MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 12:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob paź 06, 2007 2:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
hej,
juz dwukrotnie przesunela oraz lekko przegiela mi sie pytka przeplywomierza (co powoduje gasniecie samochodu na wolnych obrotach) Wypukalem troszke mlotkiem naprostowalem i jest ok.

Jaka moze byc tego przyczyna ze jednak sie przegina? Zaznaczam ze jezdze tylko na benzynie.
Pozdrawiam

_________________
W123 280CE 1979
BMW E46 320D
eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 10:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Najprawdopodobniej przyczyna tkwi w składzie mieszanki
Proponuje podjechac do ASO koszt nowej to 52,63zł (sosnowiec)
Nie ma co zakładac starej bo jej nigdy nie naprostujesz idealnie.

a masz LPG?

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 07, 2007 11:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Mam LPG - poprzedni wlasciciel wsadzil. Ale na LPG w ogole nie jezdze.

52zl - nowa plytka + regulacja skladu mieszanki?

Ewentualnie czy metoda garazowa jest w stanie poprawic sklad mieszanki?

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 07, 2007 12:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
bp pisze:
52zl - nowa plytka + regulacja skladu mieszanki?


Sama plytka.

bp pisze:
Ewentualnie czy metoda garazowa jest w stanie poprawic sklad mieszanki?


Jezeli masz analizator spalin...

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 9:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
A po regulacji w aso jakich kosztow sie spodziewac? Sprawa chyba jest juz prosta jak sie ma analizator?

ps. dzisiaj znowu mi zglasl bo plytka sie przesunela. moze jednak recznie poki co troche zmienic sklad mieszanki? prosze o wskazowki

Pozdr

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 12:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
bp pisze:
dzisiaj znowu mi zglasl bo plytka sie przesunela

może za słabo dokręcona? Zacznij od tego by być pewnym tego co zrobiłeś, skoro nie ma żadnych dupn..ć przez silnik, to jak samoczynnie, przykręcona śrubą M6 blaszka może się przemieszczać? Skoro nie używasz gazu, to zdejmij chociaż mikser z rozdzielacza niech silnik ma czym oddychać, bo teraz masz zbyt bogatą mieszankę.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 6:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Cytuj:
to zdejmij chociaż mikser z rozdzielacza


podaj jak mozesz jakies rady/wskazowki dla laika jak to zrobic zeby bylo bezpiecznie i niczego nie schrzanic

plytke przeplywomierza zamowilem dzisiaj w toruniu - koszt 40zl netto

pozdr

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 8:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
bp pisze:
podaj jak mozesz

Demontujesz pokrywę filtra powietrza, wyjmujesz wkład, od parownika odkręcasz wąż z gazem i demontujesz obudowę filtra powietrza (nie zapomnij o nakrętce nr 2 bo się będziesz szarpał (jeśli jest) [zlosnik], musisz zobaczyć jak jest zamontowany mikser z wężem od gazu ale prawdopodobnie tak jak większość z nich jest kręcony na dwie śruby (nr 1 ), wykręcasz i wszystko delikatnie zdejmujesz. Demontujesz wszystko to, co jest z gazem związane, zaślepiasz otwór w obudowie filtra powietrza po węzu gazowym ( np. przelotką/zatyczką /zaślepką taką jak otwory w karoserii (pamiętając o tym by były zakładane od zewnątrz do środka [ssanie motoru/podciśnienie] ) zakładasz wszystko tak jak było(oprócz gazu) pamiętając o odmie [zlosnik] .
Wyjmujesz bezpiecznik z gniazda gazu i możesz śmigać [zlosnik] . Nie proponuję Ci demontażu (chociasz jest prosty, skoro nie grzebałeś jeszcze przy tym [zlosnik] a można to zrobić nawet z gazem w zbiorniku)
Robisz jazdę próbną i jesteś ździwiony ale auto lepiej się zbiera i ma uboższą mieszankę. Jeśli się okaże, że dużo pali możesz jechać na kontrolny pomiar spalin
miłej zabawy
pozdro <br>Dodano po 3 minutach.:<br> A zapomniałem o fotce [zlosnik]
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1191912507_1.jpg
klapę popuść na śrubie, a dźwignia ją sama powinna ustawić, jak będzie dobrze, to nie powinna się zawieszać ani ocierać o ścianki rozdzielacza.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 09, 2007 9:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Fymek pisze:
Jezeli masz analizator spalin...

nie koniecznie jest potrzebny analizator, można to zrobić samemu ale w przypadku kolegi BP jesli masz LPG to nie ma takiej potrzeby, tak jak Wojtyła napisał zrzuc rozpylacz gaz zamontuj nową tarcze i powinno sie poprawić jesli nie to daj znac cos poradzimy.
Co do ASO (np Sosnowiec) nie wiem jak inne to oni nie posadają analizatora spalin dla samochodów nie posiadających katalizatora.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 10:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
no Panowie wywalilem to co od gazu i jakie efekty:

- ma lepszego kopa [cool]
- wydaje mi sie ze z rury idzie wiecej bialego dymu niz przed modyfikacja
- czuc lekkie "kichanie" z rury wydechowej :-?
- odkrylem w pokrywie filtra jeszcze ze 3 male dziurki po jakis chyba srubach nie mam pojecia co tam moglo byc wkrecone (rozumiem ze je zaklajstrowac?)

co do wymienionych objawow jakie podjac kroki?

z gory dzieki za kolejne wskazowki

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 12:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
bp pisze:
co do wymienionych objawow jakie podjac kroki?

Na spokojnie:
1. luz zaworowy
2. przerwy na świecach
3. wyprzedzenie zapłonu
A jak się jeszcze coś będzie działo to wtedy ewentualnie mieszankę (zobacz, czy jest zaślepka na regulacji składu, jeśli jest znaczyć może, że po założeniu gazu nie grzebano przy składzie)
miłej zabawy [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 12, 2007 10:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
kolejne poprawki:

-zamontwoalem nowa plytke przeplywomierza
-poprawilem ulozenie obudowy filtra powietrza - wydaje mi sie ze byla mala nieszczelnosc miedzy rantem przeplywomierza a obudowa filtra (brakowalo tez 1 sruby od mocowania filtra gdyz jak byl gaz to lezal troche wyzej, btw. sruba w innym miejscu niz na obrazku wyzej)

A nurtuje mnie jeszcze taka sparawa czy nad plytka przeplywomierza oprocz takiej poprzeczki z metalowym cylinderem, a filtrem powinien byc jeszcze jakis element?

i teraz objawy:
-na zimnym silniku po wdepnieciu gazu ma "zwieche" a dopiero po chwili przyspiesza
-na cieplym silniku wydaje mi sie ze zamula :-?
-niewielkie nieregularne "kichniecia" z rury wydechowej

co do regulacji luzy to robil mi to mechanik z jakies 4 miesiace temu, wymienilem tez swiece, kable wysokiego napiecia

jaka diagnoza Koledzy? ;)

btw. pytalem o regulacje skladu mieszanki przy okazji kupowania plytki przeplywomierza w Toruniu. powiedzieli ze to stowka z hakiem ale i tak maja popsuty analizator wiec pozytku z nich nie bedzie :)

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 12, 2007 11:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
bp pisze:
co do regulacji luzy to robil mi to mechanik z jakies 4 miesiace temu, wymienilem tez swiece, kable wysokiego napiecia


Nieważne kiedy regulowałeś zawory tylko ile km ujechałeś od tamtej pory [zlosnik] . M110 (szczególnie taki który już sporo przeszedł) wymaga częstej regulacji zaworów. Niejednokrotnie juz po 2000 km słychać, że zawory klepią, jednak to wszystko to są bardziej walory akustyczne, bo lepiej żeby klepały (za duże luzy) niż ma się któryś zawór podeprzeć.
Co do kabli to kupuj tylko z najwyższej półki, a jak nie to już lepiej jeździć na starych oryginałach i rzeźbic z dobrych używek.

bp pisze:
niewielkie nieregularne "kichniecia" z rury wydechowej


Mieszanka do regulacji, ale uważaj bo mało kto się tego podejmie i mało kto jest to w stanie zrobić dobrze, więc jedź do kogoś sprawdzonego, bo inaczej mogą Ci tak namącić, że wrócisz do domu z autem na lawecie :( .

Kiedy w tym sezonie chciałem wyregulować mieszankę w moim M 110 to komedia była świetna. Nikt nie chciał sie tego podjąć, a gdy zadzwoniłem do jednego warsztatu z polecenia mojego mechanika i się na niego powołałem to dostali takiego srania, że myślałem że się przewrócę ze śmiechu [hehe2] :

- Witam. Dzwonię z polecenia Pana K. Chciałbym wyregulować mieszankę w MB W 116 280 SE.
- W jakim samochodzie :o ?
- MB z silnikiem 2.8 benzyna z wtryskiem K-jet.
- Chwileczkę ja dam kolegę.
(podchodzi drugi mechanik, słychać po głosie, że starszy)
- Witam. Dzwonię z polecenia Pana K. Chciałbym wyregulować mieszankę w MB z silnikiem 2.8 benzyna z wtryskiem K-jet.
- O chwileczkę, ja dam szefa.
(podchodzi szef)
- Witam. Dzwonię z polecenia Pana K. Chciałbym wyregulować mieszankę w MB z silnikiem 2.8 benzyna z wtryskiem K-jet.
- Wie pan co, właściwie to się da zrobić, ale... nie teraz.
- Dlaczego? Kiedy mogę przyjechać?
- No... najlepiej jakby pan przyjechał w zimę, bo teraz to ja panu tego dobrze nie wyreguluję, bo jest za ciepło.
- :o Dziękuję, do usłyszenia.

[zlosniki] [happy] [hehe4]

Wobec powyższego życzę Ci powodzenia ;) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 13, 2007 10:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Cytuj:
Co do kabli to kupuj tylko z najwyższej półki, a jak nie to już lepiej jeździć na starych oryginałach i rzeźbic z dobrych używek.


Kupilem NGK.


Cytuj:
Niejednokrotnie juz po 2000 km słychać, że zawory klepią


Mysle, że 2000km jeszcze nie wykreciłem.


Cytuj:
W jakim samochodzie ?


Hehe nie ma jak to fachowcy ;) Dobra rozmowa :)


Poprzeczka ta nad plytka przelywomierza - do czego jest i jak powinna byc umocowana? Czy ten cylinderek powinien byc zwrocony w strone plytki czy w strone filtra?


Cytuj:
zrzuc rozpylacz gaz zamontuj nową tarcze i powinno sie poprawić jesli nie to daj znac cos poradzimy


a moze niesprawny regulator termiczny moze dawac podobne objawy. kiedys mechanik cos wspomnial ze mozliwe ze u mnie jest niesprawny. jak go sprawdzic?


Cytuj:
nie koniecznie jest potrzebny analizator, można to zrobić samemu


czuje ze opis moglby sie przydac [oczko]


pozdr

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 12:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
[quote="bp"]A nurtuje mnie jeszcze taka sparawa czy nad plytka przeplywomierza oprocz takiej poprzeczki z metalowym cylinderem, a filtrem powinien byc jeszcze jakis element? [/quote]
[quote="bp"]Poprzeczka ta nad plytka przelywomierza - do czego jest i jak powinna byc umocowana? Czy ten cylinderek powinien byc zwrocony w strone plytki czy w strone filtra? [/quote]


zebys nie miał watpliwosci, tak to powinno wygladać:

http://img509.imageshack.us/img509/5913/kjet1in1.jpg



[quote="bp"]i teraz objawy:
-na zimnym silniku po wdepnieciu gazu ma "zwieche" a dopiero po chwili przyspiesza
-na cieplym silniku wydaje mi sie ze zamula
-niewielkie nieregularne "kichniecia" z rury wydechowej [/quote]

a silnik na wolnych obrotach pracuje równo? czy pracuje na wszystkie cylindry?
czy na zimnym silniku masz zwiekszone obroty (chodzi mi o tzw ssanie)?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl