MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 1:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 21, 2003 7:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 21, 2003 1:35 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Wałbrzych
witam
prosze o pomoc w temacie , jaka powinna byc optymalna temperatura płynu chłodzacego. Skąd takie pytanie . Otóż swego czasu jezdżąć trasy po 100 - 150 km na wskaxniku temperatury utrzymywała mi sie stała temp. ok 80 st. C. Było to w okresie zimowo wiosennym. Ostatnimi czasy zauwayłem, iz temp ta na wskaźniku wynosi ok 90 - 95 st( przed kreską pomiedzy 80 a 12o) Czasami wskaźnik zachowuje sie dziwnie , np z 95 spada nagle do 80 lub po podjeździe na górkę widzę 100.
Nie wiem więc czy to juz szlag trafia układ chłodzenia czy też czujnik pomiaru temperatury.
Jak to jest u Was. Bedę wdzieczny za pomoc gdyż zawożę rodzinke na wakacje w wielkopolskie w ok Gniezna i nie chciałbym przez swoja niewiedzę czegoś schrzanić
PS . poziom pły nu jest ok.
Pozdrawiam

_________________
PIT
W 123 300D 1980
automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2003 8:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
U mnie na ciepłym silniku jest zawsze 82 stopnie ,chyba ,ze ostro daje po garach to wzrośnie do 88 stopnii.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2003 10:19 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Generalnie w fizyce zjawisko tak naglego spadku temperatury przy takiej pojemnosci cieplnej nie wystepuje. Na pewno cos jest zatem nie tak ze wskazaniem. Polecam dwa punkty - czujnik ponoc kolo 30PLN, i trudniejsze - weryfikacja polaczenia miedzy nim a wskaznikiem. Ciezko sie szuka czegos co jest czasami, a i to nie do konca... U mnie kiedys nie przekraczala temperatura 60 stopni C i wyszlo na slabe lacze elektryczne.
Powodzenia
PS. Jak zrobisz to to dalej bedziesz patrzyl...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2003 11:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Myśle, że Twój problem to wina elektryki. U mnie jest podobnie - raz rośnie , raz spada. Przy naciśnięciu świateł drogowych lub hamulca wskazanie rośnie, przy włączonych światłach generalnie jest wyższe. Ostatnio aż na trasie kilka razy stawałem sprawdzić. Jak podroła temp. powyżej kreski między 80 a 120 otworzyłem nagrzewnicę na full i wskazanie spadło w kilka sekund- według mnie zbyt mała bezwładnośc jak na taki układ, stąd moje twierdzenie.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2003 12:42 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Kilka sekund to pojecie wzgledne, rozumiejac odpowiednio maze tak sie zdazyc.
Jeszcze jedno - czesto na wolnych obrotach pompa nie kotluje. Czesto w korku dobrym patentem na spadek temperaturuy jest przegazowanie silnika, dziala to szybciej niz nagrzewnica, ktora w tym momencie nic nie pomoze, bedzie dawac zimne powietrze (powiedzmy nie podgrzane). W niej woda bedzie tak samo zimna jak w chlodnicy, trzeba tam wepchnac gotujaca sie wode z silnika!

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: ndz cze 22, 2003 2:35 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
U mnie wskazowka tez skakala od powyzej 80 (temperatura musiala wzrosnac powyzej 80 stopni, bo do 80 wszystko bylo ok) do 100 stopni i to w jednej chwili. Czujnik i polaczenie okazalo sie ok, wskaznik nawalil. Po wymianie zegarow, wskazowka nie wykazuje juz tendencji do naglych zmian polozenie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2003 8:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
ja musze powiedziec ze u mnie to normalne tzn. jezeli pod gorke mocno deptam to temperatura mi podskakuje nawet do kreski miedzy 80 a 120, ale jak zjezdzam z gorki to temp spada do 80 moze troche ponad 80. Sytuacja jest troche gorsza gdy klime zalacze, to moge zapomniec o ostrej jezdzie bo pod gorke to b szybko (w upalne dni) spazowka idzie do gory. Tłumacze to jednym ze silnik jest mocniej obciazony i drugie ze chłodnica klimy jest przed chłodnica silnika i poprostu ja grzeje. wiec albo układ chłodniczek jest nieoptymalnie dobrany (klima dokładana) albo nie wiem co :oops: Bez klimy ja wczesniej mowiłem jest oki ale nie jest tak jak w benzynkach gdzie zawsze temp była stała, a dieslach juz od dawna widze ze przy ostrych podjazdach pod gore temp rosnie jednak wentylator sie nie załaczał(w VW tak miałem) co znaczyło ze obieg płynu chłodzacego był zamały lub w dieslach przy ostrym garowaniu temp mocno rosnie. Tak czy siak musiałem sie do tego przyzwyczaic.

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl