MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[INNE] Temperatura wody OM 617 913
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=28651
Strona 1 z 1

Autor:  maniak99 [ czw wrz 20, 2007 7:16 pm ]
Tytuł:  [INNE] Temperatura wody OM 617 913

Witam
W związku z zastosowaniem innej chłodnicy z dwoma wentylatorami ele. potrzebuje wiedzieć przy jakiej temperaturze powinien załączać sie pierwszy went. a przy jakiej drugi.


pzdr.

Autor:  maniak99 [ ndz wrz 23, 2007 6:44 pm ]
Tytuł: 

Nikt nie pomoże?

Autor:  Xytras [ ndz wrz 23, 2007 7:37 pm ]
Tytuł: 

A moze cos wiecej? Masz jakas rzebe i zamiast wiatraka na stale chcesz dac dwa elektryczne? To sobie ustaw jeden na powiedzmy 87 a drugi na 95...

Autor:  maniak99 [ ndz wrz 23, 2007 9:00 pm ]
Tytuł: 

Orginalnie była wiskoza, ale ze względu na to że teraz silnik jest sporo poniżej chłodnicy to orginał odpada więc mam dwa ele. wentylatory , i do tego auto będzie jeździć w terenie więc prędkości niebędą raczej wielkie



pzdr.
Mariusz.

Autor:  MacKuz [ ndz wrz 23, 2007 10:09 pm ]
Tytuł: 

maniak99 pisze:
jeździć w terenie więc prędkości niebędą raczej wielkie


ale motor będzie dostawał w kość :D ustaw tak jak ci kolega podpowiada - za niska temperatura też nie jest dobra.

Autor:  /8 [ ndz wrz 23, 2007 10:38 pm ]
Tytuł: 

Witam,

MacKuz pisze:
ale motor będzie dostawał w kość ustaw tak jak ci kolega podpowiada - za niska temperatura też nie jest dobra

temperatura nie może być za wysoka - wiadomo dlaczego, ani za niska - np. wtedy silnik pracuje mniej wydajnie

Autor:  maniak99 [ śr sty 09, 2008 11:06 pm ]
Tytuł: 

Witam
Czy można zastosować jako awaryjne gaszenie silnika( ( np. przy przewrotce) odciecie całkowite powietrza do kolektora dolotowego poprzez zastosowanie zaworu kulowego , oczywiście o odpowiedniej średnicy?

Autor:  marcinMB123200D [ śr sty 09, 2008 11:27 pm ]
Tytuł: 

Z tym zaworem to chyba nie da rady bo podciśnienie będzie go otwierało i kiepa . Coś z elektroniką trzeba zastosować jak w niektórych francuzach wyłącznik bezwładnościowy.

Autor:  maniak99 [ śr sty 09, 2008 11:49 pm ]
Tytuł: 

Elektronika raczej odpada , rozwiązanie ma być maksymalnie proste , silnik jest w terenówce więc ryzyko dachowania jest bardzo realne, poza tym nierozumie jak podciśnienie otworzy mi taki zawór skoro linka będzie trzymać za wajche przy tym zaworze w pozycji zamkniętej. Ale chodziło mi o to czy przy zamknięciu dolotu powietrza nie uszkodze silnika jako tako dusząc go w ten sposób i chyba powinien natychmiast zgasnąć?

za wszelkie sugestje będe wdzięczny

pzdr.
Mariusz.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/