MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Centralny zamek
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27824
Strona 1 z 2

Autor:  jaro1967 [ ndz sie 12, 2007 12:02 pm ]
Tytuł:  Centralny zamek

Witam serdecznie!
W moim nowo nabytym MB 123 240D sedan w ogóle nie mam centralnego zamka, ani śladów po nim.
W poprzednim miałem pneumatyczny i wiem, ile sił i środków musiałbym włożyć, aby go zainstalować.
Dlatego tez chyba zasięgnę rady u Kolegów Forumowiczów - jak się zabrać do instalacji elektrycznego centralnego zamka?
Co należy kupić? Jakie siłowniki?
Z góry dziękuję za każdą dobra radę.

Autor:  damien [ ndz sie 12, 2007 4:24 pm ]
Tytuł: 

Hej,
ja mam pneumatyczny..aczkolwiek z tego względu iż nie działa..a koszt naprawy..samej robocizny w ASO ..przewidują na 2tys..PLN'a...a nikt inny u kogo byłem w okolicy Trójmiasta, nie chce się tego podjąć to też zamierzam wrzucić eletryczny..
...zatem również czekam tych porad:) jak i ewentulnie jakichś ciekawostek apropos centralnego pneumatyka:)
Damien.

Autor:  kielbik [ ndz sie 12, 2007 10:54 pm ]
Tytuł: 

Jezeli chodzi o instalacje centralnego od zera to forumowi znawcy proponuja faktycznie montzaz elektrycznego. Jezeli jednak central juz byl to warto pokusic sie o naprawe. Nie jest to, wbrew pozorom, tak trudne. Wystarczy tylko zrozumec jak ten uklad dziala. Od wiedzy na temat jednego i drugiego na forum az kipi - jezeli sami nie macie ochoty na korzystanie z wyszukiwarki to Zelus napewno cos znajdzie (o ile akurat nie jest na wakacjach) [zlosnik].

Autor:  Piotr B W123 [ wt sie 14, 2007 7:50 am ]
Tytuł:  Re: Centralny zamek

W moim 200D też nie było żadnego centralnego i postanowiłem sobie taki sprawić.
Robiłem to już w innych samochodach, więc nabyłem na Allegro zestaw: centralny + autoalarm i do roboty. Nie jest to specjalnie skomplikowane, wszędzie jest dużo miejsca, kabelki łatwo poprzeciągać, siłowniki w przednich drzwiach bez problemu da się przykręcić.
Duża jazda zaczyna się przy tylnych drzwiach. Tam po prostu niema gdzie wpasować siłownika, a naprawdę kupiłem nieduże. Dobre dwie godziny kombinowałem jak to zrobić, ale się udało. Siłownik trzeba zamontować POZIOMO tuż pod miejscem gdzie chowa się szyba. Jest tam otwór prostokątny przez który wyprowadza się cięgno siłownika i mocuje go się do cięgna blokady drzwi.
Wiem że może to zagmatwanie wygląda, ale jeśli chcecie to mogę zrobić zdjęcia.

Autor:  ZORTOX [ wt sie 14, 2007 12:49 pm ]
Tytuł: 

A mi sie udało zamontować wszystkie 4 siłowniki PIONOWO bez kombinacji, podczepiając je pod cięgna wciskanych rygielków [zlosnikz]

Autor:  Wojtyla [ wt sie 14, 2007 1:17 pm ]
Tytuł: 

Witam
ZORTOX pisze:
4 siłowniki PIONOWO bez kombinacji

I tak powinno być [zlosnik] filozofia żadna ale za to lenistwo później rośnie [zlosnik], no i trzeba dokupić dodatkowy na zamek bagażnika [szalone]
pozdro

Autor:  Piotr B W123 [ śr sie 15, 2007 1:58 pm ]
Tytuł: 

No wiesz Zortox, może u Ciebie było jak zamontować pionowo, ale u mnie nie dało się. Nie ma tam miejsca na siłownik i już. Jak będę coś robił przy drzwiach to zrobię kilka zdjęć i zobaczysz.
A wogóle w którym montowałeś zamek? Bo może faktycznie w późniejszych jest lepiej. W moim z 1977 roku chyba nie przewidzieli, albo oryginalnie jest jakoś dziwnie.
Rygielki tuż pod górną krawędzią tapicerki mają dźwigienki w kształcie L i cięgno idzie poziomo do zamka do tyłu, niżej jest zawias, mechanizm opuszczania szyby, drugi zawias i koniec drzwi.

Autor:  ZORTOX [ czw sie 16, 2007 12:39 am ]
Tytuł: 

Piotrek,
Szczerze mówiąc we wszystkich seriach W123 drzwi wyglądają w środku tak samo [zlosnik] i rocznik nie ma tu nic do gadania...Centralnego montowałem w 300D i zajęło mi to może 2 godzinki??
Według mnie po prostu podpinasz się pod cięgna siłowników pneumatycznych...i po sprawie, jeżeli masz pneumatyka. Jeżeli takowego nie posiadałeś to nie wiem jak rozwiązany jest mechanizm rygielków i wtedy prawdopodobnie wypadało by zamontować silownik ekektryczny w poziomie....
oto fotka moich prawych tylnich drzwi [oczko]

Obrazek

Pozdrawiam Ari Zortox

Autor:  Wojtyla [ czw sie 16, 2007 8:58 am ]
Tytuł: 

Witam
ZORTOX pisze:
Jeżeli takowego nie posiadałeś to nie wiem jak rozwiązany jest mechanizm rygielków i wtedy prawdopodobnie wypadało by zamontować silownik ekektryczny w poziomie....

tak samo, tylko brak cięgła i sprzęgiełka z centrala [zlosnik] ale wystarczy, do kawałka drutu dospawać podkładkę jako zamiennik sprzęgiełka i/lub zakupić takowe w specjalistycznym składzie (ASO/recykling) i zamontować elektryczny tak, jak na focie wyżej.ZORTOX dlaczego wyciepałeś pneumata? Ja u siebie byłem na tyle bezczelny, że elektrykę zamontowałem obok pneumatyki, tylko cięgna z siłowników musiałem wypiąć i odłożyć na bok [zlosnik]. Może mi się kiedyś zachce by jednak chodził pneumatyczny zamiast elektrycznego, bo to niezły bajer jak się wrota otwierają jedne, po drugich, a nie jak w platykach wszystkie na raz [zlosnik] .
pozdro

Autor:  Piotr B W123 [ czw sie 16, 2007 10:50 am ]
Tytuł: 

No tak teraz widzę. Ja nie miałem takiego dłuuuugiego drutu pod ręką, żeby zrobić gięgno do samego dołu drzwi.... Na Twoim zdjęciu zaznaczyłem którędy wyprowadziłem "wektor działania" siłownika.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/056 ... e3410.html

Działa znakomicie

Autor:  ZORTOX [ czw sie 16, 2007 11:55 am ]
Tytuł: 

Wojtyła wyciepałem pneumata bo gdzieś była nieszczelność :-? wszystkie 4 siłowniki były ok ale ktoś poprzednio narobił kwasika z wężykami, szczególnie w bagażniku i klapce wlewu paliwa, jakieś po upalane końcówki, śruby na zakończeniach wężyków i po prostu to działać w ogóle nie chciało. Trzeba zaznaczyć ,że był to mój pierwszy MB i nie miałem wtedy zielonego pojęcia jak to naprawić. Z biegiem lat zebrałem doświadczenie i teraz naprawa pneumata /wymiana/przekładka to pikuś [zlosnik]

Raczej nie będę już powracał do oryginału bo elektryka sprawuje się zacnie...a żeby nacieszyć się widokiem wyskakujących rygielków w kompletnej ciszy, mam do tego 280TE gdzie podciśnienie trzyma 5 dni i to chyba jest dobry wynik?? [oczko] [zlosnik]

Piotrek w zestawie z elekrt. siłownikami powinny być dołączone dość długie cięgna wyglądem przypominające rowerową szprychę...i kostki zwane łącznikami oraz szyny montażowe (płaskownik z otworami). Ja wykorzystałem cięgna od pneumata i po odcięciu części dolnej mogłem je połączyć za pomocą kostki z cięgnem z zestawu...ale Twój sposób też nie jest najgorszy [oczko]

Pozdrawiam Arti

P.S.
jeszcze lewy tył...

Obrazek

Autor:  Piotr B W123 [ czw sie 16, 2007 5:12 pm ]
Tytuł: 

No takich długich nie było. Były druty, kostki, płaskowniki, wszystko co powinno być, ale ten drut do cięgna nie był aż tak długi. Ale może to i dobrze bo jestem do dziś z siebie dumny za taki patent...

Autor:  jaro1967 [ pt sie 17, 2007 2:16 pm ]
Tytuł: 

I już prawie wszystko wiem.
Powiedzcie mi jeszcze Panowie - proszę - jakiego rodzaju(typ, model, itp...)siłowniki polecacie....
Pozdrawiam!

Autor:  Piotr B W123 [ ndz sie 19, 2007 5:42 pm ]
Tytuł: 

Takie na które jest jak najdłuższa gwarancja i najniższa cena ;-) No i żeby nie były za słabe, IMHO 3kg uciągu to będzie OK.

Autor:  kudłaty [ ndz sie 19, 2007 6:43 pm ]
Tytuł: 

damien pisze:
Hej,
ja mam pneumatyczny...aczkolwiek z tego względu iż nie działa..a koszt naprawy..samej robocizny w ASO ..przewidują na 2tys..PLN'a...a nikt inny u kogo byłem w okolicy Trójmiasta, nie chce się tego podjąć to też zamierzam wrzucić eletryczny..
...zatem również czekam tych porad:) jak i ewentulnie jakichś ciekawostek apropos centralnego pneumatyka:)
Damien.


Jak wymontujesz pneumata i będzie Ci zalegał to daj znać, oczywiście wszystkie elementy. Jestem chętny na coś takiego.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/