| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Swap Silnika i Mostu...is done :-)) sesja zdjęciowa https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=28377 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | ZORTOX [ pt wrz 07, 2007 12:28 am ] |
| Tytuł: | Swap Silnika i Mostu...is done :-)) sesja zdjęciowa |
Drodzy Koledzy, korzystając z chwili czasu urlopu, postanowiłem wziąć się do poważnych przekładek w moim 300D. Parę miesięcy temu nabyłem silnik 300D od kolegi bary123ce oraz most od 116tki 3,5 od kolegi kubitus Cały zabieg zajął mi aż 3 dni Przy okazji wymieniłem : -oleje w moście, -olej skrzyni -olej silnikowy TEXACO, -płyn ATF wspomagania, -płyn hamulcowy DOT 4, -siłownik sprzęgła, -3 gumeczki cięgien do skrzyni biegów, -poduszkę skrzynki biegów Lemforder -podporę wału Febi -2 łączniki gumowo-metalowe Febi (skrzynia i most) Roboty było co niemiara...szczególnie w dopasowaniu mostu od 116tki do 123. Na szczęście jest to do zrobienia i konstrukcyjnie oba mosty nie wiele się różnią. Największy problem był przy zmianie krzyżaka z mostu 123 bez palnika się nie obeszło, nakrętka kontrująca była tak zaklepana że nie szło tego odkręcić nawet dorabianym kluczem z oczkowego nr 22 Aby wpasować most od W116 do W123 należy najpierw przełożyć krzyżak i gumowy tylny wieszak(z W123) , przykręcany do budy. Otwory w tylnej belce pasują bez problemu ale most należy wkładać równomiernie/równolegle, wystarczy że któraś szpilka wejdzie głębiej np o 5 mm i dupa zbita. Most musi być wkładany idealnie równocześnie w każdy otwór------ pasuje jak ulał Półośki mocowane są w identyczny sposób jak w W123 czyli na zawleczki, należy jeno pamiętać o zastosowaniu podkładek dystansowych zakładanych na trzpień końca półosi wchodzącej w główkę mostu. Luz jaki zaobserwowałem po zmontowaniu całego mostu był może 0,5mm praktycznie nie wyczuwalny Większy luz pojawił się kiedy most zainstalowałem na gotowo w samochodzie. I tu mam pytanie ..dlaczego luz pojawił się dopiero w momencie kręcenia wałem na luzie???? Czyżby to wina skrzyni i wałka zdawczego??O co chodzi?
Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów. Luz samych półosi był = 0 szukałem ich dość długo żeby były w dobrym stanie, więc półosie wykluczam. Czy może przyczyna tkwi w nieodpowiednim wale napędowym?? bo niestety mam od 200/240D. Generalnie polecam taki swap jeżeli ma się już dość wycia i jęków mostu bo materiały jak i ich wytrzymałość użyte do produkcji tego mostu są na pewno twardsze i bardziej odporne na wszelakie czynniki mechaniczne. Most 116 tki jest cięższy i większy ale da sie go wpakować bez kłopotu. Po wymianie napędu przyszedł czas na wymianę jednostki napędowej Silnik, który nabyłem pochodził z wersji T i w swym wyposażeniu posiada dolne amorki mocowane do belki silnika. Niestety nie posiadam belki od kombi więc albo wymienię belkę, albo wywalę amorki. Po wymianie silnika nastał w końcu błogi spokój = normalny klekocik Diesla!!! W poprzednim silniku klepał tłok nr 1 i było to dość głośne i wkurzające mnie strasznie Po 4 miesięcznym postoju silnika w garażu zapalił od dotknięcia bez zająknięcia...jak zwykle radocha była nie do opisania Wyregulowałem jeno obroty i obecnie śmiga jak szalony.
Co prawda pierwsze 10km po wyjeździe z sali transplantacyjnej, kopcił jak dziki, chmura dymu że świata nie było widać!!! ale po tych paru kilometrach efekt ten ustał bezpowrotnie Jakby ktoś miał na zbyciu oryginalny WAŁ do 300D i BELKĘ silnika przystosowaną do przykręcenia amorków silnika , proszę o info
A oto kilka poglądowych...
bebechy W123
bebechy W116
Akcja silnik...
To co należało bezzwłocznie wymienić...
Pozdrawiam Arti |
|
| Autor: | roadrunner [ pt wrz 07, 2007 8:05 am ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów.
Przy wymianie piaty waly zastosowales nowa tuleje metalowa (ta co sie zgniata jak dokrecasz piaste i niweluje luz)? |
|
| Autor: | masakrer [ pt wrz 07, 2007 11:29 am ] |
| Tytuł: | |
roadrunner pisze: Cytuj: Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów. Przy wymianie piaty waly zastosowales nowa tuleje metalowa (ta co sie zgniata jak dokrecasz piaste i niweluje luz)? Hmm mam ten sam problem w 230 E ?Czy mowisz o tej tulei ktora jest skrecana wielka nakretka ok 50 mm? Nie wiedzialem ze trzeba ja wymienic?? |
|
| Autor: | Kubitus [ pt wrz 07, 2007 11:49 am ] |
| Tytuł: | |
myslałem ze juz dawno uporałeś się z tym mostem Ciesze się ze pasuje
|
|
| Autor: | bary123ce [ pt wrz 07, 2007 8:48 pm ] |
| Tytuł: | |
ZORTOX pisze: Parę miesięcy temu nabyłem silnik 300D od kolegi Bary123 Mam inny nick na forum ZORTOX pisze: Niestety nie posiadam belki od kombi Ja mam taką belkę ale potrzebuję takie amorki ZORTOX pisze: Jakby ktoś miał na zbyciu oryginalny WAŁ do 300D
Mam !! Czemu nic nie mówiłeś, to wysłalibyśmy razem z tą klapą...? |
|
| Autor: | ZORTOX [ pt wrz 07, 2007 9:55 pm ] |
| Tytuł: | |
No dobra NICKa już zmieniłem..wybacz za tą niesforną omyłkę
Co do reszty maneli to rzeczywiście dałem ciała roadrunner o jaka piastę wału Ci chodzi i o jaką tuleję?? wybacz ale nie trybie co autor miał na myśli
Pozdro Arti |
|
| Autor: | roadrunner [ pt wrz 07, 2007 10:22 pm ] |
| Tytuł: | |
ZORTOX pisze: oadrunner o jaka piastę wału Ci chodzi i o jaką tuleję
A do czego dokrecasz sprzeglo gumoew i potem wal? Pod nia jest tulejka metalowa ktora ulega zgnieceniu przy dokrecaniu. |
|
| Autor: | ZORTOX [ pt wrz 07, 2007 10:55 pm ] |
| Tytuł: | |
Chodzi Ci o tulejki łącznika gumowo -metalowego?? Sorki ale muszę być pewien
W momencie dokręcania one się zgniatają?? tego akurat nie wiedziałem... Jeżeli czegoś nie zatrybiłem proszę o wyrozumiałość... Pozdro Arti |
|
| Autor: | roadrunner [ sob wrz 08, 2007 8:54 am ] |
| Tytuł: | |
ZORTOX pisze: ![]() i Piasta walu to to na zdjeciu pod nia jest tuleja, jesli tego nie odkrecales to ok ale jesli odkrecilec to tuleje trzeba wymienic. |
|
| Autor: | ZORTOX [ ndz wrz 09, 2007 10:07 pm ] |
| Tytuł: | |
no odkręcałem jeno krzyżak główki mostu z W123 i przełożyłem go do mostu W116, ale żadnej tulei tam nie zaobserwowałem |
|
| Autor: | roadrunner [ ndz wrz 09, 2007 11:49 pm ] |
| Tytuł: | |
ZORTOX pisze: krzyżak hmm nazwanie krzyzakiem czegos co raczej jest opisane na trojkacie... ZORTOX pisze: żadnej tulei tam nie zaobserwowałem
Nr 219
Powinna byc wymieniana zawsze przy odkreceniu piasty a jesli wymieniles piaste na inna to lozyska napewno dostaly luzu. |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|