MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 1:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 20, 2007 3:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Czy wie ktos jakie jest prawidlowe napieci ladowania w w123 300d? Chodzi mi o napieci jakie pokaze miernik na klemach akumulatora przy zalaczonym silniku

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 3:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
jakies 14V a moze nawet troche wiecej, z tego co wiem to takie winno byc.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 3:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
14.2v bez względu na obroty silnika i załączone urządzenia

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 3:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
teoria, teorią a ideału i tak nie ma...

polecam lekture moich zmagań...
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=25146&highlight=


a dodatkowo dodam że od tamtej pory przestało mi palić żarówki...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 6:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Zapytalem, poniewaz u mnie historia wyglada nieco inaczej...
W zeszlym tygodniu mierzylem napięcie po 2nocach postoju na aku i bylo 12,6V po nocy postoju jest 12,66V czyli teoretycznie aku jest naladowany.
Sprawdzilem więc ladowanie miernikiem na klemach przy wlaczonym silniku i takie mam odczyty:

Bez obciązenia
-na wolnych obrotach - 13,9v
-po dodaniu gazu- 14,15V

Po obciążeniu światlami mijania napiecie spada w okolice 13,7V niezależnie od obrotów silnika. A gdy dodoam do tego dmuchawe to napiecie spada do 13,2V... Czyli nieciekawie, ale zaznaczam że na aku jest nawet po dwóch nocach postoju jakies 12,6V czyli alternator laduje!
Sprawdzam wiec naciag paska klinowego- nie jest naciagniety wcale, poniewaz reka zdolalem obracac wirnikeim alternatora. Więc napiolem go nieco, ale mimo to napięcie nie zmienilo się :-?

Mam pytanie więc: czy warto sie przejmowac tym skoro akumulator wygląda na naladowany???

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 8:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Perzu126 pisze:
12,6V po nocy postoju jest 12,66V czyli teoretycznie aku jest naladowany.

Aku naładowany na spoczynku ma ok 13V, poniżej 12,55 jest rozładowany. Myślę że warto aby miał pod pełnym obciążeniem min. 13,6V

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 10:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a u mnie po wymianie alternatora i regulatora napiecia ... to co by nie było ma wlasnie ok 14,2 .. wiec i chyba tak powinno byc caly czas

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 11:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ALPAq pisze:
a u mnie po wymianie alternatora i regulatora napiecia ... to co by nie było ma wlasnie ok 14,2 .. wiec i chyba tak powinno byc caly czas

To prawda, ale to przypadek idealny -gratulacje [zlosnikz]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 12:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
http://www.akumulatory.auto.pl/porady.htm moze to cie uspokoi :)

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 9:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
to jakie powinno byc napiecie zalezy od typu regulatora
ja mialem do zeszlego miesiaca regulator 14,5V
i bylo tak:
silnik pracuje luzem - 14,4V
+swiatla+dmuchawa - 14,2V

teraz mam regulator 14 V
silnik pracuje luzem - 13,9V
+swiatla+dmuchawa - 13,6V

i to jest w normie

nap. na akku po wylaczeniu silnika 12,9V
nap. na akku po dluzszym postoju 12,6V

nie moze napiecie zalezec od obrotow silnika
jesli tak jest to warto wymienic regulator-kosztuje grosze (wcale nie musi byc oryginalny bosch) u mnie podroba wytrzymala 150k km , a montowal ja kiedys tam poprzedni wlasciciel. zdarza sie tak, ze nowy regulator jest juz uszkodzony - niezaleznie od firmy :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 1:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Janfocus pisze:
Perzu126 pisze:
12,6V po nocy postoju jest 12,66V czyli teoretycznie aku jest naladowany.

Aku naładowany na spoczynku ma ok 13V, poniżej 12,55 jest rozładowany. Myślę że warto aby miał pod pełnym obciążeniem min. 13,6V

Hmm teraz to już zwatpilem :-? Od zawsze myslalem, że napiecie spoczynkowe akumulatora przy temp ok 25st. C 12,7V odpowiada naladowaniu w 100%. Tak mnie uczono w szkole. a 12,5v to akumulator naladowany w 80%. Tutaj znalazlem potwierdzenie swojej wiedzy:
chudzikj.republika.pl/Technika/Bateria/bateria

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 1:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:56 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Włoszczowa
tak spytam nieśmiało.. a co ma piernik do wiatraka... natężenie prądu się liczy a nie napięcie.. akumulator może mieć 14 V w spoczynku i nie ruszy rozrusznika jeśli nie ma w nim prądu ;/

_________________
MB S123 300TD - w trakcie remontu
BMW E21 316 B+G '78 - do sprzedania
Renault 21 1.7 B '92 - do sprzedania
Ex a jednak w rodzinie W123 240D '77-"Mercbezel"
Ex MB W126 2.8 B Automat '82


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 2:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Egon pisze:
tak spytam nieśmiało.. a co ma piernik do wiatraka... natężenie prądu się liczy a nie napięcie.. akumulator może mieć 14 V w spoczynku i nie ruszy rozrusznika jeśli nie ma w nim prądu ;/


A jak sprawdzic natężenie prądu w akumulatorze w spoczynku zwyklym multimetrem? Albo prad ladowania w czasie pracy silnika?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 2:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:56 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Włoszczowa
Perzu126 pisze:
A jak sprawdzic natężenie prądu w akumulatorze w spoczynku zwyklym multimetrem? Albo prad ladowania w czasie pracy silnika?

w spoczynku natężenia się nie sprawdzi... jeśli chodzi o sprawdzenie prądu ładowania podłącz się szeregowo między alternator a jego przewód + i wyjdzie Ci jaki prąd daje... a na alternatorze jeśli się nie mylę powinno być napisane jaki prąd podaje ewentualnie można poszukać

P.S nie uszkodź miernika ;) sprawdź jaki zakres obsługuje bo na oko będzie coś koło 100 Ah

_________________
MB S123 300TD - w trakcie remontu

BMW E21 316 B+G '78 - do sprzedania

Renault 21 1.7 B '92 - do sprzedania

Ex a jednak w rodzinie W123 240D '77-"Mercbezel"

Ex MB W126 2.8 B Automat '82


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 3:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Egon pisze:
Perzu126 pisze:
A jak sprawdzic natężenie prądu w akumulatorze w spoczynku zwyklym multimetrem? Albo prad ladowania w czasie pracy silnika?

w spoczynku natężenia się nie sprawdzi... jeśli chodzi o sprawdzenie prądu ładowania podłącz się szeregowo między alternator a jego przewód + i wyjdzie Ci jaki prąd daje... a na alternatorze jeśli się nie mylę powinno być napisane jaki prąd podaje ewentualnie można poszukać

P.S nie uszkodź miernika ;) sprawdź jaki zakres obsługuje bo na oko będzie coś koło 100 Ah


Czy przewód plusowy to jest ten jedyny kabel podlaczony do altka?
U mnie jest on zakonczony kostką wpięta w tylna czesc obudowy.

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl