MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 21, 2007 2:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć :)
Mam problem ... wczoraj trzasnał mi alternetor, szybko skoczyłem na szrot, kupiłem nowy jednak tu mam troszke inne podłaczenie ...
wszystko zamieszczam na fotkach ... pomoże mi ktos jak to teraz podpiać??

to moj stary alternator:
Obrazek

to kostka jaką był podłączony:
Obrazek

oraz nowy alternator:
Obrazek

Powiedzcie mi ktore wyjscie z kostki podłączyc do ktorego wejścia?? bo juz probowalem na rozne sposoby z kiepskim efektem :D
proszę o syzbką pomoc
dzieki i pozdrawiam

edit

wlasnie znalazłem w necie fotke alternatora do 2.4D :
Obrazek

I teraz pytanie .. czemu u mnie w alternatorze (ani jednym ani drugim) nie ma tych "bajerów" zonaczonych 1 i
2?? do czego służy to cos podpiete pod "+" czego u mnie niema??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 11:21 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Jakie zaciski sa na tym nowym alternatorze?Podaj oznaczenia.

Na tym zdjęciu na dole... Ta plecionka to przewód masowy(podłanczamy gdzieś do silnika bądź karoserii), a to drugie to jakiś kondensator, zabezpiecza chyba przed tym by alternator nie wywoływał zakłuceń.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 12:18 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
oznaczenia od lewej (wg zdjecia) :B+, D+, + ... podłaczałem juz na wszelakie sposoby, nawet zwierałem ze soba tak by wygladalo podobnie jak w starym alternatorze :P ale nic to nie dało :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 1:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kudłaty pisze:
Ta plecionka to przewód masowy

Czasem ta plecionka nie występuje, bo mocowanie jest dostateczną masą...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 1:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
kudłaty pisze:
a to drugie to jakiś kondensator, zabezpiecza chyba przed tym by alternator nie wywoływał zakłuceń.


dokladnie zeby niwelowal zakl<b>Ó</b>cenia podczas jego pracy

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 9:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm no dobra .. to dzięki za pomoc :) .. wiec ani jednego ani drugiego nie posiadam :D
to jak teraz z tym podłączeniem?? panowie proszę o szybką pomoc bo do jutra rana muszę mieć samochód śmigający :)
pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 10:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Jakos ludzie nie moga pojąć że na szrocie kupuje sie szrot-nie prościej naprawić orginalny i zapomnieć o problemie?

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 11:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
nie .. bo na szrocie co trochę kupuje bardzo dobre części ... i nie za 400zł tylko za 70-100zł ... to tak jak bym kupował na allegro powiedzmy ... już ni jedno mam stamtąd i nie narzekam ...
wiec może zamiast mnie zjechać byś coś pomógł??
wiem ze szrot to szrot ... aż taki ułomny nie jestem

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 12:22 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
marcin280e pisze:
Jakos ludzie nie moga pojąć że na szrocie kupuje sie szrot-nie prościej naprawić orginalny i zapomnieć o problemie?


Temat przerabiałem... koszty naprawy 4x przewyższają cenę używanego alternatora.

I proszę się nie czepiać moich błędów ortograficznych jestem dyslektykiem. A co!! Nie wolno!!

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 12:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Jak narazie nie przechodziłem żadnych kosztów naprawy .. wszystko co kupuje to sprawdzam i montuje .. jednak potrzebowałem na szybko jakiegoś alternatora to teraz proszę żebyscie mi pomogli co do podpięcia pod kable.
pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 12:57 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
ALPAq pisze:
oznaczenia od lewej (wg zdjecia) :B+, D+, + ... podłaczałem juz na wszelakie sposoby, nawet zwierałem ze soba tak by wygladalo podobnie jak w starym alternatorze :P ale nic to nie dało :)


Wg zdjęcia to chyba jest "+(pin)","D+(pin)","B+(śruba)" jest nie wyraźne ale tak chyba jest.

Do "+" podłanczamy właśnie ten kondersator którego chyba nie masz, ale to nie szkodzi najwyżej alternator będzie Ci zakłócał radio;-)

Do pina(u) "D+" podłączamy przewód który idzie do kontrolki na tablicy zegarów czyli ten:

Obrazek

Do "B+" podłączamy przewód - przewody które idą do rozrusznika czyli te:

Obrazek

Jeżeli stosowałeś już inne kombinacje niekoniecznie poprawne to możesz się spokojnie postarać o nowy alternator.

To co naopisałem wyżej wynika ze schematu zawartego w książce H.R. Etzold'a.

Powodzenia

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Ostatnio zmieniony ndz lip 22, 2007 1:00 pm przez kudłaty, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 12:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:53 am
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
kudłaty pisze:
I proszę się nie czepiać moich błędów ortograficznych jestem dyslektykiem. A co!! Nie wolno!!


Wolno... Ale po to jest taki przycisk pisownia gdy piszesz odpowiedź...

_________________
Okulary przeciwsłoneczne


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 1:03 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
nagro pisze:
kudłaty pisze:
I proszę się nie czepiać moich błędów ortograficznych jestem dyslektykiem. A co!! Nie wolno!!


Wolno... Ale po to jest taki przycisk pisownia gdy piszesz odpowiedź...


Ale ta pisownia się strasznie muliiiiii.

Spokojnie już instaluję FIREFOXa z pisownią... będzie spokój.;-)

A Ty "swojak" się nie czepiaj.;-)

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 1:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Zrób przejściówkę taką : te dwa wyjścia z nowego alternator daj na dwa większe do twojej kostki nieważne jak bo to i tak są dwa + z tego 3 małego zacisku zrób zworkę na któryś z dwóch bo tj. końcówka do żarówki na tablicę i jak tego nie podłączysz to będzie świecić ładowanie aku .
pozdro <br>Dodano po 2 minutach.:<br> I jeszcze jedno do Panów polonistów . Gość ma problem a Panowie o jakiejś ortografii , to chyba forum o Mercedesach anie "Ojczyzna Polszczyzna" z Panem prof. Miodkiem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 1:15 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
marcinMB123200D pisze:
Zrób przejściówkę taką : te dwa wyjścia z nowego alternator daj na dwa większe do twojej kostki nieważne jak bo to i tak są dwa + z tego 3 małego zacisku zrób zworkę na któryś z dwóch bo tj. końcówka do żarówki na tablicę i jak tego nie podłączysz to będzie świecić ładowanie aku .
pozdro <br>Dodano po 2 minutach.:<br> I jeszcze jedno do Panów polonistów . Gość ma problem a Panowie o jakiejś ortografii , to chyba forum o Mercedesach anie "Ojczyzna Polszczyzna" z Panem prof. Miodkiem


I jesteś na 100% pewien swojej teorii?

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl