MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

co sie stanie jak zmienie most??
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27655
Strona 1 z 1

Autor:  diablo107Podkarpacie [ pt sie 03, 2007 4:18 pm ]
Tytuł:  co sie stanie jak zmienie most??

co sie stanie jak zmienie most w mercedesie w123 .obecie posiadam silnik 2,4 d z mostem o przełożeniu 3,69 a mam mozliwosc załozenia dobrego mostu z silnika 2.0d o przełożeniu 3,92?? jak sie zmieni wtedy predkosc i moc??

z gory dziekuje za odpowiedz

Autor:  Xytras [ pt sie 03, 2007 4:39 pm ]
Tytuł: 

Moc duzo wieksza, vmax nizszy, ja mam taka konfiguracje i sobie chwale, aczkolwiek czasem jade w trase i prakuje predkosci.

Autor:  lysy2 [ sob sie 04, 2007 9:58 am ]
Tytuł: 

i wyzsze spalanie [zlosnik]

Autor:  Xytras [ sob sie 04, 2007 10:14 am ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
i wyzsze spalanie [zlosnik]

Dokladnie, u mnie dobiło do 9.5 litra wiekszosc jazdy w miescie i z zaladowana przyczepa dodatkowo oplandekowana wiec opory spore, nie mialem okazji porownac bez przyczepki etc. ;)

Autor:  Noon [ pn sie 06, 2007 11:50 am ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
i wyzsze spalanie [zlosnik]

Ale za to jakie przyspieszenie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] i zmiany biegów normalnie jak na "krótkiej" skrzyni :)

Autor:  kondrix123 [ pn sie 06, 2007 8:59 pm ]
Tytuł: 

Witam zastosuj wyższe opony lub większe felgi ja mam most z benzyny 3 58 a powinienem mieć 3 07 wysokość opony obliczyłem w oparciu o wzór na proporcje trochę zabawy ale jest ok teraz mam około 3 14 czyli prawie dobrze i biegi łatwiej wchodzą na automacie :lol:

Autor:  diablo107Podkarpacie [ wt sie 07, 2007 12:18 am ]
Tytuł: 

a jak mam koła 15 cali i opony 195/65 to bedzie ok??

Autor:  Noon [ wt sie 07, 2007 10:24 am ]
Tytuł: 

diablo107Podkarpacie pisze:
a jak mam koła 15 cali i opony 195/65 to bedzie ok??


Zakładając, że w oryginale były zakładane opony 175/70 na felgi 14" to masz przyrost w średnicy aktualnego koła o 5,3 % a z różnicy między dyframu wychodzi jakieś 6 % więc jest prawie ok.

Autor:  lysy2 [ wt sie 07, 2007 10:27 am ]
Tytuł: 

w oryginale są 175/80 R14

Autor:  Noon [ wt sie 07, 2007 10:36 am ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
w oryginale są 175/80 R14


Uuuuuuu to do bani , w takim przypadku spadek o kolejne 1,7% czyli suma wyszła by koło 8 % na minusie. W takim układze różnice kompensują opony np:
1. 225/60 R16 - tu wręcz idealnie
2. 225/65 R15 - tu spadek o 0,5%
2. 255/60 R15 - tu przyrost o 1,4 %

Nie wiem tylko czy takie opony są w produkcji :)

Autor:  agaj666 [ wt sie 07, 2007 11:16 am ]
Tytuł: 

to jaki niestandartowy most ja powinienem wlozyc zeby mi mniej palil, bo wiecej to jz chba nie da rady;)
cos mi tam wyje leciutko przy predkosci 90-100 km/h i tak sobie mysle ze moze mostek do naprawy/wymiany...
jakiego szukac?naprawiac?
to wycie jest troche denerwujace, szczegolnie w kombiaku.

Autor:  Noon [ wt sie 07, 2007 11:27 am ]
Tytuł: 

agaj666 pisze:
to jaki niestandartowy most ja powinienem wlozyc zeby mi mniej palil, bo wiecej to jz chba nie da rady;).


Potraktuj pedał gazu analogowo a nie cyfrowo to i spalanie spadnie bo oprócz górnej i dolnej pozycji gazu są jeszcze pośrednie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  agaj666 [ wt sie 07, 2007 12:08 pm ]
Tytuł: 

ten samochod jak stoi to pali 15:)
ujmę to inaczej.
nie zależy mi na zwiększaniu osiągów ani na jakims drastycznym obniżeniem spalania ale jak moge założyc inny most bez jakichś większych sensacji to czeemu nie?
może byc tak,że nie będę mógł dostac tego co byc powinien więc chcę wiedzieć jakiej alternatywy szukac.
można dobrac taki co poprawi osiągi i zwiększy zużycie ale jakos mi na tym nie zależy. w druga strone - czemu nie?

Autor:  Noon [ wt sie 07, 2007 12:59 pm ]
Tytuł: 

Generalnie to nie jest takie proste bo teoretycznie im bliżej przełożenia bezpośredniego tym mniejsze spalanie bo niższe obroty silnika, z drugiej strony tyczy się to ruchu jednostajnego i w przypadku miasta gdzie trzeba często ruszać może wyjść zupelnie odwrotnie. Wynika to z tego że każdy silnik ma jakiś tam moment obrotowy i jeśli przegnie się z przełożeniem to obciążenie dla silnika będzie takie jak by ruszał z drugiego biegu co spowoduje że przed ruszeniem będziesz musiał go trzymać na wyższych obrotach co skutecznie może zwiększy apetyt na Pb. Jaka wartość przełożenie jest bezpieczna to nie mam pojęcia ale biorąc pod uwagę to że silniki MB są raczej "niskoobrotowe" z dość dużymi momentami to zmiana wartości przełożenia o 20 % powinna raczej zmniejszyć popyt na benzynę.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/