MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Turbo do 240D :) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=28502 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | BrunoGiamatti [ czw wrz 13, 2007 4:09 pm ] |
Tytuł: | Turbo do 240D :) |
Witam Tak sobie tylko rozmyślam (nie bić, nie gwałcić i nie linczować za to) Jak bym sobie zrobił kompletnie głowice (wszystko w niej nowe, szlif itp) to czy mała turbinka by zaszkodziła mojemu silnikowi? Nie mówie o jakims wyczynowym ślimaku z Camaro SS tylko o jakims nieduzym (takim jak w W124 250 diesel turbo albo mniejszym). Tak zeby dać mojej 240D troszke mocy i sporo wiecej elastyczności. Nie mówcie tylko ze jak chce mocy to zebym cobie kupił 280CE ... chciał bym tylko pogdybać na ten temat ![]() Pozdrawiam |
Autor: | karaya [ czw wrz 13, 2007 4:46 pm ] |
Tytuł: | |
Teoretycznie nic wielkiego nie powinno się stać... Tylko czy koszty nie będą niewspółmierne do osiągniętego wyniku? Myślę, że efekt końcowy będzie w najlepszym razie na poziomie 300D. Co do silnika to o jego wytrzymałość w ogóle bym się nie martwił ale przy turbince należałoby pomyśleć o oleju 10w14. To tak na pierwszy rzut oka. Aha - silnik musi być w idealnym stanie do takich zabaw. Ale w sumie gratuluje pomysłu - ciekawy. Jak dojdzie do realizacji to będę bardzo zainteresowany postępem prac. |
Autor: | voytas [ czw wrz 13, 2007 4:57 pm ] |
Tytuł: | |
temat był już przerabiany, użyj szukaj, a najlepiej zmień silnik na OM617A i nie eksperymentuj ![]() |
Autor: | karaya [ czw wrz 13, 2007 5:04 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: emat był już przerabiany, użyj szukaj, a najlepiej zmień silnik na OM617A i nie eksperymentuj
Daj mu poszaleć!!! A tak w ogóle to bardzo interesuje mnie wynik takich eksperymentów. |
Autor: | BrunoGiamatti [ czw wrz 13, 2007 5:54 pm ] |
Tytuł: | |
a masz taki silnik dla mnie ?? ![]() hmm mi sie wydaje ze wyciagnął by wiecej niz tylko te 88KM co ma 300D ... trudno w dzisiejszych czasach miec idealny silnik w W123 ![]() Powierzchwnie szukałem juz i nic nie znalazłem .. wieczorem jak ebde miał wiecej czasu to przetrząsne forum pozdrawiam |
Autor: | karaya [ czw wrz 13, 2007 6:46 pm ] |
Tytuł: | |
Przy tamtej technice nie ma możliwości wyciągnięcia ponad 25-30% przyrostu mocy. Trzeba zmieniać wydatek paliwa, wtryski, kąt wyprzedzenia... Trzeba to wszystko idealnie zgrać albo nie ma sensu. Samo włożenie turbiny jaką proponujesz nie da na 99% więcej niż 20KM. Czyli w najlepszym razie uzyskasz 94KM - ale jest to wartość dla optymalnego zgrania układu zasilania + idealny silnik. Myślę, że ważnym elementem całej zabawy będzie też wydech. |
Autor: | THC [ czw wrz 13, 2007 7:53 pm ] |
Tytuł: | |
To 300, ale tak to min. wygląda. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ czw wrz 13, 2007 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
o cholera ![]() Ale jak myślicie... jak było by z żywotnościa?? 90KM a 72KM to napewno była by duuza różnica ![]() Pozdrawiam <br>Dodano po 1 minutach.:<br> O co chodzi w powyższym 300 z tymi wszystkimi rurami ![]() |
Autor: | karaya [ pt wrz 14, 2007 8:31 am ] |
Tytuł: | |
Nie to tylko intercooler i wydajniejsza chłodnica! Co do żywotności to spadek będzie ale nie tragiczny - tak do 200-250 tyś. Dlatego trzeba mieć idealny silnik i głowice. Najlepiej po bardzo fachowym remoncie. Poza tym 90km to jest absolutne max co wyciągniesz. |
Autor: | roadrunner [ pt wrz 14, 2007 8:39 am ] |
Tytuł: | |
karaya pisze: spadek będzie ale nie tragiczny - tak do 200-250 tyś karaya pisze: Poza tym 90km to jest absolutne max co wyciągniesz
Zawsze mnie zastanawialo zrudlo takich informacji... |
Autor: | Monter [ pt wrz 14, 2007 9:29 am ] |
Tytuł: | |
Z tego co wiem to potrzebowałbyś: Zmienić kolektor ssący i wydechowy Oczywiście zmienić turbinę Chyba właśnie trzeba by było założyć intercooler smarowanie turbiny trzeba by było jeszcze rozsprężyć silnik co by ciśnienie go nie rozerwało ![]() I dalej jeszcze trza to zgrać co chyba jest najtrudniejsze W dieslu nie patrzy się na moc tylko na moment obrotowy - tego to na pewno przybędzie po sturbieniu. Po operacji moze sie okazać, że aby odczuć różnicę wypadałoby zmienić most na szybszy aby moc była tam gdzie chcemy. Ciekawy eksperyment ![]() Ciekawe czy nie łatwiej by było zastanowić się nad kompresorem - chyba by było łatwiej go założyć i chyba nie wymagałoby to intercoolera? |
Autor: | THC [ pt wrz 14, 2007 10:26 am ] |
Tytuł: | |
Był do sprzedania 123 z silnikiem od 210, 2.9 turbodiesel.Ale jak to jeździło to nie wiem. Jednak widać ,że da rade z tym,że to już wymiana silnika, a nie założenie turbiny. |
Autor: | BrunoGiamatti [ pt wrz 14, 2007 10:28 am ] |
Tytuł: | |
no włąśnie tak mysle czy interclooler jest konieczny ?? A kompresor (ha i ten znaczek na klapie "kompressor" ![]() W nowym silniku to zywotność by pewnie nie spadła .. ale włąśnie boje się o to w 23 letnim samochodzie który ma przebieg rzędu 300-600 tys km |
Autor: | Wojtek123 [ pt wrz 14, 2007 10:48 am ] |
Tytuł: | |
ALPAq pisze: ha i ten znaczek na klapie "kompressor"
![]() umyj ładnie auto, nawoskuj, wyprowadź te rzeczy, które ewentualnie zostały jeszcze do zrobienia i ciesz się z posiadania prostego, eleganckiego, klasycznego Mercedesa, a nie kombinuj ![]() |
Autor: | Kubitus [ pt wrz 14, 2007 11:45 am ] |
Tytuł: | |
Jak już wyżej napisali koledzy. Koszt takiego zabiegu będzie niewspółmierny do efektu. Taniej i efektywniej wyjdzie Ci zmiana na chociażby 2,5 turbo od 124. Zwykle kupuje się najmocniejszy silnik jaki podejdzie do tego samochodu, i później dopiero rzeźbi. jeśli Ci się wydaje że będzie taniej modyfikować tego...to się mylisz ![]() Pozdrawiam, |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |