| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Turbo do 240D :) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=28502 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | BrunoGiamatti [ czw wrz 13, 2007 4:09 pm ] |
| Tytuł: | Turbo do 240D :) |
Witam Tak sobie tylko rozmyślam (nie bić, nie gwałcić i nie linczować za to) Jak bym sobie zrobił kompletnie głowice (wszystko w niej nowe, szlif itp) to czy mała turbinka by zaszkodziła mojemu silnikowi? Nie mówie o jakims wyczynowym ślimaku z Camaro SS tylko o jakims nieduzym (takim jak w W124 250 diesel turbo albo mniejszym). Tak zeby dać mojej 240D troszke mocy i sporo wiecej elastyczności. Nie mówcie tylko ze jak chce mocy to zebym cobie kupił 280CE ... chciał bym tylko pogdybać na ten temat Pozdrawiam |
|
| Autor: | karaya [ czw wrz 13, 2007 4:46 pm ] |
| Tytuł: | |
Teoretycznie nic wielkiego nie powinno się stać... Tylko czy koszty nie będą niewspółmierne do osiągniętego wyniku? Myślę, że efekt końcowy będzie w najlepszym razie na poziomie 300D. Co do silnika to o jego wytrzymałość w ogóle bym się nie martwił ale przy turbince należałoby pomyśleć o oleju 10w14. To tak na pierwszy rzut oka. Aha - silnik musi być w idealnym stanie do takich zabaw. Ale w sumie gratuluje pomysłu - ciekawy. Jak dojdzie do realizacji to będę bardzo zainteresowany postępem prac. |
|
| Autor: | voytas [ czw wrz 13, 2007 4:57 pm ] |
| Tytuł: | |
temat był już przerabiany, użyj szukaj, a najlepiej zmień silnik na OM617A i nie eksperymentuj |
|
| Autor: | karaya [ czw wrz 13, 2007 5:04 pm ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: emat był już przerabiany, użyj szukaj, a najlepiej zmień silnik na OM617A i nie eksperymentuj
Daj mu poszaleć!!! A tak w ogóle to bardzo interesuje mnie wynik takich eksperymentów. |
|
| Autor: | BrunoGiamatti [ czw wrz 13, 2007 5:54 pm ] |
| Tytuł: | |
a masz taki silnik dla mnie ?? hmm mi sie wydaje ze wyciagnął by wiecej niz tylko te 88KM co ma 300D ... trudno w dzisiejszych czasach miec idealny silnik w W123 Powierzchwnie szukałem juz i nic nie znalazłem .. wieczorem jak ebde miał wiecej czasu to przetrząsne forum pozdrawiam |
|
| Autor: | karaya [ czw wrz 13, 2007 6:46 pm ] |
| Tytuł: | |
Przy tamtej technice nie ma możliwości wyciągnięcia ponad 25-30% przyrostu mocy. Trzeba zmieniać wydatek paliwa, wtryski, kąt wyprzedzenia... Trzeba to wszystko idealnie zgrać albo nie ma sensu. Samo włożenie turbiny jaką proponujesz nie da na 99% więcej niż 20KM. Czyli w najlepszym razie uzyskasz 94KM - ale jest to wartość dla optymalnego zgrania układu zasilania + idealny silnik. Myślę, że ważnym elementem całej zabawy będzie też wydech. |
|
| Autor: | THC [ czw wrz 13, 2007 7:53 pm ] |
| Tytuł: | |
To 300, ale tak to min. wygląda.
|
|
| Autor: | BrunoGiamatti [ czw wrz 13, 2007 10:14 pm ] |
| Tytuł: | |
o cholera Ale jak myślicie... jak było by z żywotnościa?? 90KM a 72KM to napewno była by duuza różnica Pozdrawiam <br>Dodano po 1 minutach.:<br> O co chodzi w powyższym 300 z tymi wszystkimi rurami
|
|
| Autor: | karaya [ pt wrz 14, 2007 8:31 am ] |
| Tytuł: | |
Nie to tylko intercooler i wydajniejsza chłodnica! Co do żywotności to spadek będzie ale nie tragiczny - tak do 200-250 tyś. Dlatego trzeba mieć idealny silnik i głowice. Najlepiej po bardzo fachowym remoncie. Poza tym 90km to jest absolutne max co wyciągniesz. |
|
| Autor: | roadrunner [ pt wrz 14, 2007 8:39 am ] |
| Tytuł: | |
karaya pisze: spadek będzie ale nie tragiczny - tak do 200-250 tyś karaya pisze: Poza tym 90km to jest absolutne max co wyciągniesz
Zawsze mnie zastanawialo zrudlo takich informacji... |
|
| Autor: | Monter [ pt wrz 14, 2007 9:29 am ] |
| Tytuł: | |
Z tego co wiem to potrzebowałbyś: Zmienić kolektor ssący i wydechowy Oczywiście zmienić turbinę Chyba właśnie trzeba by było założyć intercooler smarowanie turbiny trzeba by było jeszcze rozsprężyć silnik co by ciśnienie go nie rozerwało
I dalej jeszcze trza to zgrać co chyba jest najtrudniejsze W dieslu nie patrzy się na moc tylko na moment obrotowy - tego to na pewno przybędzie po sturbieniu. Po operacji moze sie okazać, że aby odczuć różnicę wypadałoby zmienić most na szybszy aby moc była tam gdzie chcemy. Ciekawy eksperyment Ciekawe czy nie łatwiej by było zastanowić się nad kompresorem - chyba by było łatwiej go założyć i chyba nie wymagałoby to intercoolera? |
|
| Autor: | THC [ pt wrz 14, 2007 10:26 am ] |
| Tytuł: | |
Był do sprzedania 123 z silnikiem od 210, 2.9 turbodiesel.Ale jak to jeździło to nie wiem. Jednak widać ,że da rade z tym,że to już wymiana silnika, a nie założenie turbiny. |
|
| Autor: | BrunoGiamatti [ pt wrz 14, 2007 10:28 am ] |
| Tytuł: | |
no włąśnie tak mysle czy interclooler jest konieczny ?? A kompresor (ha i ten znaczek na klapie "kompressor" W nowym silniku to zywotność by pewnie nie spadła .. ale włąśnie boje się o to w 23 letnim samochodzie który ma przebieg rzędu 300-600 tys km |
|
| Autor: | Wojtek123 [ pt wrz 14, 2007 10:48 am ] |
| Tytuł: | |
ALPAq pisze: ha i ten znaczek na klapie "kompressor"
ALPAq proszę Cię...
umyj ładnie auto, nawoskuj, wyprowadź te rzeczy, które ewentualnie zostały jeszcze do zrobienia i ciesz się z posiadania prostego, eleganckiego, klasycznego Mercedesa, a nie kombinuj |
|
| Autor: | Kubitus [ pt wrz 14, 2007 11:45 am ] |
| Tytuł: | |
Jak już wyżej napisali koledzy. Koszt takiego zabiegu będzie niewspółmierny do efektu. Taniej i efektywniej wyjdzie Ci zmiana na chociażby 2,5 turbo od 124. Zwykle kupuje się najmocniejszy silnik jaki podejdzie do tego samochodu, i później dopiero rzeźbi. jeśli Ci się wydaje że będzie taniej modyfikować tego...to się mylisz Pozdrawiam, |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|