MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

wyposażenie i silnik w123
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=28650
Strona 1 z 2

Autor:  ixes [ czw wrz 20, 2007 6:54 pm ]
Tytuł: 

Witam

Interesuje mnie do jakiego roku w w123 montowano kierownice z 2 serii w115, oraz do którego roku montowano silnik 200d 55KM z mokrym filtrem.

Pytanie na dokladke - jaki jest wypas i tapicerka tego w123

8135056.........40
123.120.10
22523.2......673G



dzięki i pozdrawiam <br>Dodano po 10 minutach.:<br> z tego co znalazłem to kierownice do 8.79 a silnik do 01.79 nadal czekam na odp o tabl. lak. <br>Dodano po 1 godzinach. 46 minutach.:<br> jak juz tak pytam to : czy z VINu albo czegoś innego mozna odczytać nr. silnika ??

Autor:  broneq [ czw wrz 20, 2007 7:32 pm ]
Tytuł: 

Mnie się wydaje, że zarówno silniki jak i kierownice były do końca pierwszej serii czyli do 9-10.79. Poem pewnie jakieś niedobitki się trafiały. I seria charakteryzuje się też innymi różnicami względem II. Np zegary z trójkątami zamiast strzałek od migaczy [zlosnik] i inne drobiazgi. Musiałbym sprawdzić [zlosnikz]

Autor:  ixes [ czw wrz 20, 2007 9:27 pm ]
Tytuł: 

trójkąty są tak jak srebrne środki przy zegarach napisy oel, tank temp zamiast ikonek i inna faktura deski rozdzielczej i male korbki od szyb. A jak wygląda sprawa z panelem od nawiewu jest caly czarny na dwa suwaki. Autko niby 78 ale dokladnej daty nie znam bo ruska nie dziala przed `80. Tylko silnik 200d wygląda na 60KM a poVINiem być (z tego co piszesz) 55KM :-? no i kiera ale to nie problem zmienić...

Autor:  drwalu [ pt wrz 21, 2007 7:45 am ]
Tytuł: 

2 suwaki pojawily sie dopiero w totalnym koncu 79 roku.

Autor:  Perzu126 [ pt wrz 21, 2007 10:37 am ]
Tytuł: 

Przepraszam, ze sie wtrace... [zlosnikz]
A od którego roku byly montowane w beczkach prostokatne swiatla z przodu? Z tego co wiem to chyba od 1982 w III serii- mam racje czy nie?

Autor:  kubol [ pt wrz 21, 2007 10:51 am ]
Tytuł: 

drwalu pisze:
2 suwaki pojawily sie dopiero w totalnym koncu 79 roku.


Nieprawda, bo od września 1980 r. Był to ostatni element wprowadzony zmianami do II serii.

Zresztą jest o tym na forum masa, trzeba poszykać.

Autor:  broneq [ pt wrz 21, 2007 12:54 pm ]
Tytuł: 

Perzu126 pisze:
mam racje czy nie?

I masz i nie masz.

Kwadratowe lampy montowane były od początku produkcji modelu w wersjach 280 i 280E, oraz we wszystkich COUPE. Od III serii dostały je też wszystkie pozostałe. 8) 8) 8) 8)

Autor:  Perzu126 [ pt wrz 21, 2007 11:55 pm ]
Tytuł: 

broneq pisze:
Perzu126 pisze:
mam racje czy nie?

I masz i nie masz.

Kwadratowe lampy montowane były od początku produkcji modelu w wersjach 280 i 280E, oraz we wszystkich COUPE. Od III serii dostały je też wszystkie pozostałe. 8) 8) 8) 8)


Czyli w moim powinny byc okragle, poniewaz ja mam sedana 300d z 1980roku. Poza tym po rozszyfrowaniu VINu wyszlo ze oswietlenie w moim bylo oryginalne Helli. Narazie mam jedna lampe Boscha a druga to jakas Chinska podróbka(nawet nie idzie jej dobrze ustawic i ciagle swieci za nisko :x )- czyli ktos przede mną troche przekombinowal...

Autor:  broneq [ ndz wrz 23, 2007 3:04 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie tak! 300D 1980 rok to albo końcóweczka I serii albo po prostu II seria (raczej II) zatem powinien mieć już nową kierownicę (bez żeberek), silnik palony na kluczyk o mocy 88KM, kontrolki kierunkowskazów w kształcie strzałek a nie trójkątów, dmuchawę na dwa suwaki i kwadratowe a nie uszate zagłówki no i właśnie te lampy okrągłe . O ile wiem to w ASO oryginalne lampy okrągłe (ale chyba BOSCH) są po 150pln (TAK TAK po sto pięćdziesiąt złotych polskich nowych!!). Ale nie wiem czy to jeszcze aktualne, bo po tyle były jakoś na wiosnę (chyba w promocji). [zlosnikz]

Autor:  Perzu126 [ ndz wrz 23, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

broneq pisze:
Dokładnie tak! 300D 1980 rok to albo końcóweczka I serii albo po prostu II seria (raczej II) zatem powinien mieć już nową kierownicę (bez żeberek), silnik palony na kluczyk o mocy 88KM, kontrolki kierunkowskazów w kształcie strzałek a nie trójkątów, dmuchawę na dwa suwaki i kwadratowe a nie uszate zagłówki no i właśnie te lampy okrągłe . O ile wiem to w ASO oryginalne lampy okrągłe (ale chyba BOSCH) są po 150pln (TAK TAK po sto pięćdziesiąt złotych polskich nowych!!). Ale nie wiem czy to jeszcze aktualne, bo po tyle były jakoś na wiosnę (chyba w promocji). [zlosnikz]


Czyli ja mam druga serię, poniewaz to co napisales sie zgadza w calosci no oprócz okraglych swiatel, których nie mam :( A te 150zl to za sztukę?

Autor:  Przemo-MEL [ czw wrz 27, 2007 12:00 pm ]
Tytuł: 

Mój samochód był z lutego 80 i dmuchawę miał jeszcze na jeden suwak. Więc ta dmuchawa na dwa suwaki to raczej w III serii dopiero, albo po drodze w drugiej. Ale na pewno nie od początku II-ej (sprawdziłem w prospekcie MB z 80/81).

Autor:  broneq [ czw wrz 27, 2007 12:44 pm ]
Tytuł: 

okok
Nie kłucę się ;) wiem, że w II serii były już dwa suwaki, ale nie wiedziałem czy od początku [zlosnik] teraz już wiem, że nie [zlosnik] ale czy pokrętła masz już z nową skalą i w nowym kształcie? Jak w W126/W201, czy jak W116?

Autor:  THC [ czw wrz 27, 2007 3:40 pm ]
Tytuł: 

hehehehe

Kto z Was poda dzień wejscia II serii na rynek?
Nie ma takiej daty gdyż w latach 79-80 duża liczba elementów wyposażenia była montowana w autach uważanych za I jak również za II serię.
Są beczki z 80 roku na jeden suwak, są z 79 na jeden suwak, duży awaryjny ale nowa tapicerka (sosenka) i nowe zegary.
To jest tak namieszane w tych dwóch rocznikach,że kto wie czy nie zawieruszyła im sie nagrzewnica na jeden suwak i nie włożyli jej jeszcze w 81?
Nie ma co okreslać, że ja mam 80 i to druga seria, bo może być dużo elementów jeszcze z pierwszej.Tak samo jak w 79 jest juz tapicerka i zegary z drugiej,a także nowa kierownica i nowa deska rozdzielcza,a jeszcze stare M115:)
Wiadomo kiedy weszła i seria to raczej oczywiste, i wiadomo kiedy III, ale co do drugiej to sa dwa lata wkładania starych i nowych wzorów wyposażenia.

Autor:  Przemo-MEL [ czw wrz 27, 2007 9:35 pm ]
Tytuł: 

Zajrzałem do prospektu z 8.81 i już są dwa suwaki, ale jeszcze duży przycisk awaryjnych i stare przyciski elektrycznych szyb. A ja w swoim (02.80) jak już wspomniałem miałem jeden suwak, ale pokrętła już te nowe:)

Autor:  kielbik [ czw wrz 27, 2007 10:09 pm ]
Tytuł: 

THC pisze:
Kto z Was poda dzień wejscia II serii na rynek?
ja podam, dosyc dokladnie, za literatura techniczna Mercedesa: "bis, bzw. ab Fgst Neuaustattung 9/79". Druga seria wprowadzona zostala we wrzesniu 1979 i charakteryzuja ja przede wszystkim nowe wzory tapicerki oraz faktura deski rozdzielczej (tak samo zreszta jak wszystkie inne pierwsze/drugie i trzecie serie). Rzeczywiscie takie duperele jak suwaki nawiewu, ksztalt strzalek w zegarach czy instalacja kierunkowskazow (maly wlacznik swiatel awaryjnych to tylko zewnetrzna oznaka zmodyfikowanej instalacji - zmieniono przekaznik, ktory powedrowal wtedy za popielnicze a wczesniej zintegrowany byl z wlacznikiem awaryjnych) zmieniane byly pozniej. Moja 250 T jest z kwietnia 1980 i ma jeden suwak (ale juz nowy wzor podswietlanych symboli nawiewu), natomiast 280 TE jest z grudnia 1980 i ma juz dwa suwaki. Obie sa drugoseryjne (tapicerka w jodelke) i obie maja duze wlaczniki swiatel awaryjnych (male wprowadzono dopiero pod koniec 1981 roku. M102 wcale nie byl wprowadzony rownoczesnie z druga seria - M115 tlukli jeszcze do polowy 1980 roku kiedy druga seria byla juz w pelnym rozkwicie.

Zmiane serii okresla zmiana roku modelowego:
- druga seria od RM 80 (od 09/79),
- trzecia seria od RM 83 (od 09/82).

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/