MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

regulacja w 123 2.3 bezyna
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=28758
Strona 1 z 1

Autor:  dulek [ śr wrz 26, 2007 1:26 pm ]
Tytuł:  regulacja w 123 2.3 bezyna

witam mam problem z moja beczuszka jest to 2.3 benzyna na wtrysku i pali mi ok 35 litrow gazu a 30 bezyny co mam robic jak nie mam za bardzo funduszu na mechanika ????????? moze ktos mial taki problem i wie co i jak sie ustawia w tych autkach pozdrowianka

Autor:  lysy2 [ śr wrz 26, 2007 3:05 pm ]
Tytuł: 

znajdz dobrego diagnoste i zaplac mu 50zl za regulacje
wyjdzie taniej niz jazda przez tydzien
moge polecic we Wrocku goscia od LPG
goscia od Pb zabrali do wojska i teraz nie ma opcji kontaktu [zlosnik]

a sam na poczatek sprawdz czystosc filtrow (powietrza i lpg), stan swiec i czy nie ma dziury w baku [zlosnik]
4 swiece BERU to jakies 36zl
filtr powietrza Filtron to tez jakies 30zl
filtr gazu to 10zl

poczytaj na forum o srubach do regulacji wolnych i wysokich obrotow na lpg oraz skladu mieszanki na Pb

w skrocie:
Pb - sklad mieszanki przez otworek w pokrywie filtra pow. (gleboko jest tam mala sruba.)
wolne obr. - duza sruba miedzy pokrywa zaworow, a obudowa filtra pow.

LPG - daj fachowcom
duza sruba na wezu miedzy parownikiem a mixerem to wysokie obroty, a pokretlo na parowniku to sklad mieszanki/wolne obr.

Autor:  dulek [ śr wrz 26, 2007 5:53 pm ]
Tytuł: 

dzieki bardzo lysy 2 jutro zaczne obczajac co i jak jak sie nie uda to do mechanika zawioze pozdro

Autor:  georem [ śr wrz 26, 2007 8:11 pm ]
Tytuł: 

A kto ma i może mi wkleić zdjęcie naklejki z pasa przedniego dotyczącej ustawienia zaworów i składu mieszanki i tej reszty do silnika M102 własnie z W123. Proszę bo moja naklejka jest niekompletna.

Autor:  lysy2 [ czw wrz 27, 2007 8:21 am ]
Tytuł: 

poszukaj na forum lub na stronie klubowej
Idzik wrzucał, ja wrzucałem i ktoś inny też :)
z tego co pamietam to jest:
15 i 30 ponizej 60'C
20 i 35 powyzej 60'C
jak nie zapomne i zajrze dzis pod maske to powiem dokladnie :) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> dulek - uzupelnij w profilu skad jestes i opis auta
to bedzie wiadomo o czym mowimy

Autor:  THC [ czw wrz 27, 2007 8:45 am ]
Tytuł: 

Obrazek

Autor:  georem [ czw wrz 27, 2007 10:44 am ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
15 i 30 ponizej 60'C
20 i 35 powyzej 60'C


Co ciekawe u mnie jest lewa strona naklejki z danymi do ustawienia zaworów, a ta część z zapłonem i mieszanką jest ładnie wycięta, nie wiedzieć czemu. :roll: Ale jak widać wyżej wszystko stało się jasne, dzieki!
Zastanawia mnie jeszcze inna sprawa, rodzaj paliwa, a ustawienie zapłonu, kiedyś nie było paliwa 95 tylko 91 o ile się nie mylę, czy przy ustawianiu zapłonu nie powinno sie ciut go przyśpieszyć/opóźnić?

Autor:  lysy2 [ czw wrz 27, 2007 11:27 am ]
Tytuł: 

im wieksza liczba oktanowa tym bardziej mozna zaplon przyspieszyc :)
ale ja mysle, ze nie wiecej jak 3' dla Pb
a tak miedzy nami to nie wierze, ze nasza Pb ma 95 okt.
raczej ma 91 - tyle co ta sprzed 30 lat :)
dla LPG mam chyba 5' przyspieszony - juz nie pamietam :)

Autor:  THC [ czw wrz 27, 2007 3:50 pm ]
Tytuł: 

To jak sie bezie zachowywał ten silnik na 98?

Autor:  lysy2 [ czw wrz 27, 2007 8:38 pm ]
Tytuł: 

normalnie :)
bedzie mial mniejsze spalanie stukowe
jak wyprzedzisz zaplon, to spalanie stukowe wzrosnie, chyba ze dasz dobrej benzyny - wtedy ok
a samo wyprzedzenie zapl. sprawi ze autko bedzie mialo ciut lepsze parametry :)

Autor:  georem [ wt paź 02, 2007 2:07 pm ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
im wieksza liczba oktanowa tym bardziej mozna zaplon przyspieszyc :)
ale ja mysle, ze nie wiecej jak 3' dla Pb
a tak miedzy nami to nie wierze, ze nasza Pb ma 95 okt.
raczej ma 91 - tyle co ta sprzed 30 lat :)
dla LPG mam chyba 5' przyspieszony - juz nie pamietam :)


Kolejna pomiary i wnioski:

Więc mam takie pytanie dodatkowe, ustawilismy CO w granicach 0,5 i wyregulowałem obroty na jakies 750, ale przy obrotach 2000-3000 CO jest na poziomie 4,5-6 i to chyba jest za dużo, co proponujecie, sprawdzę jeszcze zapłon ale czy to dobry trop? :roll:

Autor:  Wojtyla [ wt paź 02, 2007 4:27 pm ]
Tytuł: 

Witam
georem pisze:
sprawdzę jeszcze zapłon ale czy to dobry trop?

zaworki i przerwy na świeczkach też [zlosnik]
pozdro

Autor:  georem [ wt paź 02, 2007 4:31 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
Witam
georem pisze:
sprawdzę jeszcze zapłon ale czy to dobry trop?

zaworki i przerwy na świeczkach też [zlosnik]
pozdro


Świeczki sa po kilku tysiącach km, a zawory w M102 wyreguluję sam bez specjalnego klucza? Bo w serwisie powiedzieli że mi nie zrobią bo nie mają klucza do regulacji.

Autor:  Wojtyla [ śr paź 03, 2007 1:54 pm ]
Tytuł: 

Witam
georem pisze:
Świeczki sa po kilku tysiącach km, a zawory w M102 wyreguluję sam bez specjalnego klucza?

U mnie wystarczy wkrętak krzyżowy ale dobry, z utwardzoną końcówką, klucz nie pamiętam 11-13, szczelinomierz, a świeczki, że są nowe, to nie oznacza, że mają dobrą przerwę. Zaweźmij szczelinomierz i sprawdź, ewentualnie doreguluj.

georem pisze:
bo nie mają klucza do regulacji.

Do silników wysokoprężnuych potrzebują 2ch 14ek powyginanych, z czego jedna musi być dłuższa (część przy rozwarciu) niż druga (ja mam pocięte i pospawane), klucz do talerzyków nie pamiętam, bo już nie zwracam na niego uwagi (śmiesznie wycięty coś koło ~28) i dużą cierpliwość [zlosnik]
pozdro

Autor:  MajsterGarage [ śr paź 03, 2007 3:57 pm ]
Tytuł: 

A kolega dulek zapoznał sie z regulaminem (avatar)?

Sorry za OT ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/