MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 3:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: półośki
Post: sob cze 14, 2003 10:44 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 11, 2003 12:34 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Mam do wymiany półośki (W123), a właściwie nie wiem czy na prawdę są do wymiany, tak mi powiedział mechanik.
Kiedyś jechałem w trasie i zaczęło mi cos stukać z tylu, wiec zjechałem do pierwszego napotkanego mechanika, który wziął wielka strzykawkę z jeszcze większa igła i wstrzyknął jakiś olej w (wybaczcie braki w fachowej terminologii) gumki okalające półośki z dwóch stron. Pomogło na dość długo, ale ostatnio miąłem ten sam problem i chciałbym zamknąć temat raz na zawsze.

Stad moje pytania:
1. Czy rzeczywiście musze wymieniać półośki, a może wystarczy tylko te gumki (może jedno i drugie).
2. Czy opłaca się szukać półosiek na złomie a jeśli tak, to po czym mam poznać, ze nie kupie gorszych od tych, które mam.
3. Czy to jest trudno wymienić? Chętnie zrobiłbym to sam, ale nie wiem czy dam rade :)


Na górę
 Tytuł: Re: półośki
Post: sob cze 14, 2003 12:37 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Witam:)

kukas pisze:
Stad moje pytania:
1. Czy rzeczywiście musze wymieniać półośki, a może wystarczy tylko te gumki (może jedno i drugie).


To zalezy co jest nie tak w poloskach i co rozumiesz jako gumki - oslony przegubow, czy przeguby, ale jak jest luz osiowy to trzeba wymienic lub zregenerowac (choc to jest drozsze od zakupu).

kukas pisze:
2. Czy opłaca się szukać półosiek na złomie a jeśli tak, to po czym mam poznać, ze nie kupie gorszych od tych, które mam.


Na strazackiej, czy szyszkowej dostaniesz. Po luzie osiowym, wkrecic w imadlo i krecic za konce.

kukas pisze:
3. Czy to jest trudno wymienić? Chętnie zrobiłbym to sam, ale nie wiem czy dam rade :)


W sumie nie trudne, ale trzeba zdjac dekiel tylnego mostu i zdjac piersien segera zabezpieczajacy polos, a pozniej go zalozyc (a wiec jak nie masz odpowiedniego sciagacza to jego zakup troche kosztuje).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł: Re: półośki
Post: sob cze 14, 2003 2:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
laudan pisze:
W sumie nie trudne, ale trzeba zdjac dekiel tylnego mostu i zdjac piersien segera zabezpieczajacy polos, a pozniej go zalozyc (a wiec jak nie masz odpowiedniego sciagacza to jego zakup troche kosztuje).


Tu się wtrącę; do ściągnięcia owego pierścienia wystarczy kawalek drutu zagiętego w haczyk a z założeniem go z powrotem także można sobie poradzić bez użycia specjalnych narzędzi [cool]

Aby wyjąć półoś musisz tak jak wspomniał Laudan, zdjąć dekiel tylnego mostu (nie zapomnij wcześniej spuścić olej [zlosnik] ) ale zanim to zrobisz należy pod most ustawić np. podnośnik hydrauliczny (do dekla zamontowana jest poduszka łącząca cały ten bałagan z nadwoziem).
Od strony kół półoś jest przykręcona centralną śrubą ( klucz 13 ).
Po wykręceniu tej śruby i wyjęciu pierscienia Segera, podnosisz auto tak aby koło zawisło w powietrzu i poprostu wysuwasz przeguby z piasty i główki mostu.
Poradzisz sobie na pewno [oczko]
Życzę powodzenia.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł: Re: półośki
Post: sob cze 14, 2003 2:22 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:

kukas pisze:
2. Czy opłaca się szukać półosiek na złomie a jeśli tak, to po czym mam poznać, ze nie kupie gorszych od tych, które mam.


Na strazackiej, czy szyszkowej dostaniesz. Po luzie osiowym, wkrecic w imadlo i krecic za konce.



Byłem w zeszłym tygodniu na strażackiej i koleś strasznie biadolił na posuchę wśród beczek... Argumentował to mówiąc że na 5 ostatnio rozbieranych beczek była tylko 1 (jedna) sprawna półoś... Ale może coś znajdziesz...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 4:22 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ja mam wolne półośki do W123 chybe 2 lub 3 nie pamietam teraz moge ci je podesłać jak chcesz co prawda nie są pierwszej młodości ale luzów puki co nie mają może trzeba by wymienić gumowe osłony przegubów.

Co do wymiany półosi jest to w miare proste

1. zacigiągasz ręczny.

2. odkręcasz śruby 13 które zabezpieczają półoś przed wypadnięciem z piasty. UWAGA są dość długie i jak są zapieczone łatwo je ukręcić i wtedy robi sie duży problem - weź porządny klucz nasadowy.

3. Podnosisz tył auta na kobyłki ewentualnie jakieś cegłu tak wysoko abyś mógł swobodnie wleżć pod auto lub jedziesz na kanał. Czasami zalzezy to od amortyzatorów które masz z tyłu dobrze jest odkręcić góne końce amortyzatorów umożliwi to maksymale odchylenie wahaczy aż do oparcia sie o odbojniki na belce (ja tak np mam) bardzo ułatwia to wyjęcie półosi z piasty niby kilka mm a luz robi sie komfortowy :D. Jeżeli konieczne jest odkręcenie amorków to warto to zrobić przed podniesieniem auta. Jak sprawdzić czy trzeba je dokręcać podnieś auto z dokręconym amorkiem i sprawdź czy wahacz oparł sie na odbojniku jak nie to warto odkręcić amorek.

4. Spuścić olej z mostu !!! coby cie nie obrzygało :D ładnie będziesz wyglądał :D - potrzebny imbus 14

5. odkręcić pokrywe mostu śruby 15 - troche nietypowe i warto mieć do tego porządny klucz odkręcić pokrywe mostu od belki 4 śruby 10. Inaczej jej nie zdejmiesz.

5. wyjąć pierścienie zabezpieczające półosie w koście robi się to najlepiej specjalnym przurządem zrobionym ze szprychy rowerowej taki długi haczyk

6. uwaga na specjalne pierścienie dystansowe które są na półosi wewnątrz mostu - należy je założyć dokładnie tak jak były i najlepiej na te same półosie i strony auta.

7. wyciągasz półoś z piasty a potem z mostu - inaczej sie nieda :D

8. i to wszystko zakładanie w odrotnwj kolejności - dobrze jest wlać od razu nowy olej do mostu i dobrze jest od razu wumienić simeringi uszczelniające półosie nie jest to drogie a jak masz wyjęte półosie to aż sie prosi o ich wymiane.

9. Wymiany dokonyje sie przez wywalenie je z mostu operacji można dokonac zniszczeniowo i tak masz nowe na wymiane najłatwiej sie to robi szerokim przecinakiem i podważa sie simering na dźwignie - wymaga to troche wprawy ale powinieneś dać rade.

i chyba to tyle jeżeli chodzi o półosie.

Miłej zabawy ja to już robiłem z 6 razy.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł: Re: półośki
Post: sob cze 14, 2003 7:37 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 11, 2003 12:34 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Idzik pisze:
laudan pisze:
Byłem w zeszłym tygodniu na strażackiej i koleś strasznie biadolił na posuchę wśród beczek... Argumentował to mówiąc że na 5 ostatnio rozbieranych beczek była tylko 1 (jedna) sprawna półoś... Ale może coś znajdziesz...


niestety, dzwonilem dzisiaj i nie mieli


Na górę
 Tytuł: Re: półośki
Post: sob cze 14, 2003 7:46 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kukas pisze:
niestety, dzwonilem dzisiaj i nie mieli


W Miedzylesie na Brzoskwiniowej 1 regeneruja polosie, ponoc jest to dobry zaklad. W 2001 roku polos kosztowala u nich 300-350 PLN, na szrocie jak dobrze pamietam 200. Jak jeste teraz nie wiem, ale mam telefonik:

6155278

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 8:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
A czy słyszeliście czy do 123 nie pasują półośki od 124? Kiedyś gadałem z takim człowiekiem co to mi się chwalił, że powymieniał na te od 124.

Co do dostępności półosiek w Warszwie to jest ciężko. Dwa lata temu sam będąc w potrzebie zjeździłem kilka miejsc gubiąc kulki z półośki po całej w-wie [zlosnik]
Słyszałem o regeneracji za 600 od szt, z roczną gwarancją. To chyba duuużo

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 8:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Maniek pisze:
A czy słyszeliście czy do 123 nie pasują półośki od 124? Kiedyś gadałem z takim człowiekiem co to mi się chwalił, że powymieniał na te od 124.


oj cos chyba sie nie zgadza, bo w w124 sa innaczej montowane od storony mostu, moze mowil o w115 :lol:

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 8:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
laudan pisze:
oj cos chyba sie nie zgadza, bo w w124 sa innaczej montowane od storony mostu, moze mowil o w115 :lol:

Mi też się zdaje że gadał jakieś brednie. Ot taki rozgadany to był koleś... [zlosnik]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 8:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
MacKuz pisze:

Miłej zabawy ja to już robiłem z 6 razy.



dla czego musiales robic to tyle razy?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2003 11:14 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
szable pisze:
MacKuz pisze:

Miłej zabawy ja to już robiłem z 6 razy.



dla czego musiales robic to tyle razy?


Aby dobrze wyprofilowac szpryche [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2003 10:57 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
szable pisze:
MacKuz pisze:

Miłej zabawy ja to już robiłem z 6 razy.



dla czego musiales robic to tyle razy?


Kilka razy wymieniałem u siebie mosty.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2003 11:59 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MacKuz pisze:
Kilka razy wymieniałem u siebie mosty.


To podpowiedz MacKuz jak sie najlepiej wymienic most, bo to mnie czeka teraz.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2003 7:06 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
laudan pisze:
MacKuz pisze:
Kilka razy wymieniałem u siebie mosty.


To podpowiedz MacKuz jak sie najlepiej wymienic most, bo to mnie czeka teraz.


Wymiana mostu:

0. wszystkie poprzednie punkty +

1. odkręcenie wąłu od mostu klucz oczkowy 15 (o ile pamięram ) 0 imbus 6 lub 8 w celu zdjęcia wału z flamszy mostu dobrze jest poluzować wał na tej nakrętce przy podprze środkowej lub całkiem odkręcić podpore od podłogi śruby 4 x 10. Zdięcie plega na siłowym wypchnięciu wału z flanszy mostu zasami trzeba sie zdrowo namachać przy tym.

2. Odkrcić most od ławy 4 śryby 19 tu sie trzeba troche narobić bo dwie z nich są dość tródno dostępne te z tyłu po przednie ładnie widać po zdjęciu wału.

3. to tyle

4. montuje sie to z powrotem w odwrotnej kolejności przy montaży nalezy zwrócić uwage aby połączyć wał z flanszą mostu dokładnie w tej samej pozycji jak było to zmontowane dla tego przed demontażem dobrze jest zaznaczyć sobie na flanszy i wale kreche jakąś farba. Jeszcze uwaga do montażu należy uważać na tulejke centrującą która jest wewnątrz wału coby jej nie zgubić.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl