MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Alternator i obrotomierz
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=30294
Strona 1 z 1

Autor:  Piotr B W123 [ sob gru 01, 2007 4:45 pm ]
Tytuł:  Alternator i obrotomierz

W moim 123 200D nie ma obrotomierza, ale wiem że mógłby być. Dobrze wiem? Podłącza się go do alternatora, do specjalnego wyprowadzenia, tak?

Zasadnicze pytanie: jak obrotomierz mierzy obroty? Impulsy tam latają czy napięcie wzrasta? Mam alternator oryginalny i żadnego dodatkowego wyjścia na nim nie ma, ale na innym zapasowym już jest taki dodatkowy pin nie wiem od czego. Od obrotomierza właśnie? Jeśli tak to czy ktoś wie jak wykorzystać ten dodatkowy pin? Nie chcę od razu zakładać obrotomierza, bo to dość trudny w zdobyciu rarytas, ale może choć dla włsnej satysfakcji da się zbadać obroty silnika jakimś miernikiem.

Autor:  mMm2 [ sob gru 01, 2007 5:21 pm ]
Tytuł: 

Witam
masz diesla i (osmiele sie napisac, choc pewnie zaraz ktos na mnie wiadro pomyjow wyleje) w tym silniku nie ma nic elektrycznego ani tym bardziej elektronicznego.
Swiece (ŻAROWE) i rozrusznik, jak juz by kogos reka swiezbila...

Mowisz o obrotomierzu, ktory czyta jakies sygnaly elektryczne, a ktorych twoj silnik nie daje... te rzeczy pochodza z roznych swiatow.

Wiec nie zakladaj obrotomierza ze wzgledu na to ze to rarytas - po prostu nie zakladaj go bo jest to rarytas do benzyny ;) .

Autor:  kielbik [ sob gru 01, 2007 10:12 pm ]
Tytuł: 

Diesele mialy obrotomierze przede wszystkim w USA - w Europie prawie nie wystepowaly, jak juz to w max wypasionych wersjach z 2 i 3 serii, glownie 300 TD Turbodiesel. Byly dwa rodzaje:
- takie jak w silnikach benzynowych (co do zasady dzialania bo cyferblat zawsze byl do 6000 obr/min i bez czerwonego pola), zliczajace impulsy z czujnika umieszczonego w obudowie skrzyni biegow (nie wszystkie skrzynie mialy gniazdo na ten czujnik);
- takie jak w wiekszosci dieselow innych marek, czyli zwykle woltomierze, zasilane z zacisku "W" alternatora (to ten wolny zacisk, ktory nie wiesz do czego sluzy :)). Zaqcisk "W" mozna dorobic w kazdym alternatorze, nie pamietam jak. Pewnie odezwie sie ktos, kto jest bardziej kumaty w elektryce.

Autor:  _me: how_ [ sob gru 01, 2007 10:40 pm ]
Tytuł: 

Lub ktos, kto wie, że wystraczy wpisać OBROTOMIERZ w wyszukiwarce.

Sprawę "W" opisał Gerri:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... brotomierz

Jak poszukasz głębiej, znajdziesz dokładną instrukcję, jak obrot z benzyny zaadaptować do diesla. Tylko czy jest sens, kiedy dolar kosztuje dziś tanio jak nigdy?

UWAGA: Obrotomierze dieslowskie różnią się w zaleznosci co czytają: czujnik, czy "W".

Autor:  kielbik [ sob gru 01, 2007 10:59 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Lub ktos, kto wie, że wystraczy wpisać OBROTOMIERZ w wyszukiwarce.
A ja nie wiem i dlatego nie wpisalem :P.

Cos mi sie kolatalo, ze "W" bierze sie ze srodka gwiazdy ale poniewaz nie jestem wielkim elektrykiem to nie chcialem palnac glupoty. Poza tym Piotr B W123 napisal, ze ma zapasowy alternator z "W" wiec pewnie tak naprawde nie jest zainteresowany jego wyprowadzaniem :P.

(me: how) pisze:
Tylko czy jest sens, kiedy dolar kosztuje dziś tanio jak nigdy?
Czy w ogole jest sens zakladania obrotomierza w dieselu? Rozpedzenie OM615 do jego maksymalnej predkosci obrotowej to nielada sztuka a jej przekroczenie, jak w kazdym dieselu, jest dzieki regulatorowi odsrodkowemu niemozliwe.

Autor:  _me: how_ [ sob gru 01, 2007 11:03 pm ]
Tytuł: 

Ja tylko zachęcam zainteresowanego, do lektury postów archiwalnych.

Kiedyś bardzo chciałem mieć obrotkę w 240D. Dzisiaj znowu doceniam duży, piękny i prosty zegar. Ten w obrotce, taki jakiś jak z Opla wyjęty.

Autor:  mMm2 [ sob gru 01, 2007 11:41 pm ]
Tytuł: 

A ja sie znowu czegos nauczylem.
I znowu dostalem nauczke.

[zlosnik]

Autor:  Piotr B W123 [ ndz gru 02, 2007 1:11 pm ]
Tytuł: 

Oj nie kłóćcie się, nie ma o co ;-) Nie chcę zakładać obrotomierza, przynajmniej narazie, tylko chciałem się dowiedzieć czy można zmierzyć obroty diesla po zamianie alternatorów. Tak dla ciekawości tylko.

W wolnej chwili zamienię alternatory i sprawdzę co wylatuje z "W". I będzie jasność.
Dzięki i pozdrawiam

Autor:  Ocet [ ndz gru 02, 2007 11:48 pm ]
Tytuł: 

Chodzi o obroty silnika czy alternatora? [zlosnik]
A resztę też już kiedyś opisywałem, tyle co wiedziałem.

Autor:  laudan [ sob gru 08, 2007 10:38 pm ]
Tytuł: 

Orinalnie byly obrotomierze tylko pod czujnik walu. Mozna dorzucic pod wyjscie W z alternatora lub jak go nie ma to poprostu wyprowadzic je z uzwojenia. W przypadku obrotomierza pod czujnik trzeba dorzucic kondensator, aby pokazywal dobre obroty. Mozna tez przerobic obrotomierz od benzynki, ale to juz troche wiecej lutowania. Wszystko jest opisane i przetestowane (sprawdz faq na www.mb.org.pl/forum co prawda opis jest od w201, ale z w123 bedzie to samo).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/