MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
POMOCY!!!!!!podcisnienie?????? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=2759 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | barto [ pn cze 02, 2003 8:50 pm ] |
Tytuł: | POMOCY!!!!!!podcisnienie?????? |
Witam, Dzisiaj wymieniali mi rurke aluminiowa od klimy i podczas tej wymiany, najprawdopodobniej wyrwali mi przewody podcisnieniowe. Objaw jest taki ze (automat) bbardzo ostro (twardo zminia biegi) i podejrzewam ze jeden przewodzik ktory ma isc do skrzyni chyba do modulatora zostal odlaczony. Rozebralem deske rozdzielcza, ale nie znalazlem tam zadnego wiszacego przewodu. Natomiast w komorze silnika mam jeden czarny przewod ktory idzie jakby od czegos z pompy wtryskowej i nnigdzie nie idzie tak jakby to on byl wyrwany. Z deski ida dwa przewody ze stacyjci(pewnie gaszenie silnika i trzy do ustawiania swiatel, ale nie moge znalesc tego co idzie do skrzyni, . Gdzie on moze sei znajdowac????? Prosze o pomoc. Przy tak ostrych zmianach biegow nie da sie jezdzic!!!! Dzieki Acha dodam ze to W 124 250 TD (automat) 90 r |
Autor: | VALENTINE123 [ wt cze 03, 2003 12:12 am ] |
Tytuł: | |
Moze to pomoże ,jest to układ podciśnieniowy automatu,dla 250 turbo. ![]() |
Autor: | barto [ wt cze 03, 2003 7:20 am ] |
Tytuł: | |
dzieki, ale przy skrzyni wszystko gra, niewiem tylko dokąd ten przewod od skrzyni idzie i gdzie sie łączy, moze kolory czy cus takiego. Takie (cenz-Ocet) moze człowiekowi chumor popsuc. W komoze silnika jest jeszcze biały prezewod ale on idzie bezposrednio do pompy wacum i konczy sie przed wejsciem z komory do deski rozdzielczej i na nim jest podcisnienie, na tym czarnym nie wyczuwam zadnego podcisnienia. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | klucha116 [ wt cze 03, 2003 7:34 am ] |
Tytuł: | |
Witam i pytam!! mam podobny problem w W116 450se i na dodatek slizga sie skrzynia i czy to kwestia wytartych tarczek, czy moze ukladu podcisnienia, dodam, ze na najwuzszy bieg zmienia mi przy ok 40 km/h bez wzgledu na temperament jazdy!! Pomocy!! |
Autor: | barto [ wt cze 03, 2003 7:44 am ] |
Tytuł: | |
witam mi przy spokojnej jezdzie 4 włącza przy 40, ale jak dodam wiecej gazu to zmienia przy wyzszych predkosciach. Nie wiem jak to jest w twojej 116 ale ja mam linke ktora idzie do skrzyni i sprzęgnieta jest z linka gazu. Mi ona sie kiedys zacinała i zawsze zmieniał mi przy bardzo wysokich obrotach, nasmarowałem ja i dodatkowo dałem sprezynke zeby mi ta linka wracała i wszystko gra. U Ciebie moza byc ona urwana lub jest taka śrubka na ciegnie ze mozna ja sobie skracac w stosunku do linki gazu(wszystko w komorze silnika). Moze ta srubka ci sie poluzowała.A slizganie jhezeli masz przy zmianie biegów to moze byc zaniskie cisnienie modulacji(ja tez tak miałem), a jazeli przy jezdzie na bigu slizga sie to najprawdopodobniej tarczki, ale nie mowie tego jako specjalista tylko jako urzytkownik automatu. |
Autor: | klucha116 [ wt cze 03, 2003 7:56 am ] |
Tytuł: | |
barto pisze: witam mi przy spokojnej jezdzie 4 włącza przy 40, ale jak dodam wiecej gazu to zmienia przy wyzszych predkosciach. Nie wiem jak to jest w twojej 116 ale ja mam linke ktora idzie do skrzyni i sprzęgnieta jest z linka gazu. Mi ona sie kiedys zacinała i zawsze zmieniał mi przy bardzo wysokich obrotach, nasmarowałem ja i dodatkowo dałem sprezynke zeby mi ta linka wracała i wszystko gra. U Ciebie moza byc ona urwana lub jest taka śrubka na ciegnie ze mozna ja sobie skracac w stosunku do linki gazu(wszystko w komorze silnika). Moze ta srubka ci sie poluzowała.A slizganie jhezeli masz przy zmianie biegów to moze byc zaniskie cisnienie modulacji(ja tez tak miałem), a jazeli przy jezdzie na bigu slizga sie to najprawdopodobniej tarczki, ale nie mowie tego jako specjalista tylko jako urzytkownik automatu.
Dzieki, ale w moim aytku sa inne rozwiązania, ale chetnie dowiedzial bym sie czegos o tym podcisnieniu i cisnieniu! Pozdrawiam!! |
Autor: | barto [ wt cze 03, 2003 10:16 am ] |
Tytuł: | |
do mojej skrzyni(modulatora) wchodza dwa przewody podcisnienia z pompy vacum. Jest tez mozliwosc regulacji tego cisnienia modulowanego i w zaleznosci od jego wielkosci zmina biegów moze byc twarda lub miekka lub za miekka (slizganie prtzy zmianie biegów). Mi jak tez przwod spadł to miałem bardzo twardą zmiane(juz naprawiłem ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | klucha116 [ wt cze 03, 2003 10:55 am ] |
Tytuł: | |
barto pisze: do mojej skrzyni(modulatora) wchodza dwa przewody podcisnienia z pompy vacum. Jest tez mozliwosc regulacji tego cisnienia modulowanego i w zaleznosci od jego wielkosci zmina biegów moze byc twarda lub miekka lub za miekka (slizganie prtzy zmianie biegów). Mi jak tez przwod spadł to miałem bardzo twardą zmiane(juz naprawiłem
![]() ![]() ![]() Pozdrawiam Powiedz jak reguluje sie to cisnienie, to troszeczke pogrzebie!! Dzieki i pozdr. |
Autor: | barto [ wt cze 03, 2003 1:18 pm ] |
Tytuł: | |
Sam tego jeszcze nie robilem, ale na stronce jest opis jak to zrobić, ale przypuszczam, ze skrzynia twoja bedzie troche inaczej wygladac poniewaz mam 722 120(a ty wlasnie taka chyba masz) i wyglada nieco inaczej jak na rysunku. Dałem ja RobGas'owi do testowania jak wracał ze zlotu w Trzebnicy i on mi pare info powiedzial jak to sie robi. Tam jest sruba bodajrze 19 i jak ja odkrecisz to masz mozliwosc srubokretem rególowac cisnienie modul;acji w prawo zwiekszasz a w lewo zmniejszasz to cisnienie. To jest po stronie kierowcy. Tak po skrocie to wygląda, Ja sie u siebie bede brał za to za tydzien bo bede mial kanał do dyspozycji. A oto stronka http://www.nadarzyn.com.pl/infoserwis/m ... index.html |
Autor: | klucha116 [ wt cze 03, 2003 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki sprawdze to jak najszybciej!! a czy jest jakies ustrojstwo do pomiaro cisnienia? |
Autor: | barto [ wt cze 03, 2003 10:39 pm ] |
Tytuł: | |
z tego co ROBGASEM rozmawialem to moze byc nawet cinienniomierz do kol, tylko koncowke trzeba sobie dorobic. Dla proby sciagnij sobie te wezyki cisnieniowe ze skrzyni i zobacz jak bedzie pracowala, jak nie bedzie roznicy to znaczy ze cisnienie modulacji i jego regulacja nic tu nie da, jezeli sie cos zmieni to warto sie w to bawic. |
Autor: | klucha116 [ śr cze 04, 2003 7:48 am ] |
Tytuł: | |
barto pisze: Dla proby sciagnij sobie te wezyki cisnieniowe ze skrzyni i zobacz jak bedzie pracowala, jak nie bedzie roznicy to znaczy ze cisnienie modulacji i jego regulacja nic tu nie da, jezeli sie cos zmieni to warto sie w to bawic.
jakie wezyki? widzialem w swojej skrzyni jeden wezyk na plastikowym ustrojstwie lekko nalozony bez zadnych opasek fi ok 5mm Pozdrawiam!! |
Autor: | barto [ śr cze 04, 2003 8:00 am ] |
Tytuł: | |
tak mozliwe ze u Ciebie jest jeden, zasugerowalem sie wczorajsza wizyta u mechanika ktory powiedzial mi ze do mojej skrzyni wchodza dwa przewody podcisnieniowe ale moja to 722 418, w 722 120 byl tylko jeden i tak jak mowiles "fi"5mm. Sprobuj gp wyciagnac i zobacz jak sie bedzie skrzynia zachowywała powinna albo twardo zmieniac, tak było u mnie albo zmieniac przy bardzo wysokich obroptach, musisz poprobowac |
Autor: | barto [ pn cze 09, 2003 8:27 am ] |
Tytuł: | |
W sobote wziąłem sie do regulacji cisnienia modulacji i z sukcesem przstawiłe(zmniejszyłem to cisnionko). Na ciepłym silniku biegi zmieniaja sie prawie niewyczuwalnie, ale jak jest zimny to 1 na 2 troche pozniej sie włacza a miedzy 2 na 3 jest chwilowa (1s) przewrwa w ciagu tak jakby sprzegło wcisnac, tak wiec zastanawiam sie teraz czy to moze byc problem vacum pompy czy skrzyni, a moze modulatora nie wiem. A regulacja cisnienia zajeła mi 5 minutek, tak wzasadzie najwiecej narobiłem sie zeby sciagnac podłoge plastikowa a samo cisnienie to kaszka z mlekiem pozdrawiam |
Autor: | klucha116 [ pn cze 09, 2003 8:54 am ] |
Tytuł: | |
barto pisze: W sobote wziąłem sie do regulacji cisnienia modulacji i z sukcesem przstawiłe(zmniejszyłem to cisnionko). Na ciepłym silniku biegi zmieniaja sie prawie niewyczuwalnie, ale jak jest zimny to 1 na 2 troche pozniej sie włacza a miedzy 2 na 3 jest chwilowa (1s) przewrwa w ciagu tak jakby sprzegło wcisnac, tak wiec zastanawiam sie teraz czy to moze byc problem vacum pompy czy skrzyni, a moze modulatora nie wiem. A regulacja cisnienia zajeła mi 5 minutek, tak wzasadzie najwiecej narobiłem sie zeby sciagnac podłoge plastikowa a samo cisnienie to kaszka z mlekiem
pozdrawiam ile obr. pokreciles i w ktora strone? Pozdrawiam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |