MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Moja Mercedes po lakierowaniu!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=3041
Strona 1 z 1

Autor:  Maniek [ pn cze 30, 2003 7:36 pm ]
Tytuł:  Moja Mercedes po lakierowaniu!

No to po lakierowaniu!
Czy jestem zadowolony? - umiarkowanie. :roll:
Dał o sobie znać brak komory lakierniczej. Sporo syfu, głównie na elementach nieruchomo poziomych, dwa komary zalakierowane na dachu w pozycji wzbijania do lotu niczym rzymianie z pompei zalani lawą z Wezuwiusza. Zacieki - naliczyłem chyba 3 raczej niewielkie i w mało widocznych miejscach.
Niemniej lakier ma znakomity połysk, zdecydowanie taki jaki sobie wyobrażałem, albo i nawet lepiej. Morka - bardzo delikatna i równomierna na całym aucie, której niepowstydziłby się niejeden producent samochodów. Lakieru jest na wszystkich elementach grubo, 6, albo 7 warstw, (nie tak jak poprzednio gdzie było widać że elementy wymienione na nowe mają wyraźnie cieńszą warstwę lakieru)
No i mam pytanie. Lakier jeszcze na pewno trochę schnie, ale czy decydować się na polerowanie teraz (pod koniec tego tygodnia), czy odczekać do jesieni, tak jak mi człowiek doradza. Słyszałem że lakiery Glasurit można polerować już po kilku dniach schnięcia. A może wogóle nie polerować (no może z wyjątkiem konieczności poprawienia tych zacieków) i liczyć że większość syfu zniknie podczas mycia i woskowania auta? Fachowcy, lakiernicy, i doświadczeni w tej materii proszę - wypowiedzcie się.

Pozdrawiam [cool]

Autor:  wigeth [ pn cze 30, 2003 8:14 pm ]
Tytuł: 

Witam cię powiem ci tylko tyle ze nie wolno polerować poniewarz lakier dostanie słonca i siądzie jeszcze na aucie <uschnie> a jak mu teraz zrobisz polerkę to za jakieś 2 miesiące wszystko wyjdzie wszysto więc poczekaj a i wtedu zacieki poscierasz i te komary nie ma się co martwić nimi będzie oki tylko jeszcze ci powiem na dawaj całego auta papierkiem tylko są takie małe klocki do scierania samych paproszków po jak po całości to lakier straci srtukturę znaczy zrobisz zniego tagą gładz a wtedy tylko go raz umujesz i będzie widać wszystkie ryski taka pajęczynka się zrobi najlepiej papiwrem 2000 tyś i pastą g3 jeśli coś chcesz wiedzieć pytaj mam warsztat i najlepszego lakiernika jeśli chcwsz zobaczyć nasze fotki aut pomalowanych bez komory powieć a zobaczysz jakie są śliczne to chyba wszystko papap

Autor:  sebi [ pn cze 30, 2003 9:13 pm ]
Tytuł: 

Witam narazie się powstrzymaj przed polerowaniem. G3 to raczej nie stosuj bo działa to na zasadzie takiej że reaguje chemicznie z lakierem a gdzy potem uzyjesz G10 (mleczko) to owszem bedzie efekt ale po kilku razach lakier zmatowieje. Najlepiej daj mu się utwardzić. A napisz jeszcze czym był malowany i jaka technologią bo że w komorze to juz czytałem.
Pewien znany lakiernik powiedział swojemu pracownikowi że jeżeli pomaluje auto w komorze bez jednego paprocha to dostanie 500. Z tego co wiem nie musiał nikomu płacić.

Autor:  wigeth [ pn cze 30, 2003 9:23 pm ]
Tytuł: 

sebi pisze:
Witam narazie się powstrzymaj przed polerowaniem. G3 to raczej nie stosuj bo działa to na zasadzie takiej że reaguje chemicznie z lakierem a gdzy potem uzyjesz G10 (mleczko) to owszem bedzie efekt ale po kilku razach lakier zmatowieje. Najlepiej daj mu się utwardzić. A napisz jeszcze czym był malowany i jaka technologią bo że w komorze to juz czytałem.
Pewien znany lakiernik powiedział swojemu pracownikowi że jeżeli pomaluje auto w komorze bez jednego paprocha to dostanie 500. Z tego co wiem nie musiał nikomu płacić.
[zlosnik] no no drogi sebi powiec jak mozna wypolerować po zrobieniu całego auta papierem 2000 on jest cału matowy i czym chcesz go wypolerować potem g 10 [smiech] nie uda się chyba będzie go polerował tydzień robię taką polerkę umnie w warsztacie i jest oki ale tak jak ja powiedziałem ze musi aytko sobie uschnąć i dopiero polerka stym nie ma co się śpieszyć aha jeszcze jedno nie ma poco polwrować na jesień poco będzie wtedy same błoto deszcze nie wiadomo co na wiosnę lepiej takie jest moje zdanie ale jego autko pozdrawiam [pub]

Autor:  sebi [ pn cze 30, 2003 9:38 pm ]
Tytuł: 

wigeth pisze:
sebi pisze:
Witam narazie się powstrzymaj przed polerowaniem. G3 to raczej nie stosuj bo działa to na zasadzie takiej że reaguje chemicznie z lakierem a gdzy potem uzyjesz G10 (mleczko) to owszem bedzie efekt ale po kilku razach lakier zmatowieje. Najlepiej daj mu się utwardzić. A napisz jeszcze czym był malowany i jaka technologią bo że w komorze to juz czytałem.
Pewien znany lakiernik powiedział swojemu pracownikowi że jeżeli pomaluje auto w komorze bez jednego paprocha to dostanie 500. Z tego co wiem nie musiał nikomu płacić.
[zlosnik] no no drogi sebi powiec jak mozna wypolerować po zrobieniu całego auta papierem 2000 on jest cału matowy i czym chcesz go wypolerować potem g 10 [smiech] nie uda się chyba będzie go polerował tydzień robię taką polerkę umnie w warsztacie i jest oki ale tak jak ja powiedziałem ze musi aytko sobie uschnąć i dopiero polerka stym nie ma co się śpieszyć aha jeszcze jedno nie ma poco polwrować na jesień poco będzie wtedy same błoto deszcze nie wiadomo co na wiosnę lepiej takie jest moje zdanie ale jego autko pozdrawiam [pub]


To proste ale pracochłonne a z tego co wiem lakiernicy nie chcą tym robić. Proponuje takie srodki Comandant 4 mozna go kupic w Sickensie lub Nord Fest lub RM Special Bril to tyle. G3 i farekla nie sa rozwiazaniem na współczene lakiery i co lepsi lakiernicy odchodza od nich. A Ty jaką masz metodę i jakich materiałow uzywasz??

Autor:  wigeth [ pn cze 30, 2003 9:49 pm ]
Tytuł: 

sebi pisze:
wigeth pisze:
sebi pisze:
Witam narazie się powstrzymaj przed polerowaniem. G3 to raczej nie stosuj bo działa to na zasadzie takiej że reaguje chemicznie z lakierem a gdzy potem uzyjesz G10 (mleczko) to owszem bedzie efekt ale po kilku razach lakier zmatowieje. Najlepiej daj mu się utwardzić. A napisz jeszcze czym był malowany i jaka technologią bo że w komorze to juz czytałem.
Pewien znany lakiernik powiedział swojemu pracownikowi że jeżeli pomaluje auto w komorze bez jednego paprocha to dostanie 500. Z tego co wiem nie musiał nikomu płacić.
[zlosnik] no no drogi sebi powiec jak mozna wypolerować po zrobieniu całego auta papierem 2000 on jest cału matowy i czym chcesz go wypolerować potem g 10 [smiech] nie uda się chyba będzie go polerował tydzień robię taką polerkę umnie w warsztacie i jest oki ale tak jak ja powiedziałem ze musi aytko sobie uschnąć i dopiero polerka stym nie ma co się śpieszyć aha jeszcze jedno nie ma poco polwrować na jesień poco będzie wtedy same błoto deszcze nie wiadomo co na wiosnę lepiej takie jest moje zdanie ale jego autko pozdrawiam [pub]


To proste ale pracochłonne a z tego co wiem lakiernicy nie chcą tym robić. Proponuje takie srodki Comandant 4 mozna go kupic w Sickensie lub Nord Fest lub RM Special Bril to tyle. G3 i farekla nie sa rozwiazaniem na współczene lakiery i co lepsi lakiernicy odchodza od nich. A Ty jaką masz metodę i jakich materiałow uzywasz??
:roll: znaczy sebi jak ja robię więc jad uschnie juz lakier zaczynamu auto matować papierkiem 2000 lub 2500 dokładnie to robię tak by nie zostawić zapyleń i komarów hihi a potem nacieram ayto pastą g3 ale nie całe tylko to co zaczynam polerować po części i tak całe autko a potem myję je i nakładam waxe taka tania pasta <wosk>jest antystatyczny by nie siadał pył nacieram maszyną i po wszystkim to jest tylko streszczenie całej pracy tak naprawde jest bardzo cięrzko to robić ale warto :oops: pozdrawiam

Autor:  barto [ pn cze 30, 2003 9:52 pm ]
Tytuł: 

Troche mnie to dziwi bo mialem malowane blotniki i zaraz po malowaniu gosc mi je wypolerowal. Przed polerowaniem widzialem ten lakier pelen syfkow , ale po polerowaniu zniknely. Chyba ze o innym polerowaniu mowa. On mial jakas specjalna maszyne do polerki. narazie to bardzo ladnnie wyglada
pozdrawiam

Autor:  sebi [ pn cze 30, 2003 9:58 pm ]
Tytuł: 

Dla mnie generalnie G3 i farekla odpada G3 reaguje chemicznie z lakierem i tu jest najgorsze co może byc. Poprostu są inne srodki i oczywiście mozna nimi polerowac od razu i zapewniam że po 4 latach po G3 lakier nie bedzie tak wyglądał jak po już ww środkach. To tyle. [cool]

Autor:  wigeth [ pn cze 30, 2003 10:08 pm ]
Tytuł: 

barto pisze:
Troche mnie to dziwi bo mialem malowane blotniki i zaraz po malowaniu gosc mi je wypolerowal. Przed polerowaniem widzialem ten lakier pelen syfkow , ale po polerowaniu zniknely. Chyba ze o innym polerowaniu mowa. On mial jakas specjalna maszyne do polerki. narazie to bardzo ladnnie wyglada
pozdrawiam
Tak miał maszynę bo taką maszyną się robi polerkę to jest polerka i na niej jest gąbka i to cła polerka a po tym zakłada się misio wtedy wychodzi lustro a nie auto pozdrawiam

Autor:  Maniek [ pn cze 30, 2003 11:14 pm ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki [cool] za dość wyczerpujące odpowiedzi. Trochę mnie pocieszyliśćie, że te paprochy to tylko taka forma przejściowa. [zlosnik] (BTW poprzednio był lakierowany w komorze i też miał jakieś paprochy)
Lakiernik też mi coś wspominał o paście G3. Ma odpowiednią maszynę i chyba skorzystam z zaproszenia na jesień.
Tymczasem jutro dalej do roboty od rana... montaż mnie czeka [oczko]

Autor:  Maniek [ pn cze 30, 2003 11:27 pm ]
Tytuł: 

sebi pisze:
... A napisz jeszcze czym był malowany i jaka technologią bo że w komorze to juz czytałem...

No właśnie nie był w komorze tym razem.
Lakierowany był jednowarstwowym Glasuritem HS 22. Na całe auto: wierzch, słupki i ramy drzwi, trochę komora silnika poszło prawie 4 litry lakieru + utwardzacze, rozcieńczalniki było tego prawie 8 litrów "towaru"

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/