MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 30, 2007 3:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Witam Panowie, mam problem z moim MB. Mianowicie wczoraj wieczorkiem odpaliłem go i jak zwykle czekałem aż się zagrzeje żeby nie zgasł potem. Odpalił bez problemu ale po chwili zaczynał zachowywać sie jak by mu mocy brakowało i rzucało nim tka jak by miał zgasnąć więc przyciskam gaz no i się trochę uspokoił pochodził ale za chwile zgasł sam :-? Jakieś dwie może trzy godzinki później znów odpalam go, pogrzałem trochę w miejscu i pojechałem gdzie miałem jechać. Natomiast dziś znów to samo tzn odpalam go (już nie tak łatwo) a ten pochodzi chwile i gaśnie. Wskaźnik paliwa pokazuje że jest pompka pod maską tez zalana. Co to może być :cry: ?

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 30, 2007 4:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Jak OM615/6/7 gaśnie i jest słaby to znaczy że nie dochodzi paliwo. Sprawdź filtry czy nie są przytkane oraz w drugiej kolejności co masz w baku bo może nie koniecznie ropę. Nie zaszkodzi też sprawdzić drożności wydechu tylko ciekawe jak [zlosnik] Ale jak podkreślam - nowe filtry i zobacz co dalej.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 30, 2007 6:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Może się zapowietrza? Sprawdź giętkie przewody paliwowe.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 30, 2007 9:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
No więc, chyba nic takiego strasznego jak myśleliście;P Właśnie tata wrócił skoczyliśmy z karnistrem profilaktycznie dolać paliwa, pokręciliśmy jakiś czas no i załapał paliwo;) a tak przy okazji odkryliśmy że jest jakieś podciśnienie w tej pompce przy silniku do ręcznego pompowania paliwa.

Więc coś jest ze wskaźnikiem który źle pokazuje [zlosnik]

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 12:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Nadeszły pierwsze mrozy i zaczynają się nowe problemy. Jednak nowy akumulator i dobry rozrusznik nie załatwiają wszystkich spraw.. :( MB nie chce mi odpalić, no chyba że go pociągnę to wtedy silnik przypomina że działa, jak myślicie czeka mnie remont jednostki napędowej... :-? ?

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 12:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Czarny pisze:
MB nie chce mi odpalić, no chyba że go pociągnę to wtedy silnik przypomina że działa, jak myślicie czeka mnie remont jednostki napędowej... ?


mierzyles mu cisnienie na cylindrach?!

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 12:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
U mnie to samo - lekki przymrozek w nocy, rano minus jeden i w ogóle nie miał siły odpalić... :(
Akumulator nowy, olej (Castrol High Mileage) i filtry świerzo zmienione, a w baku zimowe paliwo... Nie uśmiecha mi się perspektywa czekania aż autko odtaje...

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 12:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
fullsize pisze:
lekki przymrozek w nocy, rano minus jeden i w ogóle nie miał siły odpalić... Akumulator nowy, olej (Castrol High Mileage) i filtry świerzo zmienione, a w baku zimowe paliwo...


skoro tak i tylko lekki przymrozek,bo co to jst -1 to nie swiadczy wg.mnie odobrej kondycji motoru.
silnik ten(czyt.Diesel w W123 i nie tylko)powinien po pierwszym grzaniu swiec palic od strzala czy + czy -20st.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 12:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
1. Pomiar kompresji.
2. Ustawienie luzu zaworowego.
3. Ustawienie początku wtrysku na pompie.
4. Ponowny pomiar kompresji.
5. Decyzja.
6. Samochodem na Sylwestra do Zakopanego lub płacz i zgrzytanie zębów.
7. Archiwum.
8. Pozdrawiam.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 1:40 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
(me: how) pisze:
1. Pomiar kompresji.
2. Ustawienie luzu zaworowego.
3. Ustawienie początku wtrysku na pompie.
4. Ponowny pomiar kompresji.
5. Decyzja.
6. Samochodem na Sylwestra do Zakopanego lub płacz i zgrzytanie zębów.
7. Archiwum.
8. Pozdrawiam.


4a - sprawdzenie rozpylaczy wtryskiwaczy - może leją lub źle rozpylają paliwo i też jest problem z odpaleniem

Sytuacje może podratować troszkę grzałka w bloku silnika sam mam taką ale niestety na parkingu nie mam prądu :(. Jednak polecam takie rozwiązanie ludziom którzy parkują na swoich posesjach.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 7:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Jak się sprawdza wtryski ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 14, 2007 9:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Koledzy na początku to wy sprawdźcie czy wam świece grzeją bo chcecie się rzucić od razu na sprawdzanie wtrysków. A jeśli kolega czarny pisze że go musi ciągnąc żeby zagadał to raczej nie grzeją mu świece. A wogole gdyby lały wtryski to za pojazdem pojawial by sie dym a o tym nikt nie pisał.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 14, 2007 11:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 940#260940

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 10:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
pinkifranz pisze:
Koledzy na początku to wy sprawdźcie czy wam świece grzeją bo chcecie się rzucić od razu na sprawdzanie wtrysków. A jeśli kolega czarny pisze że go musi ciągnąc żeby zagadał to raczej nie grzeją mu świece. A wogole gdyby lały wtryski to za pojazdem pojawial by sie dym a o tym nikt nie pisał.

A żebyś wiedział. W ostatnia niedziele, auto pod blokiem, temperatura około zera, może nawet poniżej lekko, wsiadam i grzeje świece i przekręcam, świeżo zregenerowany rozrusznik kreci silnikiem z prędkością światła a tu nic :o Za autem tylko tabuny czarnego dymu i brak zapłonu [szalone] Próba numer 7 czy 8 zakończyła się powodzeniem [oczko]
Jak się okazało w poniedziałek, jedna ze świec nie grzała i to wystarczyło, wsadziłem komplecik nowych i co? I jak ręką odjął, jeszcze zaworki się wyreguluje bo chyba lekko graja(rytmicznie) i będzie alles gites [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 9:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Witam pisałeś że w ręcznej pompce paliwa powstaje podciśnienie, odkręć korek spustowy w baku znajduje się tam filterek i przeczyść go lub jeżeli masz budę od benzyny wymień na taki od diesla lub po prostu zrób w nim dziurę dolej jakiś środek do paliwa żeby rozpuścił wodę w paliwie np denaturat i twoje problemy powinny się skończyć bynajmniej u mnie po takim zabiegu sie skończyły [zlosnik]

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl