MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 1:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 07, 2003 10:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Witam

Mam problem.
Wymieniłem tarcze hamulcowe 4szt. w zaciskach wymieniłem gumki i inne . wymieniłem komplet przewodomulcowych od pompy do każdego zacisku (Cu) oraz te gumowe. i problem pozostał tył hamuje bardzo słabo tak że można przekręcić ręką koło. Wymieniałem pompy ze szrotu oczywi- ale sądzę że sprawne i nic.
Podpowiem tylko że przy odpowietrzaniu dzieje się dziwna rzecz jedna os odpowietrza sie normalnie czyli pedał rosnie i przy spuszczaniu płynu schodzi do "deski" a w drugiej zatrzymuje sie w 1/3 i skała.

Co z tym zrobić, bo tracę siły do tego "ustrojstwa"

Z góry dziękuję

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2003 11:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Jeżeli masz już odpowietrzony jeden obwód i odpowietrzasz drugi to jeżeli wszystko działa to pedał nie może schodzić do podłogi, bo ten jeden obwód już hamuje czyli daje opór.
Sprawa jest faktycznie tajemnicza i jedyne co przychodzi mo do głowy to dać się wszystkiemu dotrzeć przez dzień albo dwa i wtedy sprawdzać, chociaż jak wszystko jest nowe to powinno zwalniać ładnie i bez łachy zaraz po poskładaniu.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2003 12:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Tyle tylko że to już się dociera drugi miesiąc ;-)

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 08, 2003 2:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
I nikt nie ma pomysłu co z tym fantem zrobić?

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 08, 2003 2:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
to tylko luzna sugestia, ale objaw wskazywalby na cialo obce w ukladzie ham.
ew. uszkodzony jest odpowietrznik lub pompa (mozesz miec poprostu pecha-2 zle)
pewnikow brak
powodzenia

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: wt lip 08, 2003 3:09 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Krzysztof pisze:
Witam

Mam problem.
Wymieniłem tarcze hamulcowe 4szt. w zaciskach wymieniłem gumki i inne . wymieniłem komplet przewodomulcowych od pompy do każdego zacisku (Cu) oraz te gumowe. i problem pozostał tył hamuje bardzo słabo tak że można przekręcić ręką koło. Wymieniałem pompy ze szrotu oczywi- ale sądzę że sprawne i nic.
Podpowiem tylko że przy odpowietrzaniu dzieje się dziwna rzecz jedna os odpowietrza sie normalnie czyli pedał rosnie i przy spuszczaniu płynu schodzi do "deski" a w drugiej zatrzymuje sie w 1/3 i skała.

Co z tym zrobić, bo tracę siły do tego "ustrojstwa"

Z góry dziękuję


Zakładam, że płyn hamulcowy nigdzie nie ucieka ?

Może masz walniety któryś wąż gumowy i on robi sie jak balon zamiast hamować.

Sprawdź jeszcze czy jak nadepniesz na pefał hamulca aż do oporu czy nie wpada powoli dalej w dół świadczyłoby to o uszkodzonej parze tłoczysko cylinder ale i tak powinien zahamować w momencie wbicia hebla z dużą szybkością.

A robisz póby na zapalonym silniku jak tam ze wspomaganiem ?



Generalnie sprawa bardzo tajemnicza.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 07, 2007 8:35 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 14, 2006 11:39 pm
Posty: 10
Witam
Odświerzam temat ponieważ mam identyczny problem jak założyciel tematu w 307.
Wszystko sprawne i nadal nie hamuje jak powinien. Przy odpowietrzaniu tyłu pedał stwardniał prawie u góry i potem jak odpowietrzam przednie zaciski skok jest bardzo mały ok 2cm przy odkręceniu odpowietrzników z przodu. Wszystkie tłoczki pracują dobrze , pompę podmieniłem na drugą i nadal jest problem.
Oddzielnym pytaniem jest to że miałem podłączone przewody w ten sposób :
pierwsza sekcja od serwa ( kabiny ) na tylnie hamulce a druga na przednie a powinno być chyba odwrotnie? Jak być powinno?
Zamieniłęm przewody że przednia sekcja napędza przednie hamulce a druga najdalsza od serwa tylnie. I teraz dopiero przy 3 naciśnięciu mogę zblokować hamulce przednie oczywiście jak napisałem pedał jest twardy u samej góry ale troszkę rośnie po 3 naciśnieciu. Przepompowałem już sporo płynu bez powietrza a efektu jak nie ma tak nie ma. Przed zamianą przewodów hamulcowych było identycznie tyle że bardzo słabe miałem hamulce a tłoczki z przodu wychodziły po 4 naciśnieciach hamulca. Tył słabiutko hamuje , po zaciągnięciu ręcznego wielkiego efektu nie ma. A chciałbym żeby przód dobrze hamował.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 09, 2007 5:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2003 2:53 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Zielona Góra / Rzepin
Widze ze coraz wiecej ludzi ma problem z odpowietrzeniem ukladu hamulcowego. I mnie dotknela ta bolaczka.
Wymienilem gumki w pompie i jest lepiej choc ostatnio po ostrzejszej jezdzie z hamowaniem pedal nagle zrobil sie twardy a hamulce ledwo zatrzymaly auto. Z koleji dzisiaj ramo hamulec byl dosc niski. (plyn wymieniany 3 miesiace temu, przegladniety ukł. hamulcowy, brak wycieków. )
Może pompa ABS siada??

_________________
VW Passat B5 1,9TDI AFN `97
MB201 190E 2,3-16v 185 KM, FULL `85
VW Golf 1,9TDI ALE `97 - EX
MB201 190E 2.0 88r automat leniuch - EX
MB123 240D 79r - EX
dawniej FIAT 126p 'czerwona strzala' 87-88r - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 8:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
A może na jakimś odcinku jest załamany przewód, i blokuje obieg płynu, u mnie tak było w lewym kole

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 9:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Podłącze się pod temat,żeby nie zakładać nowego.
Dziś wymieniłem wszystkie klocki,kupiłem ATE.
Przed wymianą klocków hamulce były bardzo dobre,ale klocki zbliżały się do końca,więc wymieniłem od razu wszystkie.
Po poskładaniu ,wsiadam wciskam na zgaszonym silniku pedał i schodzi do podłogi.
Podpompowałem kilka razy i nie twardnieje.Na odpalonym również.
Wycieków nie stwierdziłem,ale zauważyłem przy wymianie ,że w prawym tylnym kole jeden tłoczek w ogóle nie pracuje ,raczej zapieczony,więc w to miejsce musiałem założyć stary klocek,gdyż nie dało rady cofnąć tłoczka.
Teraz hamulce sa słabsze niż przed wymianą,po kilku kilometrach jazdy bez hamowania są tak słabe,że lepiej nie jeździć autem.
Czy po wymianie klocków należy odpowietrzyć układ?Dodam,że w czasie wymiany około 90 minut zbiorniczek był otwarty.
Wracając do domu,całą drogę czuc było smród klocków,felgi nagrzały się znacznie,zaciskiem się poparzyłem,prawy tył to wiadomo zacisk do zrobienia,ale reszta?
Objawy sa dziwne nigdy się z tym nie spotkałem.Czy układ mógł się zapowietrzyć?
Patrzyłem na zaciski i w czasie naciskania na hamulec pracują.
Co moze byc przyczyną takiego stanu rzeczy?

W123 z ASB


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 9:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Te ktore sie nagrzaly zbyt mocno sa pewnie zapieczone, lepiej od razu porozbierac i zregenerowac, troche roboty a nie bedzie sciagalo na rozne strony i solidnie bedzie hamowac ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 9:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Musiałem wrócić się do auta po coś i na zgaszonym silniku twardnieje tak jak powinien.
Nie wydaje mi się,że tłoczki sa zatarte,dlatego że bardzo łatwo dałem radę odsunąc tłoczki dłonią przy zakładaniu klocków.
Zatarty czy zapieczony jest tylko jeden w prawym tylnym kole,reszta ok.
Poziom płynu podniósł się nieznacznie ,no ale to normalne.
Wygląda tak jakby klocki nie były odpowiednio dociskane do tarczy.
Czy możliwe,że kiedy klocki miały 3-4mm tłoczek znajdował się w innym położeniu i chodził lepiej,niż teraz kiedy klocki sa nowe i co za tym idzie tłoczek jest w innym położeniu?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 9:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Jesli rekami odepchnales to sa jak najbardziej okej, ale ja bym ten jeden poprawil, ma to znaczenie jak sa tarcze cienkie. Ja mialem zapieczone z jednej strony z przodu i cienka tarcfze mi urwalo przy hamowaniu!!! Juz nigdy wiecej oszczednosci przy hamulcach!!!


A grzac sie musza, to normalne ze po nawet krotkiej drodze calosc bedzie ciepla, dopiero jak po szybszej jezdzie sie zatrzymiesz i sie bedzie kopcilo, bedzie smierdzialo to za dobrze nie swiadczy.

A plyn kiedy zmieniales ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 10:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Płyn to raczej zmienię jutro kiedy podjadę do mechanika,nie był zmieniany dawno,ja mam auto od marca i dopiero wymieniam po kolei co potrzeba.
To,że się nagrzało wszystko ,myślę że tak ma być ,nowe klocki chyba musza się jakoś dotrzec.Ale co z tym pedałem i skutecznością,objawy jak przy zapowietrzeniu.Przewody gumowe i metalowe sa ok.Zaciski bendix,klocki ate.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 10:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No moze plyn stary i sie tak robi, chociaz ja zbyt czesto nie zmieniam i nie mam takich jajec...

Moze jakims cudem sie zapowietrzymly, chociaz nie rozumiem niby jak...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl