MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 1:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt cze 16, 2006 1:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 18, 2006 1:29 pm
Posty: 88
Lokalizacja: Radomsko
[123ce]głowica silnika M102 RATUNKU!!!

Koledzy!!
sprawa wygląda tak, kiedyś po zakupie autka jak w temacie, gość powiedział,że w serwisie poprzedni właściciel wymienił wałek rozrządu na nowy.. i
zabrałem się za remont głowicy: uszczelki, uszczelniacze zaworów itp., i faktycznie wałek nówka.... ale na wyrobione łoże wałka w głowicy został założony nowy wałek, tu nie ma panewek tylko aluminiowa stopka od strony głowicy i dokręcana z góry, okazuje się że jest drobny luz na wałku...i teraz moje pytanie (przy okazji wiem gdzie ucieka prawdopodobnie ciśnienie oleju), czy do tego typu głowic można kupić nadwymiarowy wałek rozrządu, ile może kosztować i ewentualnie gdzie szukać, czy też nie można dokupić nadwymiarowego wałka rozrządu i jest na tego typu problem jakiś skuteczny inny zabieg?? :(

odpowiedź proszę kierować TU bo nie-bardzo wiem co z tym zrobić.
pozdrawiam

Dodano po 58 minutach.:

hilfe!!

_________________
123 230C z 83r.-biały, zupełny golas ale po Polsce czasami śmiga (jak słoneczko świeci).


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 16, 2006 2:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
najprosciej i najtaniej bedzie jak kupisz druga głowice..do tego silnika dostaniesz bez problemu.Masz zdrowy wałek to załoz dobrą glowice i zapomnisz o temacie na klika lat!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 17, 2006 7:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
moze da sie to napawać i urobić nanowo pod wymiar

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 2:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 18, 2006 1:29 pm
Posty: 88
Lokalizacja: Radomsko
no i poszła dziś do ludzi od głowic , zrobią obdukcję ..ale powiedzieli, że nie ma problemu.. za 2 lub 3 dni będzie na silniku [zlosnik] i powinno być git. luzy miały wszystkie zaworki na prowadnicach .. nic dziwnego , że jeździłem w sumie na oleju :-? ale chyba będzie ok.

teraz czekam..............na głowice :)

_________________
123 230C z 83r.-biały, zupełny golas ale po Polsce czasami śmiga (jak słoneczko świeci).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 9:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 18, 2006 1:29 pm
Posty: 88
Lokalizacja: Radomsko
Koledzy no i powstał mały problemm.

głowica odebrana, (((((ale nie złożyli góry wałka rozrządu, niepoznaczone stopki, może ktoś wie w jakiej kolejności je przykręcić (te trzymające wałek), widać że nie wszystkie trzymały jak należy już wcześniej wałek rozrządu...część jednej naprzykład jest wyślizgana a na tej samej stopce drugi ślizg jest zawalony syfem z oleju... :cry: można gdzieś dokupić same stopki co by były mniej wyrobione, czy kolejność jest jakaś konkretna... bo przez to to silnik nie trzymał ciśnienia oleju, czy można się sugerować jakimiś oznaczeniami na stopkach ... bo wygląda to tak jakby każda stopka była z innego silnika [szalone] ...poradźcie coś...)))))

nie aktualne to w nawiasach((((())))), faktycznie jedna stopka jest chyba z innego pojazdu, ale 45 minut główkowania i doszliśmy do tego jak , gdzie i po co... teraz się składa, skręca do kupy i chyba powinno być ok.. się okaże...
innymi słowy sobie poradzimy. [zlosnik]

_________________
123 230C z 83r.-biały, zupełny golas ale po Polsce czasami śmiga (jak słoneczko świeci).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 05, 2006 4:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 18, 2006 1:29 pm
Posty: 88
Lokalizacja: Radomsko
no i chodzi

wszystko zamontowane, głowica po remoncie, oleje i filtry nowe w skrzyni też. [zlosnikz]

ALE mam pytanko ( wcześniej nie było takiego problemu) mianowicie: zimny odpala od dotyku z jazdą nie ma problemów, ale przy obecnych temperaturach jak chwilę postoi - ciepły ma problem z odpaleniem. Co może być przyczyną, (próbowaliśmy kręcić imbusem - regulacje mieszanki i nie ma żadnej reakcji, a przed remontem głowicy czy zimny czy ciepły, czy chwilę stał czy miesiąc palił bez problemu-w czym problem??)???
:(

_________________
123 230C z 83r.-biały, zupełny golas ale po Polsce czasami śmiga (jak słoneczko świeci).


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 06, 2006 12:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
A zaworki ustawiliście dobrze ? nie za ciasno?
z opisu wynika że system zasilania jest ok. Jak ma ciasnotę to ciepły ciężko pali a jak zapali to chodzi ale wg mnie zbyt ciasny luz na zaworach [zlosnik]
a tu fotka jak sprawdzałem swoją robotę po dotarciu zaworów w ASO (piwnica) oczywiście zawory nie miały pozakładanych sprężyn i stały całą nockę trzymały ropkę w komorze [zlosnik]

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... 05_087.jpg

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 06, 2006 12:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 18, 2006 1:29 pm
Posty: 88
Lokalizacja: Radomsko
zaworki jak ksišżka pisze i naklejka pod maskš, to to jest benzyna i k-jetronic...

_________________
123 230C z 83r.-biały, zupełny golas ale po Polsce czasami śmiga (jak słoneczko świeci).


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 06, 2006 1:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
witam
marcin79 pisze:
zaworki jak ksišżka pisze

masz książkę do 123 do benzyny? od kogo?
ja mam ale do 123 diesel [szalone] pozostałe informacje z płyty(podstawowe) reszta z młodszych modeli aut (190)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 9:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
Witam,

Czy mogę prosić kogoś o napisanie/wrzucenie podstawowych informacji dotyczących głowicy w M102?
Chodzi mi głównie o:
- kolejność dokręcania śrub głowicy
- momenty dokręcania
- ustawinia rozrządu

Coś mój motor ostatnio dziwnie się zachowuje, może to zawory, może gniazda? nie wiem. Mam dobrego (zaufanego) mechanika, ale ten raczej nie robił Mercedesów, stąd moja prośba.

z gory dzięki

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 11:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Prosze
Obrazek

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 11:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
dzięki

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 12:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
To ze ci na cieplym silniku slabo pali moze byc akumulator cisnienia przy pompie, u mnie jest podobnie jesli chce odpalic na cieplym silniku musze dodac gazu ale podczas zwyklej jazdy to nie przeszkadza.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 8:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
[zlosnik]
Jako obecny wlaściciel pojazdu z tego tematu informuję, że przyczyny trudnego palenia na ciepłym były dwie:
- akumulator ciśnienia paliwa jak napisał MAD_ADAS
- czujnik temperatury sterujący wtryskiwaczem rozruchowym - podawał dodatkowe paliwo na ciepłym silniku, co sprzyjało zalewaniu.

_________________
el_diablo
c123 - sprzedany
s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 9:43 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt lis 28, 2006 10:30 am
Posty: 219
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Cześć.
Wysyłam też ustawienia rozrządu.
http://www.speedyshare.com/502208264.htm
Pozdro.

I gdzie ta zapowiadana wizyta? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Przepraszam. To do Skowrona.

_________________
W169 2.0 CDI
R107 450SL
ML163 3.7


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl