MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
KOŁPAKI czyszczenie - malowanie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29469 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | SKOWRON [ pn paź 29, 2007 2:10 pm ] |
Tytuł: | KOŁPAKI czyszczenie - malowanie |
taki właśnie czeka mnie proces, i tukilka pytań - czym wyczyścić nalot z klocków hamulcowych na wewnętrznych stronach kołpaków, - czym ładnie wypolerować zewnętrzne strony, - czy przed lakierowaniem zedrzeć stary lakier, - i czy może ktoś ma jakiś sprytny sposob na lakierowanie środków kołpaków ? za wszelkie sugestie z góry dziękuję |
Autor: | MajsterGarage [ pn paź 29, 2007 2:28 pm ] |
Tytuł: | |
A to kolega widział http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/72/77/ |
Autor: | bary123ce [ pn paź 29, 2007 2:38 pm ] |
Tytuł: | |
proste, lecz czasochłonne. Muszę teraz lecieć, poźniej napiszę Ci jak to zrobić bo zęby na tym zjadłem. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> hehe MajsterGarage już był szybszy ![]() |
Autor: | SKOWRON [ pn paź 29, 2007 4:06 pm ] |
Tytuł: | |
przepraszam za lenistwo i wielkie dzięki ![]() |
Autor: | broneq [ pn paź 29, 2007 6:57 pm ] |
Tytuł: | |
Dodam tylko, że SKANSOL bardzo skuteczny jest. Nie malowałem moich, ale etap oczyszczania wcale nie jest taki czasochłonny. Na jednym z moich kołpaków były 3 warstwy lakieru (żółty, pomarańczowy a na tym zielony)! ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ pn paź 29, 2007 7:25 pm ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: Dodam tylko, że SKANSOL bardzo skuteczny jest
Wg moich źródeł już go nie produkują bo oprócz skutecznego ściągania lakieru miał trujące właściwości - każdy preparat do ściągania lakieru będzie ok. Skowron polecam na koniec psiuknąć bezbarwnym - bo niestety sam lakier użytkowany w naszych warunkach drogowych jest podatny na uszkodzenia i zużycie . |
Autor: | broneq [ pn paź 29, 2007 8:40 pm ] |
Tytuł: | |
Jeszcze na wiosnę kupowałem w chemicznym w Wieliczce (raptem 300m od mojego domu). Jakby co to mogę sprawdzić w garażu jeśli mi coś zostało (nie pamiętam) adres producenta! ![]() |
Autor: | Maniek [ wt paź 30, 2007 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
To może napisze taką krótką reminescencję po paru latach. 1. Malowanie sprayem to porażka bo lakier szybko odchodzi od swojego pierwotnego połysku i koloru ale to raczej nie było niespodzianką. Jak chcemy mieć kołpaki ładnie pomalowane to konieczne jest malowanie pistoletem i prawdziwym akrylem. Wtedy napewno darowałbym sobie lakier bezbarwny. Z resztą malowanie dwóch warstw przeciągające operacje w czasie i pozwalające farbie wyschnąć może zaowocować problemami w odlepianiu taśmy. Poszarpane brzegi lub z ostrymi rantami wtedy są gwarantowane. 2. Matowanie kołpaka jest konieczne (na jednym niezmatowanym w paru miejscach odlazł lakier przy dokładnym szorowaniu) lecz należy uważać bo płaszczyzny kołpaka zarysowane podczas matowania czy krojenia taśmy nozykiem a nie pokryte lakierem w zimę przy silnym soleniu dostają nalotów korozji (dziwne bo to w końcu nierdzewka ale z tego co wiem to możliwe) 3. Faktycznie preparaty typu SCANSOL odchodzą do lamusa ze wględu na szkodliwe działanie dla środowiska. Pozdrawiam |
Autor: | broneq [ wt paź 30, 2007 8:36 pm ] |
Tytuł: | |
Maniek pisze: 3. Faktycznie preparaty typu SCANSOL odchodzą do lamusa ze wględu na szkodliwe działanie dla środowiska. Tak samo jak benzyna "czerwona" i "żółta" ![]() ![]() Wiele dobrych rzeczy odchodzi i zastępowane jest przez słabsze ale "ekologiczne" badziewie ![]() Tak samo jest z AUTO-SMAREM. Malowałem nim podłogę po spawaniu od spodu. Miałem resztkę pojemnika, którym Tata malował podłogi jeszcze w pierwszej połowie lat '90 w naszym Maluszku. Jak otwarłem nowy to miał zupełnie inna konsystencję i zapach ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MercSwir [ wt paź 30, 2007 9:21 pm ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: w pierwszej połowie lat '90 broneq pisze: Jak otwarłem nowy to miał zupełnie inna konsystencję i zapach
Odpowiedz sobie sam. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A co myślicie o płynie hamulcowym starego typu. Ponoc rozpuszcza wszystko co napotka na swojej drodze |
Autor: | mojojojo13 [ wt paź 30, 2007 9:24 pm ] |
Tytuł: | |
Trzeba jeszcze dodać że występowały 2 rodzaje kołpaków - ze stali nierdzewnej polerowane - a drugie chromowane ( i te nie były malowane pod kolor auta) - na nich lakier zachowuje się inaczej niż na polerowanej nierdzewnej więc trzeba uważać - ja u siebie mam 1 takowy - mimo wcześniejeszego matowienia i odtłuszczania na tym jednym złaził mi płatami. Co do bezbarwnego pisałem oczywiście mając na myśli spray - bo właśnie takie miałem możliwości robiąc swoje kołpaki - oczywiście pistolet jest o klasę lepszy! ale też ciśnienie nie może być zbyt duże. I z doświadczenia proponuję poszukać jakiejś innej niż papierowa taśmy ( są takie??) bo po malowaniu , gdy taśma zwilgotnieje zostawia farfocle na pomalowanej powierzchni |
Autor: | kajtek1967 [ wt paź 30, 2007 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
Mam chromki bez koloru i zaj... cie to wygląda,natomiast chcę spytać jak zlikwidować lekki mat+wżery(kropki jakieś takie na met częściach chr i jakieś plamy jasne na chromach spływów tyłu. kropki mam na lusterkach i na grilu) nie rudy. Co poradzicie?szukałem ale chyba złe hasła pisałem |
Autor: | class [ śr paź 31, 2007 10:16 am ] |
Tytuł: | |
Kropek i wżerów na powłoce chromowej całkowicie nie zlikwidujesz. Nie można tego spolerować tak jak np. alu. Spróbuj pastą typu Autosol i miękką bawełnianą scierka. Tylko nie stosuj czasami papieru 2000 i pochodnych, bo chrom szlag trafi. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |