MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
temperatura płynu chłodzącego https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2947 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | piter72 [ sob cze 21, 2003 7:45 pm ] |
Tytuł: | temperatura płynu chłodzącego |
witam prosze o pomoc w temacie , jaka powinna byc optymalna temperatura płynu chłodzacego. Skąd takie pytanie . Otóż swego czasu jezdżąć trasy po 100 - 150 km na wskaxniku temperatury utrzymywała mi sie stała temp. ok 80 st. C. Było to w okresie zimowo wiosennym. Ostatnimi czasy zauwayłem, iz temp ta na wskaźniku wynosi ok 90 - 95 st( przed kreską pomiedzy 80 a 12o) Czasami wskaźnik zachowuje sie dziwnie , np z 95 spada nagle do 80 lub po podjeździe na górkę widzę 100. Nie wiem więc czy to juz szlag trafia układ chłodzenia czy też czujnik pomiaru temperatury. Jak to jest u Was. Bedę wdzieczny za pomoc gdyż zawożę rodzinke na wakacje w wielkopolskie w ok Gniezna i nie chciałbym przez swoja niewiedzę czegoś schrzanić PS . poziom pły nu jest ok. Pozdrawiam |
Autor: | VALENTINE123 [ sob cze 21, 2003 8:05 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie na ciepłym silniku jest zawsze 82 stopnie ,chyba ,ze ostro daje po garach to wzrośnie do 88 stopnii. |
Autor: | Ocet [ sob cze 21, 2003 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
Generalnie w fizyce zjawisko tak naglego spadku temperatury przy takiej pojemnosci cieplnej nie wystepuje. Na pewno cos jest zatem nie tak ze wskazaniem. Polecam dwa punkty - czujnik ponoc kolo 30PLN, i trudniejsze - weryfikacja polaczenia miedzy nim a wskaznikiem. Ciezko sie szuka czegos co jest czasami, a i to nie do konca... U mnie kiedys nie przekraczala temperatura 60 stopni C i wyszlo na slabe lacze elektryczne. Powodzenia PS. Jak zrobisz to to dalej bedziesz patrzyl... |
Autor: | Stomek [ sob cze 21, 2003 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
Myśle, że Twój problem to wina elektryki. U mnie jest podobnie - raz rośnie , raz spada. Przy naciśnięciu świateł drogowych lub hamulca wskazanie rośnie, przy włączonych światłach generalnie jest wyższe. Ostatnio aż na trasie kilka razy stawałem sprawdzić. Jak podroła temp. powyżej kreski między 80 a 120 otworzyłem nagrzewnicę na full i wskazanie spadło w kilka sekund- według mnie zbyt mała bezwładnośc jak na taki układ, stąd moje twierdzenie. |
Autor: | Ocet [ ndz cze 22, 2003 12:42 pm ] |
Tytuł: | |
Kilka sekund to pojecie wzgledne, rozumiejac odpowiednio maze tak sie zdazyc. Jeszcze jedno - czesto na wolnych obrotach pompa nie kotluje. Czesto w korku dobrym patentem na spadek temperaturuy jest przegazowanie silnika, dziala to szybciej niz nagrzewnica, ktora w tym momencie nic nie pomoze, bedzie dawac zimne powietrze (powiedzmy nie podgrzane). W niej woda bedzie tak samo zimna jak w chlodnicy, trzeba tam wepchnac gotujaca sie wode z silnika! |
Autor: | laudan [ ndz cze 22, 2003 2:35 pm ] |
Tytuł: | Re: temperatura płynu chłodzącego |
U mnie wskazowka tez skakala od powyzej 80 (temperatura musiala wzrosnac powyzej 80 stopni, bo do 80 wszystko bylo ok) do 100 stopni i to w jednej chwili. Czujnik i polaczenie okazalo sie ok, wskaznik nawalil. Po wymianie zegarow, wskazowka nie wykazuje juz tendencji do naglych zmian polozenie. |
Autor: | barto [ pn cze 23, 2003 8:34 am ] |
Tytuł: | |
ja musze powiedziec ze u mnie to normalne tzn. jezeli pod gorke mocno deptam to temperatura mi podskakuje nawet do kreski miedzy 80 a 120, ale jak zjezdzam z gorki to temp spada do 80 moze troche ponad 80. Sytuacja jest troche gorsza gdy klime zalacze, to moge zapomniec o ostrej jezdzie bo pod gorke to b szybko (w upalne dni) spazowka idzie do gory. Tłumacze to jednym ze silnik jest mocniej obciazony i drugie ze chłodnica klimy jest przed chłodnica silnika i poprostu ja grzeje. wiec albo układ chłodniczek jest nieoptymalnie dobrany (klima dokładana) albo nie wiem co ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |