MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
regulacja w 123 2.3 bezyna https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=28758 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dulek [ śr wrz 26, 2007 1:26 pm ] |
Tytuł: | regulacja w 123 2.3 bezyna |
witam mam problem z moja beczuszka jest to 2.3 benzyna na wtrysku i pali mi ok 35 litrow gazu a 30 bezyny co mam robic jak nie mam za bardzo funduszu na mechanika ????????? moze ktos mial taki problem i wie co i jak sie ustawia w tych autkach pozdrowianka |
Autor: | lysy2 [ śr wrz 26, 2007 3:05 pm ] |
Tytuł: | |
znajdz dobrego diagnoste i zaplac mu 50zl za regulacje wyjdzie taniej niz jazda przez tydzien moge polecic we Wrocku goscia od LPG goscia od Pb zabrali do wojska i teraz nie ma opcji kontaktu ![]() a sam na poczatek sprawdz czystosc filtrow (powietrza i lpg), stan swiec i czy nie ma dziury w baku ![]() 4 swiece BERU to jakies 36zl filtr powietrza Filtron to tez jakies 30zl filtr gazu to 10zl poczytaj na forum o srubach do regulacji wolnych i wysokich obrotow na lpg oraz skladu mieszanki na Pb w skrocie: Pb - sklad mieszanki przez otworek w pokrywie filtra pow. (gleboko jest tam mala sruba.) wolne obr. - duza sruba miedzy pokrywa zaworow, a obudowa filtra pow. LPG - daj fachowcom duza sruba na wezu miedzy parownikiem a mixerem to wysokie obroty, a pokretlo na parowniku to sklad mieszanki/wolne obr. |
Autor: | dulek [ śr wrz 26, 2007 5:53 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki bardzo lysy 2 jutro zaczne obczajac co i jak jak sie nie uda to do mechanika zawioze pozdro |
Autor: | georem [ śr wrz 26, 2007 8:11 pm ] |
Tytuł: | |
A kto ma i może mi wkleić zdjęcie naklejki z pasa przedniego dotyczącej ustawienia zaworów i składu mieszanki i tej reszty do silnika M102 własnie z W123. Proszę bo moja naklejka jest niekompletna. |
Autor: | lysy2 [ czw wrz 27, 2007 8:21 am ] |
Tytuł: | |
poszukaj na forum lub na stronie klubowej Idzik wrzucał, ja wrzucałem i ktoś inny też ![]() z tego co pamietam to jest: 15 i 30 ponizej 60'C 20 i 35 powyzej 60'C jak nie zapomne i zajrze dzis pod maske to powiem dokladnie ![]() to bedzie wiadomo o czym mowimy |
Autor: | THC [ czw wrz 27, 2007 8:45 am ] |
Tytuł: | |
![]() |
Autor: | georem [ czw wrz 27, 2007 10:44 am ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: 15 i 30 ponizej 60'C
20 i 35 powyzej 60'C Co ciekawe u mnie jest lewa strona naklejki z danymi do ustawienia zaworów, a ta część z zapłonem i mieszanką jest ładnie wycięta, nie wiedzieć czemu. ![]() Zastanawia mnie jeszcze inna sprawa, rodzaj paliwa, a ustawienie zapłonu, kiedyś nie było paliwa 95 tylko 91 o ile się nie mylę, czy przy ustawianiu zapłonu nie powinno sie ciut go przyśpieszyć/opóźnić? |
Autor: | lysy2 [ czw wrz 27, 2007 11:27 am ] |
Tytuł: | |
im wieksza liczba oktanowa tym bardziej mozna zaplon przyspieszyc ![]() ale ja mysle, ze nie wiecej jak 3' dla Pb a tak miedzy nami to nie wierze, ze nasza Pb ma 95 okt. raczej ma 91 - tyle co ta sprzed 30 lat ![]() dla LPG mam chyba 5' przyspieszony - juz nie pamietam ![]() |
Autor: | THC [ czw wrz 27, 2007 3:50 pm ] |
Tytuł: | |
To jak sie bezie zachowywał ten silnik na 98? |
Autor: | lysy2 [ czw wrz 27, 2007 8:38 pm ] |
Tytuł: | |
normalnie ![]() bedzie mial mniejsze spalanie stukowe jak wyprzedzisz zaplon, to spalanie stukowe wzrosnie, chyba ze dasz dobrej benzyny - wtedy ok a samo wyprzedzenie zapl. sprawi ze autko bedzie mialo ciut lepsze parametry ![]() |
Autor: | georem [ wt paź 02, 2007 2:07 pm ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: im wieksza liczba oktanowa tym bardziej mozna zaplon przyspieszyc
![]() ale ja mysle, ze nie wiecej jak 3' dla Pb a tak miedzy nami to nie wierze, ze nasza Pb ma 95 okt. raczej ma 91 - tyle co ta sprzed 30 lat ![]() dla LPG mam chyba 5' przyspieszony - juz nie pamietam ![]() Kolejna pomiary i wnioski: Więc mam takie pytanie dodatkowe, ustawilismy CO w granicach 0,5 i wyregulowałem obroty na jakies 750, ale przy obrotach 2000-3000 CO jest na poziomie 4,5-6 i to chyba jest za dużo, co proponujecie, sprawdzę jeszcze zapłon ale czy to dobry trop? ![]() |
Autor: | Wojtyla [ wt paź 02, 2007 4:27 pm ] |
Tytuł: | |
Witam georem pisze: sprawdzę jeszcze zapłon ale czy to dobry trop?
zaworki i przerwy na świeczkach też ![]() pozdro |
Autor: | georem [ wt paź 02, 2007 4:31 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Witam
georem pisze: sprawdzę jeszcze zapłon ale czy to dobry trop? zaworki i przerwy na świeczkach też ![]() pozdro Świeczki sa po kilku tysiącach km, a zawory w M102 wyreguluję sam bez specjalnego klucza? Bo w serwisie powiedzieli że mi nie zrobią bo nie mają klucza do regulacji. |
Autor: | Wojtyla [ śr paź 03, 2007 1:54 pm ] |
Tytuł: | |
Witam georem pisze: Świeczki sa po kilku tysiącach km, a zawory w M102 wyreguluję sam bez specjalnego klucza? U mnie wystarczy wkrętak krzyżowy ale dobry, z utwardzoną końcówką, klucz nie pamiętam 11-13, szczelinomierz, a świeczki, że są nowe, to nie oznacza, że mają dobrą przerwę. Zaweźmij szczelinomierz i sprawdź, ewentualnie doreguluj. georem pisze: bo nie mają klucza do regulacji.
Do silników wysokoprężnuych potrzebują 2ch 14ek powyginanych, z czego jedna musi być dłuższa (część przy rozwarciu) niż druga (ja mam pocięte i pospawane), klucz do talerzyków nie pamiętam, bo już nie zwracam na niego uwagi (śmiesznie wycięty coś koło ~28) i dużą cierpliwość ![]() pozdro |
Autor: | MajsterGarage [ śr paź 03, 2007 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
A kolega dulek zapoznał sie z regulaminem (avatar)? Sorry za OT ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |