MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

KOŁPAKI czyszczenie - malowanie
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29469
Strona 1 z 1

Autor:  SKOWRON [ pn paź 29, 2007 2:10 pm ]
Tytuł:  KOŁPAKI czyszczenie - malowanie

taki właśnie czeka mnie proces, i tukilka pytań

- czym wyczyścić nalot z klocków hamulcowych na wewnętrznych stronach kołpaków,
- czym ładnie wypolerować zewnętrzne strony,
- czy przed lakierowaniem zedrzeć stary lakier,
- i czy może ktoś ma jakiś sprytny sposob na lakierowanie środków kołpaków ?

za wszelkie sugestie z góry dziękuję

Autor:  MajsterGarage [ pn paź 29, 2007 2:28 pm ]
Tytuł: 

A to kolega widział http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/72/77/

Autor:  bary123ce [ pn paź 29, 2007 2:38 pm ]
Tytuł: 

proste, lecz czasochłonne. Muszę teraz lecieć, poźniej napiszę Ci jak to zrobić bo zęby na tym zjadłem. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> hehe MajsterGarage już był szybszy :) dokładnie tak samo. jak masz jeszcze pytania to wal!

Autor:  SKOWRON [ pn paź 29, 2007 4:06 pm ]
Tytuł: 

przepraszam za lenistwo i wielkie dzięki :)

Autor:  broneq [ pn paź 29, 2007 6:57 pm ]
Tytuł: 

Dodam tylko, że SKANSOL bardzo skuteczny jest. Nie malowałem moich, ale etap oczyszczania wcale nie jest taki czasochłonny. Na jednym z moich kołpaków były 3 warstwy lakieru (żółty, pomarańczowy a na tym zielony)! :o

Autor:  mojojojo13 [ pn paź 29, 2007 7:25 pm ]
Tytuł: 

broneq pisze:
Dodam tylko, że SKANSOL bardzo skuteczny jest

Wg moich źródeł już go nie produkują bo oprócz skutecznego ściągania lakieru miał trujące właściwości - każdy preparat do ściągania lakieru będzie ok.
Skowron polecam na koniec psiuknąć bezbarwnym - bo niestety sam lakier użytkowany w naszych warunkach drogowych jest podatny na uszkodzenia i zużycie .

Autor:  broneq [ pn paź 29, 2007 8:40 pm ]
Tytuł: 

Jeszcze na wiosnę kupowałem w chemicznym w Wieliczce (raptem 300m od mojego domu). Jakby co to mogę sprawdzić w garażu jeśli mi coś zostało (nie pamiętam) adres producenta! [zlosnikz]

Autor:  Maniek [ wt paź 30, 2007 5:01 pm ]
Tytuł: 

To może napisze taką krótką reminescencję po paru latach.
1. Malowanie sprayem to porażka bo lakier szybko odchodzi od swojego pierwotnego połysku i koloru ale to raczej nie było niespodzianką. Jak chcemy mieć kołpaki ładnie pomalowane to konieczne jest malowanie pistoletem i prawdziwym akrylem. Wtedy napewno darowałbym sobie lakier bezbarwny. Z resztą malowanie dwóch warstw przeciągające operacje w czasie i pozwalające farbie wyschnąć może zaowocować problemami w odlepianiu taśmy. Poszarpane brzegi lub z ostrymi rantami wtedy są gwarantowane.
2. Matowanie kołpaka jest konieczne (na jednym niezmatowanym w paru miejscach odlazł lakier przy dokładnym szorowaniu) lecz należy uważać bo płaszczyzny kołpaka zarysowane podczas matowania czy krojenia taśmy nozykiem a nie pokryte lakierem w zimę przy silnym soleniu dostają nalotów korozji (dziwne bo to w końcu nierdzewka ale z tego co wiem to możliwe)
3. Faktycznie preparaty typu SCANSOL odchodzą do lamusa ze wględu na szkodliwe działanie dla środowiska.
Pozdrawiam

Autor:  broneq [ wt paź 30, 2007 8:36 pm ]
Tytuł: 

Maniek pisze:
3. Faktycznie preparaty typu SCANSOL odchodzą do lamusa ze wględu na szkodliwe działanie dla środowiska.
Tak samo jak benzyna "czerwona" i "żółta" :cry: :(
Wiele dobrych rzeczy odchodzi i zastępowane jest przez słabsze ale "ekologiczne" badziewie :(
Tak samo jest z AUTO-SMAREM. Malowałem nim podłogę po spawaniu od spodu. Miałem resztkę pojemnika, którym Tata malował podłogi jeszcze w pierwszej połowie lat '90 w naszym Maluszku. Jak otwarłem nowy to miał zupełnie inna konsystencję i zapach :-?
:roll: :roll: :roll: :roll:

Autor:  MercSwir [ wt paź 30, 2007 9:21 pm ]
Tytuł: 

broneq pisze:
w pierwszej połowie lat '90





broneq pisze:
Jak otwarłem nowy to miał zupełnie inna konsystencję i zapach




Odpowiedz sobie sam. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A co myślicie o płynie hamulcowym starego typu. Ponoc rozpuszcza wszystko co napotka na swojej drodze

Autor:  mojojojo13 [ wt paź 30, 2007 9:24 pm ]
Tytuł: 

Trzeba jeszcze dodać że występowały 2 rodzaje kołpaków - ze stali nierdzewnej polerowane - a drugie chromowane ( i te nie były malowane pod kolor auta) - na nich lakier zachowuje się inaczej niż na polerowanej nierdzewnej więc trzeba uważać - ja u siebie mam 1 takowy - mimo wcześniejeszego matowienia i odtłuszczania na tym jednym złaził mi płatami.

Co do bezbarwnego pisałem oczywiście mając na myśli spray - bo właśnie takie miałem możliwości robiąc swoje kołpaki - oczywiście pistolet jest o klasę lepszy! ale też ciśnienie nie może być zbyt duże.

I z doświadczenia proponuję poszukać jakiejś innej niż papierowa taśmy ( są takie??) bo po malowaniu , gdy taśma zwilgotnieje zostawia farfocle na pomalowanej powierzchni

Autor:  kajtek1967 [ wt paź 30, 2007 11:28 pm ]
Tytuł: 

Mam chromki bez koloru i zaj... cie to wygląda,natomiast chcę spytać jak zlikwidować lekki mat+wżery(kropki jakieś takie na met częściach chr i jakieś plamy jasne na chromach spływów tyłu. kropki mam na lusterkach i na grilu) nie rudy. Co poradzicie?szukałem ale chyba złe hasła pisałem

Autor:  class [ śr paź 31, 2007 10:16 am ]
Tytuł: 

Kropek i wżerów na powłoce chromowej całkowicie nie zlikwidujesz. Nie można tego spolerować tak jak np. alu.
Spróbuj pastą typu Autosol i miękką bawełnianą scierka. Tylko nie stosuj czasami papieru 2000 i pochodnych, bo chrom szlag trafi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/