MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W123 230E - jaka może być przyczyna nierównych wolnych obr.?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2800
Strona 1 z 1

Autor:  Mike_THE_GR8 [ czw cze 05, 2003 9:14 pm ]
Tytuł:  W123 230E - jaka może być przyczyna nierównych wolnych obr.?

Witam i mam pytanie w imieniu posiadacza beczki z silnikiem 230E:
Jaka może być przyczyna nierównych wolnych obrotów?? Zakres obrotów od 550 do 950 obrotów. Przy zimnym silniku ciężko jest odpalić, przez około 10 sekund silnik chodzi bardzo nierówno, przy lekko ciepłym silniku również są problemy z odpaleniem, przy ciepłym silniku problem zanika.
Oto, co zostało już zrobione:
- Wymiana wszystkich świec na NGK
- Wymiana filtra powietrza
- Sprawdzone ciśnienie sprężania: 11.8, 12.4, 12.8, 13.2
- Wyczyszczona przepustnica ze wszelkich osadów
- Sprawdzony poprzez wymianę czujnik temperaturowy od wtrysku
- Zapłon został sprawdzony i ustawiony prawidłowo
Dalsze propozycje mechaników:
- Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego dającego sygnał do komputera
- Wymiana przepustnicy
- Wymiana gumy łączącej przepustnicę z kolektorem
- Wymiana aparatu wtryskowego
Czy ktoś ma jeszcze jakieś propozycje, co może być przyczyną takiego a nie innego stanu rzeczy?? Chodzi o to, żeby nie wymieniać bezsensownie połowy osprzętu silnika ;) Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Autor:  klucha116 [ pt cze 06, 2003 8:08 am ]
Tytuł: 

stawiam na mieszanke paliwowo powietrzna!
Jak odpalisz to poniuchaj spaliny czy smierdza bardzo nieprzepalonym paliwem i jak dasz po gazie czy kopci na czarno?
jeszcze jedno na zimnym silniku (to powyzej tez) gwaltownie dodaj gazu i jak sie przydlawi, to najprawdopodobniej mieszanka jest za bogata!
innym objawem zabogatej mieszanki jest gasniecie silnika w momencie ostrego hamowania podczas jazdy co jest wynikiem bezwladnego opadniecia klapki przeplywomierza!

Autor:  klucha116 [ pt cze 06, 2003 8:26 am ]
Tytuł: 

stawiam na mieszanke paliwowo powietrzna!
Jak odpalisz to poniuchaj spaliny czy smierdza bardzo nieprzepalonym paliwem i jak dasz po gazie czy kopci na czarno?
jeszcze jedno na zimnym silniku (to powyzej tez) gwaltownie dodaj gazu i jak sie przydlawi, to najprawdopodobniej mieszanka jest za bogata!
innym objawem zabogatej mieszanki jest gasniecie silnika w momencie ostrego hamowania podczas jazdy co jest wynikiem bezwladnego opadniecia klapki przeplywomierza!

Autor:  klucha116 [ pt cze 06, 2003 8:27 am ]
Tytuł: 

stawiam na mieszanke paliwowo powietrzna!
Jak odpalisz to poniuchaj spaliny czy smierdza bardzo nieprzepalonym paliwem i jak dasz po gazie czy kopci na czarno?
jeszcze jedno na zimnym silniku (to powyzej tez) gwaltownie dodaj gazu i jak sie przydlawi, to najprawdopodobniej mieszanka jest za bogata!
innym objawem zabogatej mieszanki jest gasniecie silnika w momencie ostrego hamowania podczas jazdy co jest wynikiem bezwladnego opadniecia klapki przeplywomierza i dodatkowego wzbogacenia mieszanki!

Autor:  Kowal [ wt cze 10, 2003 10:28 pm ]
Tytuł: 

Ale nam się Klucha po mistrzowsku na trzy posty rozpisał :) :) :)
Moja propozycja to przejrzenie układu wtryskowego. Jest tam taki mały "podukładzik" nie wiem jak to określić??? odpowiedzialny za odpowiednie działanie tzw. ssania. Czyli wzbogacania mieszanki na wolnych obrotach. To chyba na jakimś bimetalu jest oparte. Dobry specjalista od wtrysków sprawdzi to bez problemów :)

Autor:  Sobiecha [ śr cze 11, 2003 10:41 am ]
Tytuł: 

A z gazem to autko jest?

Autor:  DruidusMaximus [ śr cze 11, 2003 2:23 pm ]
Tytuł: 

przyczyną nierównomiernej pracy silnika moga być różne rzeczy, m.in te opisane w postach powyżej. Przyczyna w nierównomiernej pracy może leżeć w różnym cisnieniu sprężania. Po rozgrzaniu, silnik bardziej się uszczelnia i pracuje juz poprawnie.

Problemy z zapłonem mogą leżeć po stronie tajemniczego "bimetalu" [zlosnik] lub prędzej po stronie kąta wyprzedzenia wtrysku. Takie usrojstwa jak regulatory, szeczególnie starszej daty lubią się zacinać ;)

Autor:  DruidusMaximus [ śr cze 11, 2003 2:26 pm ]
Tytuł: 

Aha i jeszcze przypomniał mi się post kluchy. Ma rację jesli chodzi o "niuchanie" spalin. Jest to jedna z lepszych metod jeżeli chodzi o diagnozowanie silników, w szczególności silników diesla. Tak więc nichaj spaliny do momentu w którym nie będą białe, ani czarne [zlosniki]

Autor:  Mike_THE_GR8 [ śr cze 11, 2003 3:56 pm ]
Tytuł: 

Śpieszę z podpowiedzią, że autko nigdy nie było do tej pory zagazowywane. Dziękuję za powyższe podpowiedzi i przekażę je właścicielowi auta.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/