 2003 8:29 am ]
Tytuł: 

mam V8 4500 i zaplon oryginalnie powinien byc 0 stopni +- 3stopnie, a kickdown jest urządzeniem elektrycznym, a nie na linke!
pozdrawiam!!

Autor:  barto [ wt lip 01, 2003 11:59 am ]
Tytuł: 

nie wiem jak jest to w 116 , ale w 124 oprocz przycisku pod pedałem (full kick down) jest linka spieta z linka gazu ktora odpowiada za punkt zmiany biegów(predkosc) w zaleznosci od wcisnietego gazu. Mozna ja ustawic na sportowo,- zniana przy wysokich obrotach i predkosciach jak i rekraacyjnie, oczywiscie linka (kic down) ta powinna byc ustawiona optymalnie w ASO, ale jak ktos lubi eksperymentowac to prosze berdzo.(ja do takich osób naleze), a skoro silnik był wymieniany to duze prawdopodobienstwo jest zlego naciagu tej linki pod warunkiem ze ona w tym modelu wystepuje
Pozdrawiam

Autor:  klucha116 [ wt lip 01, 2003 12:30 pm ]
Tytuł: 

w 116 jest na sztywnym ciegnie regulacja momentu przelaczania biegów, ale kick down jest elektryczny.
Pozdrawiam!

Autor:  damian ( mechanior ) [ wt lip 01, 2003 12:40 pm ]
Tytuł: 

no , zapłon napewno nie moze byc 0 stopni a juz +3 stopnie to całkiem pomyłka . zazwyczaj +-10stopni przed zz . Ale do tego słuza znaki na kole pasowym na wale lub na kole zamachowym i lampa stroboskopowa !!!! a metoda prób i błedow ( bez obrazy ) to mozna sobie zony szukac !!! ( znam to z autopsji :-)) )

Autor:  klucha116 [ wt lip 01, 2003 12:45 pm ]
Tytuł: 

damian ( mechanior ) pisze:
no , zapłon napewno nie moze byc 0 stopni a juz +3 stopnie to całkiem pomyłka . zazwyczaj +-10stopni przed zz . Ale do tego słuza znaki na kole pasowym na wale lub na kole zamachowym i lampa stroboskopowa !!!! a metoda prób i błedow ( bez obrazy ) to mozna sobie zony szukac !!! ( znam to z autopsji :-)) )

ile razy ustawiales zaplon w MB W116 450se?

Autor:  damian ( mechanior ) [ wt lip 01, 2003 12:56 pm ]
Tytuł: 

450 ........ ani razu :-))) istnieje jakas teoria pracy silnika ktora mowi ze zapłon musi nastapis w fazie sprezania a nie w fazie pracy . Chyba ze własnie w 450 zapłon moze nastapic 3 stopnie po ZZ . to zwracam chonor ale jestem sie w stanie załozyc o skrzynke piwa ze tak nie jest :-)))

Autor:  klucha116 [ wt lip 01, 2003 1:12 pm ]
Tytuł: 

ja mam ustawiony zaplon na 0 i na innych ustawieniach nie "idzie", ale to zero na kole pasowym moze nie jest p-tem zera na wale?

Autor:  damian ( mechanior ) [ wt lip 01, 2003 1:25 pm ]
Tytuł: 

Noooooooooooo :-)))))) to mamy jasna jasnosc . Rzeczywiscie 0 o ktorym ty mowisz nie jest faktycznym 0 ustawienia silnika tylko własnie punktem zapłonu ktory wynosi iles tam :-)))) . I tego punktu nalezy sie tzrymac pzry ustawianiu zapłonu , zwykle jest pare punktów ale ten od zapłonu jest w jakis sposób wyrozniony od pozostałych . A jako ciekawostke moge powiedziec ze z zapłonem najblizej ZZ spotkałem sie w Ford Fiesta 1.1 i wynosi 3 stopnie przed ZZ !!!!! :-))) To juz naprawde ekstremum !!!

Autor:  barto [ wt lip 01, 2003 2:01 pm ]
Tytuł: 

a to tak z ciekawostek, mialem kiedys malucha tak dawno ze niepamietam i tam fabrycznie kat wyprzedzenia zapłony był 10 st, mi przy tym ustawieniu tak grały zawory ze "silnika nie było słychac" i metoda prob i bledow ustawilem idealnie tak ze cichutko pracowal i malo palil i byl w miare mocny jak na malucha i okazało sie ze kat wyprzedzenia był -3st a raczej był to kkat opoznienia zapłonu. Rozrzad sam zakladalem i byl na 100% dobrze zalozony tak wiec taki egzeplaz to byl. Dziwne , ale jezdzil. tak wiec ja jestem za ustawianiem " na słuch" lub jak kto woli na wyczucie.
Pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/