MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 16, 2007 1:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Witam!
Zauważyłem że przy hamowaniu dość łatwo mi blokuje lewe przednie koło. Myślełem że prawy zacisk stoi i cała siła idzie na lewą stronę ale 3 miesiące temu zmieniałem klocki więc było by coś widać jak by się coś działo z zaciskiem niedobrego. poza tym zacisk kiedyśtam regenerowałem na orginałach. Sytuacja się powoli wyjaśnia gdy uświadamiam sobie że słabo pracują tylne zciski, tzn często się blokują, i zacierają. Może wina cąła leży po stronie pompy hamulcowej która się przycina i nie rozdziela siły hamowania tylko wali wszystko na 1 sekcje. Jest taka możliwość????
PS jak depne mocno to hamuje wszystko równo i samochód zatrzymuje się jak należy.
Z góry dziekuje za sugestie

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 16, 2007 2:13 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Maniek pisze:
Jest taka możliwość


wg mnie nie ma takiej opcji, jeden tłok obsługuje oba układy jeżeli pedał hamulca zapada sie tak jak powinien to chyba z pompą jest wsio OK.

Ja szukałbym przyczyny w zaciskach ewentualnie wymieniłbym płyn hamulcowy może masz gdzieś w przewodzie jakiś syfek i robi ci sie 'zaworek zwrotny' stąd to zapiekanie sie tylnych zacisków - nie odpuszcza ich od tarcz bo płyn nie cofa sie swobodnie.

Co do przodu sprawdź lewy zacisk pewnie przy wymianie klocków mechanior musiał go wepchnąć do środka i teraz może sie zapieka i nie odpuszcza od tarczy i stąd to ściąganie przy delikatnym hamowaniu.

Takie mam przemyślenia.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 16, 2007 2:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
jest tez opcja ze w ktoryms z przewodow elastycznych ze starosci nastapilo wewnatrz rozwarstwienie i zrobilo sie cos w stylu zastawki co puszcza plyn tylko to zacisku a z powrotem nie lub baaaaaardzo powoli... Kiedys w Kruszynowej 115-ce mielismy taki przypadek to kruszyn o malo nie stopil baroka jak wracalismy z remontu silnika:))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 16, 2007 10:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Hej dzieki za sugestie. Przyjrzałem się i faktycznie pompa nie ma podziału na sekcje do lewego i prawego przedniego zacisku tylko obsługuje to jedną sekcją. Więc nie ma możliwości żeby to coś w pompie było nie tak. Wymiana płynu hamulcowego w planie, klocki i zestaw naprawczy zacisków na przód profilaktycznie kupione (to się zawsze kiedyś przyda) i myśle że problem zniknie.
[quote] w ktoryms z przewodow elastycznych ze starosci nastapilo wewnatrz rozwarstwienie i zrobilo sie cos w stylu zastawk[/quote] nie no bez przesady w 2 letnich ATE to chyba mnie nie dotyczy ;) [zlosnik]



[quote] poza tym zacisk kiedyśtam regenerowałem na orginałach. [/quote] te kiedyśtam to 7 lat temu :oops: fajnie mieć taką książeczkę gdzie jest wszystko zapisane co i jak było robione ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 6:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Po wizycie u Leszka Borowskiego okazało się że zaciski są w porządku, nic nie blokuje, wszystko chodzi ładnie. Dopiero przejechanie 2 tys km pokazało co jest przyczyną:
Obrazek
Opony i tak już były do wymiany ale martwi mnie że to coś w zawieszeniu które całe było na przestrzeni ostatnich 5 lat wymienione. Czuje że znów nadszedł czas na weryfikacje producentów zastosowanych części :roll:

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl